Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 120 cm sänky yhden sänky vai parisänky?

Vierailija
03.04.2016 |

Kumpi?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellakin on 140 leveä. Musta kuulostaa ahtaalta paisi juuri rakastuneelle parille muutamaksi kuukaudeksi.

Vierailija
22/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä sitten on parisänky, jos vielä 140 cm leveäkin on yhden henkilön? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisänky on 160 tai 180 leveä.

Vierailija
24/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, kyllä 140 cm leveäkin on jo parisänky.

Vierailija
25/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastarakastuneiden parisänky :) Meillä oli pari ekaa vuotta, mutta hermot menis nykyään jos siipan kanssa pitäis noin ahtaasti nukkua.

Meillä oli mökillä makuusopessa kaksi 120 cm sänkyä ja se oli hyvä ratkaisu kun lapset (kaksoset) olivat ohittaneet matkasänkyiän, olohuoneen vuodesohvaa ei jaksanut aina säätää auki ja kiinni ja taaperot tietty liian pieniä aittaan ;) Eli 1 aikuinen ja 1 taapero mahtui mainiosti . Mutta jos tosiaan kaksi aikuista olis pitänyt nukkua, niin ei olis tullut mitään.

Vierailija
26/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti yhden hengen. Väliaikaisesti kahdelle.

Vierailija
27/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten nettikirpparilla myytiin puoliparisänkyä. Selvisi, että se oli 120-senttinen.

Kun muistelen, miten lapsuudessani 50-luvulla isovanhemmat nukkuivat noin metrin leveässä sängyssä ja minä vielä usein heidän välissään, niin onhan tapahtunut melkoinen muutos. Minulla on koko aikuisiän ollut 120-senttinen sänky enkä kapeampaa halua. Väliaikaisesti oli vähän aikaa 90-senttinen ja seuraus oli, että aina kun käänsin kylkeä, potkaisin seinää. Pienessä makuuhuoneessa sängyn oli oltava seinän vieressä.

Vierailija
28/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt 120 cm sänkyä kapeana parisänkynä, olin sitten ilmeisesti väärässä. :D

Vierailija
29/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä kaksi nukkuu tilapäisesti yön tai pari, mutta muuten lähinnä yhdelle.

Vierailija
30/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nukuttu kolme vuotta tällaisessa, ei ole kummallekaan vielä tuntunut liian kapealta.

Vierailija
31/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa aihe sopivasti: olen tapaillut nyt kk ajan ihanaa miestä ja aika usein nukumme miehen 120cm leveällä sängyllä. Milloin voin pyytää että nukkuisimme mielummin minun luona 160cm sängyssä? :)

Vierailija
32/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 180 cm leveä sänky, yksin elän ja itselle olen ostanut. Iso makuuhuoneeni näyttäisi hassulta, jos siellä olisi kapeampi.

Vierailija
33/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin sinkun sänky, sitten vastarakastuneiden ensisänky, viimeistään parin vuoden päästä alkaa tehdä mieli normi levyistä parisänkyä.

Veit sanat suustani :)

Kerkesin nukkumaan päälle kolme vuotta puolisoni kanssa 120cm sängyssä, mutta kun tuli ajankohtaiseksi ostaa uusi sänky, 160cm oli ilmiselvä valinta. Ensimmäiset yöt olivat melkein outoja, kun oli niin paljon tilaa.

120cm sänky on hyvä valinta etenkin yksiöön ( minun tapauksessa kimppäkämppään), kun tilaa on rajatusti ja siinä mahtuu majoittamaan kaverin tarvittaessa. 

Vierailija
34/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

What! Me nukutaan miehen (molemmat keskikokoisia, vaatekoko s-m jos se jotain kertoo) JA vauvan kanssa kolmestaan ihan hyvin 120cm sängyssä, ei oo tullut ees mieleen että ei ois parisänky. Ehkä ollaan rauhallisia nukkujia.

