Millainen mies hylkää myös lapsensa erossa?
Ihmettelen suuresti, että vaikka olisi elänyt saman katon alla lapsen kanssa yli 10 vuotta ja löytää uuden naisen niin lähtee yhtäkkiä, eikä koskaan ole edes lapseen yhteydessä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Isä feidasi kun olin neljäntoista. Paha sanoo millaiset jäljet se muhun jätti. Tykkään aatella ettei mitään, mutta jos alan sitä liikaa ajatella nousee katkeruus aika kovaa pintaan. Siksi en ajattele sitä juurikaan.
Kannattaisi ajatella ja käsitellä asia, eikä teeskennellä, ettei isän hylkääminen kosketa sinua ollenkaan. Mikäli päätät joskus hankkia omia lapsia, kuvailemasi asiat todennäköisesti saattavat nousta pintaan voimakkaampina kuin koskaan. Psyyke voi suojella sinua nyt, mutta ehkä ei enää tulevaisuudessa kun sopiva elämäntilanne tulee vastaan.
Jos perhe-elämä olisi niin mukavaa kuin jotkut lisääntyjät väittävät, nämä isät pitäisivät kynsin hampain kiinni mahdollisuudesta elättää lasta ja huolehtia tästä. Todellisuus on kuitenkin toinen. Perhe-elämä rutiineineen ja rajoituksineen on raskasta ja epätyydyttävää verrattuna elämään ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehdessä oli ap:n kuvailemaa miestä haastateltu ja tämä kertoi, että on henkisesti raskasta tavata lasta vain joka toinen viikko viikonlopun ajan ja joutua "luopumaan" tästä kerta toisensa jälkeen. Olin jotenkin pöyristynyt ja hämmästynyt ratkaisusta, jossa isä siis päätti hävitä lapsen elämästä kokonaan, kun sai "viettää liian vähän aikaa" tämän kanssa. Olisiko ollut vähän psyykkeen kehitys jäänyt vajavaiseksi tältä ihmiseltä. Olisi ollut myös kiva tietää, mitä lapsi tästä totaalihylkäämisestä ajattelee.
isä ei ajatellut kuin itseään...vähän kuin uhmaikäinen karkkikaupassa, joko kaikki mitä mä haluan tai sitten en ota mitään
Vierailija kirjoitti:
Tunteeton, kylmä vain itsestään välittävä?
Millainen nainen vaatii erossa yli 50% huoltajuutta itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Mun exäni hylkäsi. Parempi vaan , koska mies on mt-ongelmainen alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttäjä. Kammottavaa se olisi ollut joutua antamaan lapsi sille esim. viikonlopuksi. Totaali-yh:na paljon helpompaa.
Ja sitten 10pisteen kysymys.
Miksi teit lapsia mt-ongelmaisen päihteiden väärinkäyttäjän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe-elämä olisi niin mukavaa kuin jotkut lisääntyjät väittävät, nämä isät pitäisivät kynsin hampain kiinni mahdollisuudesta elättää lasta ja huolehtia tästä. Todellisuus on kuitenkin toinen. Perhe-elämä rutiineineen ja rajoituksineen on raskasta ja epätyydyttävää verrattuna elämään ilman lapsia.
Sen takia onkin törkeä teko jättää puoliso yksin selviämään näistä vastuista, vaikka lapset on hankittu yhteisellä päätöksellä. Koska puolet vastuista on itselle liikaa, kaikki vastuu sysätään puolisolle ja nostetaan kytkintä.
On pelkkä myytti, että naiset nauttisivat lasten hoidosta miehiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni. Itse tiedän useamman, mm. oma isäni ja lasteni isä. Todella surullista.
Lapsilleni on huomattavasti parempi lopppujen lopuksi se, että isä on pois kuvioista, mutta kyllä sitä on työstetty. Ovat nyt lähes täysi-ikäisiä ja satunnaisesti muutaman kerran vuodessa yhteydessä isäänsä. Tyttö on nähnyt viimeksi viimevuoden tammikuussa, poika viime kesänä.
Oli kuitenkin ihan hyvä isä vielä avioliittomme aikaan. Aviomiehenä vain täysin kelvoton.
Itse olen toki todella tyytyväinen, ettei exä pyöri kuvioissa.
Onko kyseessä siis sama mies?
Ja-sanaa voi käyttää viittaamatta samaan asiaan. Esim. monella eläimellä on karvoja, kuten kissalla ja koiralla.
Säälittävä epäihminen. Mä en tajua millaset psykopaattinaiset noita lapsensa hylänneitä miehiä ottaa. Itse olen siis 23-vuotias lapseton ja vanhempani ovat yhdessä, mutta en ikinä voisi seurustella miehen kanssa, joka ei pitäisi yhteyttä omaan lapseensa.
Sellainen, joka ei jaksa tapella sen bitchiksi osoittautuneen exän kanssa.