vaimon "ruokaorgasmit" ennen kuukatisia, onko tämä ihan normaalia?
vetää riisiä & kanaa 3 lautasellista silmät lähes vedessä onnesta " voi luoja kun on.. mmm. hyvää... ooh..".
menee 10 min ja syö puoli pakettia marianne -keksejä, joita dippaa keittimessä seisovaan kylmään kahviin " ymm.. oi että.. ymm... aaah!"
osittain tämä naurattaa ja osittain pelottaa :D meno alkaa noin kolme päivää ennen kuin alkaa vuotaa ja loppuu sitten siihen.
sanoo että monilla naisilla on noin, mutta onko totta?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
En oo kyllä omalla kohdalla huomannut. Pitää varmaan kysyä mieheltä, jos se olis ulkopuolisena huomannut :D kuulostaapas jännältä..
Ei kaikkien naisten kuukautisoireet ole samanlaisia. Osalla on kovat kivut, toisia ei satu yhtään. Toiset tarvii enemmän ruokaa, toiset ei. Esim itse en ole koskaan pahalla tuulella kuukautisia ennen tai niiden aika, mutta mulla on pari kaveria, jotka on tosi kärttysiä (ja tiedostavat sen itsekin).
Joo, tuttu juttu. ei ehkä ihan noin voimakkaasti, mutta tuntuu, että kokoajan pitää napsia jotain. Hemmetin ärsyttävää. Kestää pahimmillaan viikon ennen menkkoja! Yritän kyllä aktiivisesti hillitä syömistä, muuten paisuisin kun pullataikina.
Oikeesti?! Olen 36-vuotias nainen ja luulin aloituksen luettuani että 99% vastauksista olisi "ei todellakaan ole normaalia". No opinpa sitten tämänkin; en ole ikinä moisesta kuullut enkä todellakaan itse vastaavasta kärsinyt. Ja sori vaan, kuulostaa kyllä megaärsyttävältä! Tuollainen ylipäätään ruoasta "äänellisen" tekeminen on ihan kamalaa, enkä kestäisi kuunnella moista ahhhkimista minuuttiakaan. Otan osaa, ap. Mutta toisenlaisiakin naisia on.
En minäkään ääneen ihkuttele ruokaa,mutta sudennälkä on tuttu. Ja jos olen kalorinlaskentadieetillä, laihdun menkkojen jälkeen ylimääräisen kilon, kun en ole paikannut tarvetta ruualla.
Ap, onko teillä hyvä suhde? Itse olen huomannut, että rakastuneena tai hyvässä suhteessa tuo nälkä realisoituu vielä normaalia enemmän.
Minulla oli nuorempana tuollaista pari kolme päivää, ennenkuin menkkojen pitäisi alkaa. Ei nyt ihan ehkä kuvailemasi kaltaista, mutta aivan hirveä himo kaikkeen suolaiseen. Sitten se loppui kuin seinään, kun vuoto alkoi.
Nyt olen jo 46 ja vaihdevuodet alkaa lähestyä, enkä saa noita kohtauksia enää.
Vierailija kirjoitti:
Ton syömishimon pystyy myös halutessaan estämään. Toki naiset eivät edes halua päästä siitä eroon. Menkat on niin ihana tekosyy saada mässäillä.
Mässäilen milloin huvittaa ihan ilman tekosyitä, mitäpä sitä muille selittelemään. Olen toisaalta normaalipainoinen joten ei mun mässäilyä näe ellei katso ostoksia kaupassa.
Mulla on 1-2 päivää ennen kuukautisten alkamista ihan hirveet syömishimot. Urheilen ja bmi on 20, joten 2 päivää kuussa mässäily ei ole mitenkään haitallista mulle. En kyllä ääneen voihki, ihan vaan syön.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kammottavalta ja helvetin ärsyttävältä. Hyvin kuvailit kyllä ja sieluni silmillä näen jonkun naisen kyyneleet silmissä mättävän ruokaa ja vinkuvan. Todella oksettavaa ja epänormaalia. Ei normi-ihminen oke noin hormoniensa vietävänä.
T. N40
No voi hyvänen aika sentään.
Nyt annan sinulle helpon tehtävän: Määrittele _normaali_ nainen.
Tekkee numeron itestään. Minä en tykkää semmosista ihmisistä, jotka tekkee numeron itestään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?! Olen 36-vuotias nainen ja luulin aloituksen luettuani että 99% vastauksista olisi "ei todellakaan ole normaalia". No opinpa sitten tämänkin; en ole ikinä moisesta kuullut enkä todellakaan itse vastaavasta kärsinyt. Ja sori vaan, kuulostaa kyllä megaärsyttävältä! Tuollainen ylipäätään ruoasta "äänellisen" tekeminen on ihan kamalaa, enkä kestäisi kuunnella moista ahhhkimista minuuttiakaan. Otan osaa, ap. Mutta toisenlaisiakin naisia on.
Älyä käyttämällä voit todeta, ettei pointti ollut nuo ääniefektit vaan se syömisen lisääntyminen, useimmilla ilman ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, ap. Mutta toisenlaisiakin naisia on.
"Otan osaa lässyn lässyn miesparka nyyh". Mikä teitä joitakin vaivaa kun kaikki muiden naisten tekemiset on ongelma. Eihän tässäkään käynyt ilmi että ap pitäisi tuota ärsyttävänä vaan pikemminkin huvittavana.
Olen varmaan ihan epänormaali nainen. Ihan vierasta minulle.
No en ole koskaan kuullutkaan tollasesta oireesta :o Saatikka siitä, että muka energiantarve lisääntyisi 500kcal. Häh? Ai siksi kun toosasi vuotaa vähän verta? Olen 35-vuotias enkä usko tuota.
No mutta.. kaikilla meillä on omat oireemme. Henk.koht. ei kyllä ole yhtään sen enempää nälkä, oli menkat tai ei. Päinvastoin, vatsa kun on valmiiksi turvoksissa kuukautisten aikaan, ei edes tee mieli mitään.
Vierailija kirjoitti:
No en ole koskaan kuullutkaan tollasesta oireesta :o Saatikka siitä, että muka energiantarve lisääntyisi 500kcal. Häh? Ai siksi kun toosasi vuotaa vähän verta? Olen 35-vuotias enkä usko tuota.
No mutta.. kaikilla meillä on omat oireemme. Henk.koht. ei kyllä ole yhtään sen enempää nälkä, oli menkat tai ei. Päinvastoin, vatsa kun on valmiiksi turvoksissa kuukautisten aikaan, ei edes tee mieli mitään.
No sivistäpäs itseäsi vaikkapa tuolta
http://www.huippukuntoon.fi/ravitsemus/liiallinen-energia-riesaksi-horm…
Joo tuttua :D ..mmm..aah ku hyvää..viel pari riviä suklaata ja pari pullaa ja vähän sipsiä..ja..ja..
Kyllä taas jotkut on kiireessä kritisoimassa toisten naisten ruumiin toimintaa. En olisi ikinä kuvitellut että joku voi kiillottaa kruunuaan sillä, että "Minun ruokahaluni ei lisäänny ennen kuukautisia". Ei ihme että tässä maassa on paljon pahoinvointia kun näinkin normaalia asiaa kauhistellaan epänormaalia. Surettavaa.
Kyllä on totta Nälkäpäivät. Mun on näläkää, mun on näläkää.
Tää on vähän sama, kun ystäväni ihmetteli ihmisiä, joilla on niin kova pissahätä että ovat jalat ristissä ja kiire vessaan. Hänellä itsellä kun ei sellasta hätää koskaan ollut.
Miksi ihmeessä jotkut muut pitää yrittää leimata jotenkin 'viallisiksi', kun heidän kokemuksensa poikkeavat omista?
Monella tuollainen käytös kestää 30 päivää kuukaudesta, ympäri vuoden.