Onko 120 cm sänky yhden sänky vai parisänky?
Kommentit (79)
Ehkä ennemmin yhden sänky. Kokemuksesta voin sanoa, että on melko ahdas kahden nukkua. Varsinkin, jos sänkytoveri on kova pyörimään unissaan.
Se on sellaiselle sinkulle, jolla käy välillä yövieraita. Sitten kun asutaan jo vakituisesti yhdessä, ostetaan vähän leveämpi sänky.
Pitää olla kaksi tosi laihaa, jos meinaa 120 cm leveässä sängyssä nukkua. Mun kaverit, rouva kokoa 34 ja mies kokoa S, heillä toimii. Mulla oli yksin ton levyinen sänky.
Me nukuttiin yli kaksi vuotta 120cm sängys. Sitte ostettiin 160cm, ollut 8vuotta. Seuraava sänkymme on 140cm, josko se sopisi paremmin meille. Tuntuu että tuo 160cm on liian iso.
NOO ku mul ö sellanen 120 cm sänky :( se oo ihana!
Sopii hyvin sinkkuäidille, jonka lapsi joskus tahtoo viereen. Muutenkin tykkään että sängyssä on tilaa loikoa.
Ensin sinkun sänky, sitten vastarakastuneiden ensisänky, viimeistään parin vuoden päästä alkaa tehdä mieli normi levyistä parisänkyä.
Toki tuossa 2 mahtuu nukkumaan, mutta tarkoitettu kyllä yhdelle. Ihan selvää on, vaikka olisi kuinka laiha pariskunta, mutta ei kukaan halua jatkuvasti olla koko yötä kiinni toisessa. Kyllä minä ainakin nukun paljon paremmin, kun saa kädet ja jalat olla välillä vähän leveämmällä. Hoikka M50
Me nukuimme aina 120cm sängyssä ennen kolmannen lapsen syntymää, toimi hyvin. :)
Yhdelle
Kun alettiin seurustelemaan niin mies osti parisängyn. Mulla on aina ollut parisänky.
Jos mietitään sängyn rakennetta, niin yhden hengen sänky on.
t: sänkymyyjä
Minusta liian kapea parivuoteeksi, toki riippuu nukkujista, mutta esimerkiksi itse tykkään nukkua "leveästi" joten meillä sänky 160cm.
Ei meille ole koskaan tullut tilaongelmia kahdestaan tuossa nukkuessa, eikä olla toisissamme todellakaan koko yötä kiinni, ja olen melko pyöreäkin.
Kyllä me mahdutaan miehen kanssa hyvin. Mies on 189cm ja 120kg, minä 166cm ja 90kg. Ei ole edes ahdasta. Yli 10 vuotta jo yhdessä.
140cm on vielä myös yhdelle. Sellaisessa nukutaan miehen kanssa ja ahdasta on vaikka ei lihavia ollakaan. Nyt hankitaan leveämpi uusi
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemmin yhden sänky. Kokemuksesta voin sanoa, että on melko ahdas kahden nukkua. Varsinkin, jos sänkytoveri on kova pyörimään unissaan.
Joo, harakoille voi yöunet mennä, jos kaksi yrittää nukkua samassa.
Yökylässä olen mieheni kanssa tämmöisessä punkannut ja ei kiitos, ei ole minun punkka 😔
Saahan siinä kyllä lähellä olla 😃,
mutta jos haluaa nukkua 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, harakoille voi yöunet mennä, jos kaksi yrittää nukkua samassa.
Yökylässä olen mieheni kanssa tämmöisessä punkannut ja ei kiitos, ei ole minun punkka 😔Saahan siinä kyllä lähellä olla 😃,
mutta jos haluaa nukkua 😡
Nyt on 180 cm 😄
Välimuoto. Yksin nukkuessa vähän tilava, mutta hyvin mahtuu myös kaksi normaalipainoista nukkumaan :)