Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vauvan kanssa kotona ja mies suuttuu jos sotkuista

Vierailija
04.04.2016 |

Eli meillä on 6-vuotias joka on osa-aika hoidossa ti-to sekä 6kk vauva joka nukkuu huonosti päiväunia. Mies käy töissä ma-pe 8-16 kun tulee kotiin niin on vihaisen oloinen jos täällä on kaaosta. Meillä on perussiistiä. Tiskit voi olla ja leluja ja sänky petaamatta. Mutta siis pitäisikö mun oikeesti täällä kuurata kun kerta "lorvin" päivät kotona hoitaen lapsia.. Ja netissä roikun (en tosiaan monesti ehdi). Mies kun tulee himaan ni heittäytyy sohvalle ja siinä lojuu. Vauvaa ottaa mutta ohmettelee ettei vauva viihdy siinä sylissä sohvalla ja marisee, jolloin väittää lapsen olevan väsynyt tai nälkäinen. Suuttuu jos sanon että tee lapsen kanssa jotain. Myöskään ei vie vanhempaa lasta koskaan ulos, harvoin viikonloppuisin. Jän haluaa viikonloput olla kotona ja katsella leffoja... Ei tajua että lapsien kanssa ei niin voi elää, olettaa mun hoitavan kaiken kotitöitä myöten. Jos tahallaan jätänkin jotain tekemättä niin tekee aina kunnon numeron kuinka hän AINA laittaa meillä tiskit ja kuulemma hän on pitänyt kirjaa siitä. Ottaa moinen päähän. Miten avaan hänen silmät? Ikää on 38 joten ei ole mikään teini enään.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivousjälki ei kelpaa sano että siivoo si itte ja anna lasten iha vapaasti leikkiä isän tiellä vaikka häiritseekin elokuva hetkeä, sanot vaan että on niilläkin oikeus leikkiä olohuoneessa ja jos on eri mieltä käske miehen keksiä vaihtoehtoista tekemistä lapsille tai mennä muualle missä ei ole lapsia ollenkaan jos häiritsee. Jos pienempi huutaa isän sylissä niin totea että lapsilla on tapana välillä huutaa että kyllä isäkin osaa vaihtaa vaipan ym. Pieni palautus maan pinnalle tekee ihan hyvää. Kyllä kotityöt on kotona olevan homma, mutta lapsista huolehtiminen kuuluu molemmille. Meillä kans mies ei tee kotitöitä enkä anna tehdä kun on niin huono niissä mutta lasten kanssa puuhailee ja antaa lasten puuhailla vieressä vaikka katsoisikin telkkaria ja keksii lapsille tekemistä. Itse väsyneenä lapsen huutoon olen vaan vieny lapsen isän luo ja sanonu että nyt en jaksa huutoa ja mennyt toiseen huoneeseen rauhottuun ja aina on isä lasta rauhotellut. Ja kannattaa ihan oikeasti sanoa sille miehelle jos olet väsynyt tai tarvitset apua, koska miehet ei oo mitää ajatustenlukijoita, kyllä omalta puolisoltaan pitää voida pyytää apua!

Vierailija
22/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, et tee siis mitään päivisin? Ja mies tuo leivän pöytään? Tiskit menee koneeseen minuutissa,

samoin sängyn petaaminen?

Kyllä teen mutta jokapäivä en petaa sänkyä. Tiskit laitan kaksi kertaa päivässä tai ainakin kerran. Hoidan lapsen ja viihdytän vauvaa. Teen myös ruokaa ja vauvan soseet itse.

Toinen lapsihan oli omien sanojesi mukaan hoidossa. Edelleenkin istut vauvapalstalla?

Miehesi on siis oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies viikonlopuksi yksin hoitamaan lapset ja kodin.

Toivottavasti mies jättää naisen yksin maksamaan vuokran ja muut laskut ensi kuussa.

Vierailija
24/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, et tee siis mitään päivisin? Ja mies tuo leivän pöytään? Tiskit menee koneeseen minuutissa,

samoin sängyn petaaminen?

Ohimennen pakko sanoa, että kun on vauvan kanssa kotona niin todellakin riippuu ihan siitä miten päivä menee, että kerkeääkö tehdä kotitöitä.

Itse olen 3kk vauvan kanssa kotona ja toisinaan on hyvä päivä, eli vauva on hyvällä tuulella ja suostuu istuskelemaan sitterissä sillä aikaa kun minä siivoan ja laitan ruoan. Näitä päiviä on onneksi enemmän kuin niitä huonoja.

Niinä huonoina päivinä kun ei juuri muuta tehdä kuin rauhoitella kiukkuista vauvaa ja huolehdita vain siitä, että itse saa syötyä siinä välissä. Mieheni onneksi kuuluu niihin fiksuihin, jotka ymmärtävät ettei noina päivinä edes yritetä mitään siivoamisia tai ruoanlaittoja. Ja mies myös itse yhtälailla siivoaa, hoitaa tiskejä ja ruoanlaittoa vaikka "tuo leivän pöytään" (kyllä niitä laskuja ja ruokia ihan minunkin äitiysrahastani maksellaan).

Ap, pistä joskus miehesi olemaan edes vuorokausi kotona lasten kanssa ja katsokaa, paljonko saa kotitöitä hoidettua samalla. Jos vähän avaisi silmiä.

Vierailija
25/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on töissä vipinää. On paljon helpompaa flirttaillla töissä, kun "kotona on hirveää ja kamalan huono vaimo". Omaa syyllisyyttä on myös näppärä purkaa toisen päälle "ku et sinäkään siivoa" ja voi sitten päänsä sisällä selitellä oman käytöksensä ihan siitä kamalasta vaimosta johtuvaksi.

Vierailija
26/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on töissä vipinää. On paljon helpompaa flirttaillla töissä, kun "kotona on hirveää ja kamalan huono vaimo". Omaa syyllisyyttä on myös näppärä purkaa toisen päälle "ku et sinäkään siivoa" ja voi sitten päänsä sisällä selitellä oman käytöksensä ihan siitä kamalasta vaimosta johtuvaksi.

Ja kun vaimolle jatkuvasti huomauttelee siisteystasosta  ja sen lisäksi laistaa lasten- ja kodinhoidosta, niin melko pian kotona onkin se kiukkuinen hirviövaimo, jota voi ihan "puhtaalla omallatunnolla" pettää.  Toinen nainen empaattisena ihmisenä vain lohduttaa miesrassukkaa.

Vierailija
27/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies jättää naisen yksin maksamaan vuokran ja muut laskut ensi kuussa.

Yksinkö muka se mies vuokran tai vastikkeen maksaa muuten? Miksi kaikki täällä olettavat että äitiysvapaalla oleva on lompakkoloinen? Jotkut meistä maksavat puolet kaikesta ja kaikki omat menot ja silti laiska mies nillittää kun on ollut niin raskasta töissä (istua perseellään lukemassa Iltalehteä netistä ja juoda kahvia) eikä vaimo olekaan kotona tehnyt kaikkea valmiiksi. Siivonnut kaikkea, hoitanut lapsia ja tehnyt ruokia jne että laiska mies voisi parkkeerata laiskan perseensä sohvalle loppupäiväksi.

Vierailija
28/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa vähän omituiselta ettet muka jaksais pedata sänkyjä tai laittaa niitä tiskejä koneeseen? Ei ole iso vaiva eikä todellakaan vie aikaa paljoo! Kyllä ne lapset voi sen verran olla itsekseen....

Itekki aina siivoan kotona, laitan ruuan valmiiksi ennen kun mies kotiin, hoidan muksut ja käytän koiran ulkona.... Tämä kaikki tapahtuu silloin kun mies on töissä. Enkä minä siitä valita, se homma kuuluu mulle kun mies käy töissä. Se on ok minulle.

