Asun maalla enkä viihdy täällä. Mitä teen?
Ollaan asuttu maalla noin kahdeksan vuotta ja koko tämän ajan olen haikaillut elämästä kaupungissa. Kaipaan niin kamalasti kaupunkiin! Täältä on parikymmentä kilometriä kaupoille ja jos haluaa esim. vaateliikkeisiin tai kahviloihin, niin matkaa on noin 80km. Ahdistaa täällä korvessa olo. Täällä ei ole lapsille mitään muuta hyvää kuin kyläkoulu ja iso piha. Talo ei mene kaupaksi eikä päästä täältä ikinä pois. Ihan oikeasti tuntuu siltä, että elämä menee ihan hukkaan. Ei tälle tilanteelle voi tehdä mitään. Olo on kuin nurkkaan ahdistetulla.
Kommentit (77)
Olet aikanasi itse tehnyt tuon päätöksen. Aikuisen ihmisen pitäisi osata kantaa vastuu päätöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu maalla noin kahdeksan vuotta ja koko tämän ajan olen haikaillut elämästä kaupungissa. Kaipaan niin kamalasti kaupunkiin! Täältä on parikymmentä kilometriä kaupoille ja jos haluaa esim. vaateliikkeisiin tai kahviloihin, niin matkaa on noin 80km. Ahdistaa täällä korvessa olo. Täällä ei ole lapsille mitään muuta hyvää kuin kyläkoulu ja iso piha. Talo ei mene kaupaksi eikä päästä täältä ikinä pois. Ihan oikeasti tuntuu siltä, että elämä menee ihan hukkaan. Ei tälle tilanteelle voi tehdä mitään. Olo on kuin nurkkaan ahdistetulla.
No jos vaikka muutat pois?
Vierailija kirjoitti:
Olet aikanasi itse tehnyt tuon päätöksen. Aikuisen ihmisen pitäisi osata kantaa vastuu päätöksistään.
Tästäpä olikin ap:lle paljon apua, kiitos panoksestasi.
No eipä kyllä kuulosta kivalta paikalta asua lastenkaan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa? Otapa aivot käteen ja mieti vähän enemmän tosissasi, että mitä se vastuun ottaminen tarkoittaa. Sillä se ap:n ongelma ratkeaa. Paitsi jos ei halua ratkaista mitään.
2, sanoiko ap, että ovat asettuneet tuonne ihan omanlla valinnalla, talon ostamalla? Eikä esim. puolipakolla tulleet jatkamaan jomman kumman vanhempien tilaa.
Joka tapauksessa, vaikka valinta olisi omakin, sitä SAA katua. Vain idiootti ei suostu myöntämään virhevalintoja (vihj vihj kakkonen).
Onhan se ongelma, maaseudun kiinteistön myyminen. Entä jos pitäisitte sen kesämökkinä ja muuttaisitye kaupunkiin vuokralle? Saisitteko sieltä töitä vai oletteko kenties jo kaupungissa duunissa?
Jos miehesi ei hänkään viihdy, niin älkää nyt ihmeessä kärvistelkö.
Mies halusi aikoinaan talon täältä. En tiedä miksi juuri täältä, ei edes tunnettu täältä ketään. Nuoruuden hölmöyksissä otti ensimmäisen vastaantulevan talon ja tänne sitten muutettiin. En voi tästä puhua miehelle koska hän vastaa vaan, että hän on aikoinaan virheen tehnyt ja siitä nyt kärsitään.
Ap
Meidän naapuri piti taloaan pitkään myynnissä, ei mennyt kaupaksi. Laittoi vuokralle, ja asuntoon löytyi heti vuokralaiset, vaikka tonnin vuokra täällä melkoinen onkin.
Itse muutin miehen työn perässä maalle. Olin kuvitellut sen olevan mun juttu, mutta en viihtynytkään. Nyt muutetettiin ison kaupungin lieppeille ja riemuitsen- on kauppoja, kahviloita, kulttuuria, valinnanvaraa harrastuksissa ja ihmissuhteissa. En ole enää kuin orpo piru. Suosittelen rohkeaa irtiottoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa? Otapa aivot käteen ja mieti vähän enemmän tosissasi, että mitä se vastuun ottaminen tarkoittaa. Sillä se ap:n ongelma ratkeaa. Paitsi jos ei halua ratkaista mitään.
Minuakin kiinnostaa, että mitä se vastuunkantaminen tarkoittaa kakkosen mielestä? Ettei saa valittaa ja muuttaa asuinpaikkaa? Pitää hampaat irvessä vaan kärsiä? Tyhmäkö sä olet vai pelkästään ilkeä?
Kannattaa laittaa vuokralle ja muuttaa keskustaan. Aina löytyy vaihtoehtoja. Taimtietysti yksi vaihtoehto on ruveta luomaan sitä elämää ympärilleen, vuokra mökkejä, ravintola jne.
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi aikoinaan talon täältä. En tiedä miksi juuri täältä, ei edes tunnettu täältä ketään. Nuoruuden hölmöyksissä otti ensimmäisen vastaantulevan talon ja tänne sitten muutettiin. En voi tästä puhua miehelle koska hän vastaa vaan, että hän on aikoinaan virheen tehnyt ja siitä nyt kärsitään.
Ap
aa siis ap:n mies =2...
No ota ja lähde lasten kanssa, mies tulle perässä. Jos tulee. Mikä pakko sitä muka on loppuelämänsä pilata tylsän asuinpaikkavalinnan takia? Ihmiset muuttaa koko ajan!
*paljastaa salaisuuden*
Mitä sä kaupungissa teet? Tuskin sulla kuitenkaan on varaa shoppailla, käydä oopperassa, baarissa ja sikahintaisissa kahviloissa sekä ravintoloissa joka viikko.
Ei toi 80 km ole mikään este jos on rahaa . kun sen ajaa tunnissa. Niillä mammoilla jotka ovat hyvässä sosioekonomisessa asemassa on yleensä auto eikä heidän elämäänsä päätä julkisen liikenteen vuorojen suunnittelija. Maaltakin pääsee lentokentälle ja kaikkialle maailmaan jos vain on pelimerkkejä. Luulen että ap ongelma on liian ohut tilipussi ja kaupungin näennäisten mahdollisuuksien haikailu.
Mies ei uskalla laittaa taloa vuokralle. Pelkää, että mahdolliset vuokralaiset rikkoo paikkoja yms.
Ap
Hassua, että maalla lapsuuden asuneena viihdyn mainiosti pikkukaupungin keskustassa. Välillä ikävöin luontoa, en muuta. Tykkään nähdä päivittäin vieraita ihmisiä, laittaa kivat vaatteet päälle, nautin myös elämästä ympärilläni (esim. kun naapuripubissa on konsertti, se piristää minua, ei häiritse). Siitä on kai joku tutkimuskin, että ekstrovertit maalaiset muuttaa useimmiten kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
2, sanoiko ap, että ovat asettuneet tuonne ihan omanlla valinnalla, talon ostamalla? Eikä esim. puolipakolla tulleet jatkamaan jomman kumman vanhempien tilaa.
.
Ei aikuista ihmistä voida pakottaa jatkamaan mitään tilaa. Kyllä jatkaja tekee sen päätöksen ihan itse. Vink vink.
Se, että käyttää energiansa sellaisen asian itkemiseen, johon pystyi vaikuttamaan aikanaan, mutta ei enää, on hukkaan heitettyä energiaa. Paremmin se energia suuntautuisi, kun sen käyttäisi niihin asioihin, joihin voi vaikuttaa. Vink vink.
Oletteko koittaneet vuokrata taloa?