Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää vuokralla kerrostalossa asuvat lapsiperheet

Vierailija
03.04.2016 |

Mitä ajattelitte jättää lapsille perinnöksi,jos pahimmasta tapauksessa asutte vielä vanhanakin vuokralla. Eikö olisi kiva jättää lapsille jotain perinnöksi?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvii olla rahaton jos asuu vuokralla ja usein omassa asuvilla on suuret velat eli se siitä perinnössä.

Vierailija
22/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin metsäpalstan ja osakesalkkuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättää perinnäksi? Just, entäs jos heillä ei ole vara maksaa perintöveroa?!?

Verosuunnittelua kun tekee niin ei jää lapsille isoja perintöveroja maksettavaksi.

Vierailija
24/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättää perinnäksi? Just, entäs jos heillä ei ole vara maksaa perintöveroa?!?

Pankista saa kyllä lainaa perintöveron maksuun, asunto kelpaa yleensä vakuudeksi.

Tosin en sääli vuokralla asuvia lapsiperheitä.

Vierailija
25/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio jättää lapsille mitään perinnöksi tai ainakin käteisvarat käytän hautajaiskuluja lukuunottamatta, enkä välitä perinnöstä vaikka sitä tulen itsekin saamaan. Mun rahat on mun rahoja, muiden rahat muiden. Yleensäkin mun elämä pyörii muun ympärille kuin rahan.

Vierailija
26/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saan olla säälittävänä, edes hetken vielä. Ihana tunne <3

Sitten kun tästä sinne ylistettyyn omakotitaloon kuukauden kuluttua päästään, ei mulle tosin tulis mieleenkään sääliä niitä, jotka asuvat vuokralla.

Vierailija
27/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kerrostalossa ja ollaan OSTAMASSA isompaa asuntoa KERROSTALOSTA. AJATTELE! Me jätetään lapsille perinnöksi KERROSTALOasunto!

Missä ap asuu, ei varmaan ainakaan pk seudulla.

Mitä omakotitaloon tulee niin monin paikoin ne on niin kalliita että väki maksaa niitä tyyliin eläkikäänn asti ennenku talo on oma. Jos laskee senkin mitä menee korkoihin isosta talolainasta niin PIKKASEN on kallista.

Vierailija
28/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tässä vaiheessa (olen 35v) mieti vielä lasten saamia perintöjä vaan omia eläkkeitäni. Ettei tarttis ihan 80v asti käydä töissä. Todennäköistä on että tää nykyinen omistusasunto joutuu vielä myytäväksi ja rahoilla maksetaan mun hoitopäiviä jossain vanhainkodissa. Jos sellaisia siihen maailman aikaan enää on.

Vierailija
29/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne remontit sit nyt maksaa?

Vierailija
30/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla ap varaa maksaa kolmiosta 430 000?

Vierailija
31/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekana mieleen, että eikai ne muksut sitä taloa saa kuitenkaan? Kummikin muutatte vanhoina johonkin helppohoitoisempaan ja pienemään, kun ei ole järkeä asua isossa talossa kaksin tai yksin... Kumminkin perivät vain kerrostalokaksion.

Mua ei säälitä. Mun vanhemmat asuu niin. Olen siis näitä säälittäviä perinnöttömiä lapsia..

Mutsi ja faija asuneet vuokralla samassa asunnossa pääkaupunkiseudulla vuodesta 1978. Niiden vuokra on jotain 400 euroa. Siis 4h ja keittiö. JA se vuokra nousi vuosi sitten jonkun 60 euroa. Käyttäköön rahansa itseensä, ovat sen ansainneet.

Vierailija
32/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin vielä kirjoittaa että mä aina säälin ap:n kaltaisia ihmisiä jotka kuvittelee että ihminen voi elää onnellista ja hyvää elämää vain omakotitalossa jonka voi jättää lapsilleen perinnöksi. Se oma talo ei oo mikään onnellisuuden perusta varsinkaan jos otetaan nykymallin mukaan liian iso laina ja sitte tehään töitä kellon ympäri että saadaa laina ja talon muut kulut maksettua.

Mullakin on yks tuttavapariskunta jotka rakensi hienon talon. sielä on tosi ihanat oleskelutilat, poreammeet ja kaikki. Mutta ei niillä oo koskaan aikaa olla kotona nauttimassa niistä kun niiden pitää kummankin puurtaa niska limassa että saadaan talo maksettua. Niin ei mun mielestä sellasessakaan järkeä ole.