Mutta mieti itsesi samaan tilanteeseen. Teet pitkää päivää töissä, tulet kotiin Rättiväsyneenä, sinulla on kova nälkä, mutta kämppä on sikolätti, tiskejä tiskaamatta, (ei puhtaita astioista mistä syödä tai vaikkapa kokata ruokaa esim. Kattiloita) Sitten suutuspäissäsi ärhdät "Etkö ole täällä mitään tehnyt??!" miehesi on istunut päivät pitkät koneella haukkumassa sinua vauva palstalla ja maannut sohvalla tuijottomassa jotain vitun typerää ostostv ja valittaa vaan "Ei jaksa tehdä mitään!" Ja siinä samassa hoitaa lapset puol väkisin.

Ei se lapsien hoitaminen aina helppoa ole ja siihen päälle kotityöt. Mutta jos sinä olet kotona päivät pitkät, niin nuo hommat kuuluu sinulle siinä vaiheessa kun sinun miehesi on töissä! Mutta sitten kun miehesi on kotona juttu eri, silloin hommat jaetaan. Eli työpäivän loputtua.

Vierailija
29/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö muka se mies vuokran tai vastikkeen maksaa muuten? Miksi kaikki täällä olettavat että äitiysvapaalla oleva on lompakkoloinen? Jotkut meistä maksavat puolet kaikesta ja kaikki omat menot ja silti laiska mies nillittää kun on ollut niin raskasta töissä (istua perseellään lukemassa Iltalehteä netistä ja juoda kahvia) eikä vaimo olekaan kotona tehnyt kaikkea valmiiksi. Siivonnut kaikkea, hoitanut lapsia ja tehnyt ruokia jne että laiska mies voisi parkkeerata laiskan perseensä sohvalle loppupäiväksi.

Aika hyvät tulot sinulla tai vastaavasti vaatimaton asunto teillä jos maksat äitiysrahalla puolet asunnon kuluista ja kaikista muista yhteisistä menoista + omat biletysreissusi. Ok, onhan se tietty mahdollista. Epäilen kuitenkin.

Vierailija
30/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 ja 7 v lapset. Nuorempi on mun kanssa kotona kun satuin jäämään työttömäksi, toisinaan meillä on täällä ihan hirveä kaaos kun en yksinkertaisesti viiti olla perässä siivoamassa. Mä teen kun jaksan/viitin. Mies tiesi millainen olen ja halusi silti elää mun kanssa :D Meidän elämä ei kaadu pieneen sekasortoon ja jos se jotain ärsyttää niin siivotkoon!

Mainittakoon että olin tuon vanhemman lapsen vauva aikana kamala siivous friikki ja kun ex mies oli kelvoton huolehtimaan mistään niin väsähdin.

Vierailija
31/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vastaan, jos kerran mielestäsi suuttuu aiheettomasti. Vaikka, että taitaa hermo olla kireällä työpäivästä, jos kerran jotkut pienet tiskit tai yksittäiset lelut lattialla noin häiritsee.

Se sinänsä on minusta ihan ymmärrettävää, että jos toinen on kerran kotona, niin hänellehän se pääosa kodin- ja lastenhoidosta kuuluu. Itse kun olin kotirouvana, pidin itsestäänselvänä että miehen ei tarvi kotitöihin koskea eikä lastenhoitoonkaan muuta kuin siinä määrin kun itse halusi heidän kanssaan leikkiä. 

Olet sekaisin. Tekisikö miehet muka kaiken siivouksen ja lastenhoidon jos olisivat kotona esim sairaana tai työttömänä ja nainen töissä? Eivät varmasti. Jos vain sinä siivoat ja hoidat lapsia niin toivottavasti omistat kämppänne yksin ja sinulla on yksinhuoltajuus. Tai kai mies maksoi sinulle eläkettä äitiysvapaan ajalta. Minusta sinua muuten käytettiin hyväksi.

