Vierailija

Ihmettelen suuresti, että vaikka olisi elänyt saman katon alla lapsen kanssa yli 10 vuotta ja löytää uuden naisen niin lähtee yhtäkkiä, eikä koskaan ole edes lapseen yhteydessä?

• ylös 24
  • alas 3

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Sellainen mies, joka on löytänyt uuden ihanan naisen, jonka kanssa voi tehdä rakkauslapsen. Tuo 10-v lapsi muistuttaa kaikesta menneestä ja ankeasta, jota uusi rakaskaan ei halua onnen tielle.

Niin se vain on. Uusi nainen, uusi onni, uusi elämä. Entinen on jätetty taakse, eikä siihen kannata enää palata. Kyllä lapsikin sen joskus ymmärtää, joten ex-vaimokin voisi jättää miehen vihdoin rauhaan.

• ylös 10
  • alas 31
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun isä. Ei ole ruudinkeksijä nykyisellään. Alkoholistina ollut nyt viimeiset 20vuotta. Tapasi uuden naisen ja hylkäsi lapsensa. (Naisen motiiveina raha, jota isälläni kyllä oli, rahat loppui, nianen hävisi)

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Kai sellainen, jolla ei ole aiemmassa perheessä ollut toimivaa, itsenäistä ja tiivistä suhdetta lapsiinsa.
Eli sellainen, joka on isän ollut kiinnostuneempi harrastuksistaan ja töistään kuin lapsistaan. Vaihtoehtoisesti sellainen, joka on äidin toimesta ulkoistettu jo vauvavaiheessa pysymään kaukana lapsestaan, ettei vaan tule vääränvärinen body päälle.

• ylös 26
  • alas 2
Vierailija

Suomalainen. No ei vaan, mutta kyllähän tuo aika surullisen yleistä tuntuu olevan. Miehen oma kehittömättömyys ja tunteettomuus, jos se lapsi oikeasti merkitsis miehelle jotain ja mies osaisi ajatella lapsen etua niin järjestelisi kyllä niin, että tapaisi lastaan ja olisi elämässä muutenkin mukana kuin vaan pakollistwn elatusmaksujen muodossa.

Vierailija

Yllättävän moni. Itse tiedän useamman, mm. oma isäni ja lasteni isä. Todella surullista.

Lapsilleni on huomattavasti parempi lopppujen lopuksi se, että isä on pois kuvioista, mutta kyllä sitä on työstetty. Ovat nyt lähes täysi-ikäisiä ja satunnaisesti muutaman kerran vuodessa yhteydessä isäänsä. Tyttö on nähnyt viimeksi viimevuoden tammikuussa, poika viime kesänä.

Oli kuitenkin ihan hyvä isä vielä avioliittomme aikaan. Aviomiehenä vain täysin kelvoton.

Itse olen toki todella tyytyväinen, ettei exä pyöri kuvioissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni. Itse tiedän useamman, mm. oma isäni ja lasteni isä. Todella surullista.

Lapsilleni on huomattavasti parempi lopppujen lopuksi se, että isä on pois kuvioista, mutta kyllä sitä on työstetty. Ovat nyt lähes täysi-ikäisiä ja satunnaisesti muutaman kerran vuodessa yhteydessä isäänsä. Tyttö on nähnyt viimeksi viimevuoden tammikuussa, poika viime kesänä.

Oli kuitenkin ihan hyvä isä vielä avioliittomme aikaan. Aviomiehenä vain täysin kelvoton.

Näetkö itse missä kohtaa menit metsään?

• ylös 18
  • alas 5
Vierailija

Jos lähivanhempi käynnistää vieraannuttamiskampanjan, niin etän on helpompi vetäytyä ja siten säästää itseään.Laskee sen varaan, että suhteen lapseen voi uudelleenlämmittää sitten kun lapsi on täysikäinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä siis sama mies?

Vierailija

Mies joka ei ole alunperinkään halunnut lasta, on kumminkin tullut "yllätyslapsi" eli vaimo on huuhdellut pillerit pytystä alas.

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Mun exäni hylkäsi. Parempi vaan , koska mies on mt-ongelmainen alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttäjä. Kammottavaa se olisi ollut joutua antamaan lapsi sille esim. viikonlopuksi. Totaali-yh:na paljon helpompaa.

Vierailija

Aika usein lapsi on äidin projekti, jossa isällä on vain sivurooli. Mont isät eivät koskaan halunneetkaan lasta, mutta suostuivat, tulivat suostuteluiksi tai joutuivat huijatuksi siihen kuitenkin. Silloin sellaista tyypillistä kiintymytä ei välttämättä synny.

Jonkinlainen rooli kannattaisi kyllä eron jälkeen säilyttää, vaikka vähäisempikin. Itse asiassa etäisällä olisi hyvä mahdollisuus kalastaa irtopisteitä olemalla hemmetin mukava aina kerran kuussa ja jättämällä kaikki ikävät rutiniinit lähiäidille.

Vierailija

Isä feidasi kun olin neljäntoista. Paha sanoo millaiset jäljet se muhun jätti. Tykkään aatella ettei mitään, mutta jos alan sitä liikaa ajatella nousee katkeruus aika kovaa pintaan. Siksi en ajattele sitä juurikaan.

Vierailija

Jossain lehdessä oli ap:n kuvailemaa miestä haastateltu ja tämä kertoi, että on henkisesti raskasta tavata lasta vain joka toinen viikko viikonlopun ajan ja joutua "luopumaan" tästä kerta toisensa jälkeen. Olin jotenkin pöyristynyt ja hämmästynyt ratkaisusta, jossa isä siis  päätti hävitä lapsen elämästä kokonaan, kun sai "viettää liian vähän aikaa" tämän kanssa. Olisiko ollut vähän psyykkeen kehitys jäänyt vajavaiseksi tältä ihmiseltä. Olisi  ollut myös kiva tietää, mitä lapsi tästä totaalihylkäämisestä ajattelee. 

• ylös 11
  • alas 6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.