Hyvää elämää voi elää hyvinkin erilaisissa olosuhteissa. Myös se vuokralla koko ikänsä asuva perhe voi olla hyvin onnellinen ja tasapainoinen.

Vierailija
33/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas välillä säälin itseäni ok-asujana, täytyy tehdä lumityöt, leikata nurmi, rempata, maksaa lämmityskuluista ja sähköstä paljon enemmän kuin kerrostalossa, vuokralla asuessa ei ole huolta jos hella/jääkaappi tai muu asunnon perusvarusteisiin kuuluva irtaimisto sanoo sopimuksen irti.

Opetatteko lapsillenne, että vain perintö on tärkein? yleensä se perintö vanhemmilta tulee kuitenkin vasta kun lapstkin on jo 50-60vuotiaita, heillä usein jo omaakin omaisuutta siinä vaiheessa.

itse en ainakaan odottele mitään perintöjä, eipä mun vanhemmilla kyllä enään edes taloa ole, vaan muuttivat pienempään asuntoon vuokralle ja käyttävät talosta saamiaan rahoja matkusteluun ja itsensä hemmotteluun itse pystyn keräämään tätä maanpäällistä mammonaa sen verran kuin onm tarpeen

Vierailija
34/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun omakotitalossa, mutta sillä ei ole kyllä mitään tekemistä sen kanssa että haluaisin jättää lapsille asunnon perinnöksi.

Hassu ajatuskin.

Sen sijaan toivon voivani jättää perinnöksi vahvat juuret, kantavat siivet ja terveet arvot.

Vierailija
35/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin säälittää ihmiset joiden päässä ei selkeesti pyöri mitään muutakun raha ja omaisuus. voisin jättää lapselleni vaikka perinnöksi mukavat ja lämpimät muistot yhteisestä elämästämme.

Vierailija
36/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuokralla asuminen tarkoittaisi sitä, ettei jätä lapsille mitään perinnöksi? Voisitko ap selittää tämän?

Vierailija
37/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun superrikas sukulainen kolmine lapsineen asuu suuressa asunnossa vuokralla Helsingin keakustassa. Jättumäiset huoneet. Tienaa valtavasti ja on lukuisia sijoitusasuntoja (yksiöitä) itsellään Helsingin keskustassa.

Yksi hänen lapsistaan aloitti syksyllä yliopistossa oikeustieteen luvun ja sai vanhemmiltaan oman keskustayksiön. Pääsi ekalla sisään.

En sääli lapsia yhtään.

Muita vuokralla asuvia lapsiperheitä en tunne. Opiskelijoita vain.

Vierailija
38/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsesta asti asunut perheeni kanssa vuokralla. Vanhemmillani ei ole jättää mitään perinnöksi. Minua asia ei ole koskaan edes mietityttänyt. En odota perintöä enkä sitä tarvitsisi. Minut tekee onnelliseksi muut asiat kuin raha. Ymmärrän kuitenkin että joillekin ihmisille raha on kaikki kaikessa ja perinnöstä täytyy alkaa tappelemaankin.

Mummini kertoi että pappapuoleni (hänellä ei biologisia rintaperillisiä) on testamentannut koko omaisuutensa minulle ja sisaruksilleni. Pyysin että minut jätetään pois testamentista koska en halua riskiä että joku sisaruksistani ahneuksissaan alkaisi tappelemaan perinnöstä sitten kun on ajankohtaista. Joutuisin olemaan mukana siinä sopassa. Noh, edelleen osuus on minulle testamentattuna koska pappa ei enää jaksanut alkaa testamenttia muuttamaan. Se on varma että minä en aio perinnöstä tapella, luovutan mieluummin joka pennin pois jos joku alkaa ahneeksi ja riitelemään.

Vierailija
39/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnot, pörssiosakkeet, talletukset, kesämökin, metsää ja muut. Asumme vuokralla, kun ei kannata hankkia täältä näin tilavaa perheasuntoa.

Vierailija
40/114 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalosta on liian paljon vaivaa... joku jo edellä luetteli ne. Minusta on äärimmäisen ihanaa istua tässä koneen ääressä lämpimässä ja katella kun huoltomies tekee pihalla jotain. Kesällä mukava ottaa aurinkoa partsilla kun huoltomies ajaa nurmea :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi