Ovatko lukiolaiset akateemisia?
Amis kaveri väittää että ei, mutta taitaa olla vain kateellinen. Mä ainakin olen akateeminen.
T: toinen vuosikurssi, ka. 8,78 ja aijon kirjoittaa pitkän matikan. Imekää siitä amikset!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä AMK:kin on korkeakoulu! sanoohan sen jo nimikin ammattiKORKEAKOULU!!!!
miksi tykkäätte tästä kommentista? tämän oli tarkoitus olla provo ja saada vain miinusääniä
Koska se on totta?
http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/ammattikorkeakoulutus/?lang=fi
"Ammattikorkeakoulut (AMK) ovat luonteeltaan pääosin monialaisia ja alueellisia korkeakouluja, joiden toiminnassa korostuu yhteys työelämään ja alueelliseen kehittämiseen. Niissä suoritettavat tutkinnot ovat ammatillispainotteisia korkeakoulututkintoja. "
Tässä merkityksessä olen kuullut akateeminen-sanaa käytettävän vain tällä palstalla. Tosielämässä en ole kuullut kenenkään sanoneen olevansa akateeminen.
Sen sijaan jollain voi olla akateeminen koulutus, kiinnostus johonkin asiaan voi olla puhtaasti akateeminen jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vain yliopistossa/korkeakoulussa opiskelevat ovat akateemisia. Ja AMK ei ole korkeakoulu.
Antaako ylempi ammattikorkeakoulututkinto pätevyyden hakea tointa, johon edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa?
miksi tykkäätte tästä kommentista? tämän oli tarkoitus olla provo ja saada vain miinusääniä