En ole tuo jolle kirjoitit mutta sinä tässä olet sekaisin.

Se joka on kotona niin kyllä sille kuuluu enemmän kotitöitä kuin sille joka on töissä.

Meillä mies hoiti isyysloman aikana lapset ja kodin, aina oli ruoka valmiina ja kaupassa käyty. Illalla vietettiin yhteistä aikaa.

Nyt kun minä olen kotona, teen samoin. Miehen ei tarvitse edes osallistua viikkosiivoukseen koska on järjestänyt niin että äitinsä vahtii perjantaina lapsia 4h jolloin minä siivoan kodin lattiasta kattoon yksin ja kuuntelen musaa:)

Itse en taas maksa ainuttakaan laskua, eikä tarvitse kysellä saanko rahaa siihen ja siihen, kaikki rahat ovat yhteisiä ja vain suuremmista menoista neuvotellaan yhdessä.

Musta ei ainakaan tunnu yhtään että mua käytetään hyväksi, päinvastoin olen aika hemmetin onnellinen asemastani:)

Vierailija
32/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvät tulot sinulla tai vastaavasti vaatimaton asunto teillä jos maksat äitiysrahalla puolet asunnon kuluista ja kaikista muista yhteisistä menoista + omat biletysreissusi. Ok, onhan se tietty mahdollista. Epäilen kuitenkin.

Minulla oli hyvät tulot ennen äitiysvapaata eli ihan ok nyt. Osaan budjetoida menoni ja tehdä ruokaa. Ja miksi ihmeessä kävisin biletysreissuilla?

Vierailija
33/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltisti vaan siivoot jos mies tuo leivän pöytään 😊

Vierailija
34/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vastaan, jos kerran mielestäsi suuttuu aiheettomasti. Vaikka, että taitaa hermo olla kireällä työpäivästä, jos kerran jotkut pienet tiskit tai yksittäiset lelut lattialla noin häiritsee.

Se sinänsä on minusta ihan ymmärrettävää, että jos toinen on kerran kotona, niin hänellehän se pääosa kodin- ja lastenhoidosta kuuluu. Itse kun olin kotirouvana, pidin itsestäänselvänä että miehen ei tarvi kotitöihin koskea eikä lastenhoitoonkaan muuta kuin siinä määrin kun itse halusi heidän kanssaan leikkiä. 

Olet sekaisin. Tekisikö miehet muka kaiken siivouksen ja lastenhoidon jos olisivat kotona esim sairaana tai työttömänä ja nainen töissä? Eivät varmasti. Jos vain sinä siivoat ja hoidat lapsia niin toivottavasti omistat kämppänne yksin ja sinulla on yksinhuoltajuus. Tai kai mies maksoi sinulle eläkettä äitiysvapaan ajalta. Minusta sinua muuten käytettiin hyväksi.

En ole tuo jolle kirjoitit mutta sinä tässä olet sekaisin.

Se joka on kotona niin kyllä sille kuuluu enemmän kotitöitä kuin sille joka on töissä.

Meillä mies hoiti isyysloman aikana lapset ja kodin, aina oli ruoka valmiina ja kaupassa käyty. Illalla vietettiin yhteistä aikaa.

Nyt kun minä olen kotona, teen samoin. Miehen ei tarvitse edes osallistua viikkosiivoukseen koska on järjestänyt niin että äitinsä vahtii perjantaina lapsia 4h jolloin minä siivoan kodin lattiasta kattoon yksin ja kuuntelen musaa:)

Itse en taas maksa ainuttakaan laskua, eikä tarvitse kysellä saanko rahaa siihen ja siihen, kaikki rahat ovat yhteisiä ja vain suuremmista menoista neuvotellaan yhdessä.