Vierailija
35/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina pitänyt 120 cm sänkyä parisänkynä, siihen kun mahtuu kaksi ihmistä vierekkäin nukkumaan. :D

Vierailija
36/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me mahdutaan miehen kanssa hyvin. Mies on 189cm ja 120kg, minä 166cm ja 90kg. Ei ole edes ahdasta. Yli 10 vuotta jo yhdessä.

Oikeesti, siis miten te mahdutte? Mulla on yksin tuo 120 leveä sänky ja sekin tuntuu liian pieneltä. Mutta onkin kyllä hieman huono nukkuja ja pyörin paljon silloin kun en saa unta. Lisäksi haluan nukkua kädet jennettuina suoraan eteenpäin.

Vierailija
37/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin nukuttiin miehen kanssa kolme ekaa vuotta 120-senttisessä sängyssä, ja hyvin mahduttiin, vaikkei kumpikaan olla erityisen pieniä, itseasiassa mies on yli 190-senttinen ja 120-kiloinen, enkä minäkään mikään laiheliini ole. Oltiin vaan tosi rakastuneita ja rauhallisia nukkujia :) Mutta selväähän se on, ettei 120-senttinen sänky ole mikään parisänky, ainakaan kovin isoille ihmisille, eivätkä normi joustin- tai runkopatjat kestä niin paljon painoa pitkäaikaisessa käytössä. Eli sittemmin hankittiin 160-senttinen ja se tuntuu nyt oikein sopivalta. 

Ihmetyttää myös miten nuo sängyt on useimmiten vain 200cm pitkiä, eikös se ole aika ikävää kaksimetrisille miehille? Oma mieheni ei pitänyt mitenkään ihmeellisenä sitä että nukkuessa jalat sojottaa sängyn ulkopuolella, mutta minusta se tuntuisi kummalliselta. Mielelläni voisin hankkia esim. 180x220/240-kokoisen sängyn seuraavaksi. Lähekkäin tykätään edelleenkin nukkua mutta on se kieltämättä mukavaa saada omaa tilaakin jos sitä kaipaa.

Vierailija
38/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan tilava yhden hengen sänky, jossa satunnaisesti mahtuu yötä oleva kaverikin nukkumaan. Parisängyksi liian ahdas jos vakituisesti kaksi siinä nukkuis.

Vierailija
39/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me mahdutaan miehen kanssa hyvin. Mies on 189cm ja 120kg, minä 166cm ja 90kg. Ei ole edes ahdasta. Yli 10 vuotta jo yhdessä.

Kuinka monta sänkyä teillä on vuosien varrella ollut? Eihän 120-senttinen patja yksinkertaisesti vain kestä 200+ kiloa kovin kauaa. Riippuu tietysti millainen sänky, mutta jos on esim. jousitus, jouset antaa periksi jne. Meillä on miehen kanssa kokoeroa suht paljon, ja yritettiin suhteemme alussa nukkua 120-senttisessä sängyssä, mutta eipä siitä tullut oikein mitään, kun selkäni kipeytyi niin paljon. Mies on niin paljon mua painavampi, että hänen kohdalleen syntyi patjaan syvempi kuoppa ja patja vietti sitä kohti niin paljon, että itse olin ihan kenossa :) Melko nopeaan hankittiin kahdesta patjasta koostuva, leveä sänky, ja selkäkin parani sitten ihan itsestään. 

Vierailija
40/79 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkuille ja vastarakastuneille. Enemmän 1 hlö sänky mielestäni.

Me tosin nukuttiin melkein 5v 120cm sängyssä mieheni kans :D Mies oli just ennen yhteenmuuttoa ostanut kalliin sängyn joten pidettiin se. Kyllä siihen mahtuu, mutta etenkin minunlaisille ei-saa-koskea-kun-nukutaan on se kyllä ahdas. Nyt 160cm ja ei tuosta siirrytä kuin leveämpään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan