Mikä oli se sinun ominaisuutesi miksi sait viimeksi työpaikan kaikkien muiden hakijoiden edestä?
Jos koulut ja kokemus on melkein sama, niin missä oli ero?
Kommentit (41)
Hyvä asenne, positiivisuus, iloisuus, persoona.
Kokemus ja persoona. Johtamistaidot.
Varmaan se, että parikin talossa jo sisällä olevaa tyyppiä tunsivat minut ja suosittelivat.
Jaa-a. Olin ainoa, joka kyseisestä työpaikasta sai tietää eli suhteet varmaan. Sitä siis tarjottiin ainoastaan minulle.
Laaja-alaisuus. Kaikki haastatteluesimerkkini olivat ihan eri elämän aloilta, olen tehnyt jos jonkinlaista ja se kuulemma vakuutti haastattelijat siitä, että minulla on kykyä ja halua alalle jossa suuret muutokset ovat arkipäivää.
Kuulemma... eihän sitä koskaan loppujenlopuksi tiedä mikä asian ratkaisi.
Aikaisempi kokemus samasta työpaikasta, eli tiedettiin, että olen ammattitaitoinen, ahkera. luotettava ja vielä mukava persoona.
Suhteet. Olen saanut kaikki työpaikkani aina suhteilla. Samon ehdottomasti suurin osa tuntemistani ihmisistä. En tiedä yhtäkään ns. oppikirjamallin mukaista rekrytointia.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin oikean ihmisen.
Näinhän se useimmiten Suomessa menee vaikka miten väitettäisiin vastaan.
Sinkkuus ja lapsettomuus reilu vuosi sitten. Nyt löytyi mies ja lapsi haaveissa, joten se siitä työsopimuksen jatkamisesta...
Ei ollut hakijoita ruuhkaksi asti - olin ainoa hakija. En tosin tiennyt sitä alkuun. Samaan aikaan eräässä toisessa saman alan firmassa tällä paikkakunnalla oli vastaava paikka auki ja siihen tuli monta kymmentä hakemusta. Nyt kun olen ollut töissä ko. paikassa, en ihmettele, jos ei ollut hakijoita. Itsekin mietin koko ajan lähtöä.
Viimeksi verisukulaisuus, sitä edeltävällä kerralla hain työtä, johon on todella vaikea saada tekijöitä nykypäivänä.
Ikä. Ja sen myötä kertynyt kokemus.
Jaa-a.. liekkö ollut ainut hakija :D työkkäristä tuli paperi että on pakko hakea ja hain. Jollain työkkärin nuorille tarkoitetulla kannustinsetelillä palkkasi valtion virasto kun työkkäri(?valtio) maksoi osan palkasta jonkin aikaa. Nyt jatkunut määräaikaisena jo monta vuotta.
Eli ihme ja kumma työkkäri auttoi tässä minun tilanteessani ratkaisevasti. Nykytilanteessa ei varmaan enää onnistuisi.
Laajin kokemus ja parhaat paperit.