Musta ei ainakaan tunnu yhtään että mua käytetään hyväksi, päinvastoin olen aika hemmetin onnellinen asemastani:)

Olet ylpeästi lompakkoloinen! Hyvä sinulle!

Vierailija
35/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mies tuo yksin leipää pöytään meillä. Minulla on ihan hyvä vanhempainpäiväraha, lisäksi minulla on säästöjä jotta voin jäädä kotihoidontuelle puoleksi vuodeksi vähintään. Meillä on omat rahat. Ainoastaan ruokatili on meillä yhteinen ja sinne molemmat laitamme 350€/kk jolla ostetaan perheen ruoat. Eli en tosiaan ole mikään miehen siivellä eläjä.. T. Ap

Vierailija
36/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kysyä,että miten se mies voi katsoa leffoja koko viikonlopun,mutta vastasit itse: sulkeutumalla eri huoneeseen lapsen kanssa :(

Mä en oo tainnut katsoa yhtäkään aikuisille tarkoitettua elokuvaa kotona sen jälkeen kun lapsi alkoi maailman menosta jotain ymmärtää..

Vierailija
37/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin kysyä,että miten se mies voi katsoa leffoja koko viikonlopun,mutta vastasit itse: sulkeutumalla eri huoneeseen lapsen kanssa :(

Mä en oo tainnut katsoa yhtäkään aikuisille tarkoitettua elokuvaa kotona sen jälkeen kun lapsi alkoi maailman menosta jotain ymmärtää..

Nimenomaan just se kun katsoo semmosia elokuvia joita en halua lapsen näkevän. En anna edes vauvan katsoa kauhua tai väkivalta elokuvia. Enkä myöskään tykkää niitä itse katsoa.

Sänkyjä en petaa, kun jos tiedän tulevan vieraita.

Tänään olen kaksi kertaa täyttänyt ja kerran tyhjänny koneen. Viikannu pyykkiä, täyttäny pesukonetta ja tehny ruokaa vauvalle ja muille. Laitoin talvivaatteet pois. Ja järjestelin tavaroita. Siltikin mies mulkoili kun vauvaleluja oli ympäriinsä selä lapsen muki pöydällä. HUOH!

Olen kyllä ollut supersiisti ennen kuin vauva syntyi.. Ehkä nyt sitten ihmettelee tätä. Käyn kuitenkin salilla ja yritän pitää itsestänikin huolta ja meikkaan ja harjaan hiukset päivittäin ja ihan häntä ja itseäni varten.

T. Ap

Vierailija
38/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mies tuo yksin leipää pöytään meillä. Minulla on ihan hyvä vanhempainpäiväraha, lisäksi minulla on säästöjä jotta voin jäädä kotihoidontuelle puoleksi vuodeksi vähintään. Meillä on omat rahat. Ainoastaan ruokatili on meillä yhteinen ja sinne molemmat laitamme 350€/kk jolla ostetaan perheen ruoat. Eli en tosiaan ole mikään miehen siivellä eläjä.. T. Ap

Alapeukuttajille tiedoksi, olen erittäin tyytyväinen etten ole kenenkään armoilla. Siipeilijät sitten eivät tarpeentullen voi erota tai ostaa kalliita juttuja itselleen ilman neuvotteluja. Itse en laittaisi itseäni tuohon loukkuun.

Vierailija
39/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT ei kaikki asu kalliissa omakotitalossa tai käy bilettämässä, jolloin rahaa säästyy niistä. 

Vierailija
40/40 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman lapsen äitinä ihmettelen suuresti kuinka vaivalloisia lasten nykymallisto on. Kyllä nuo ennen voi jättää lattialle toiseen huoneeseen kun täytti pesukonetta. Ei ne estänyt sänkyjen petaamistakaan.

Varmaan paljon muutoksia näissä uusissa vuosimalleissa, entisten kanssa sai nukuttua päiväunetkin ja ehti vaikka mitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi