Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä on tuulitakin ja kuoritakin ero?

Vierailija
03.04.2016 |

Valaiskaa tyhmää!!
Mistä tiedän onko mun takki tuuli- vai kuoritakki?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Sama asia.

Vierailija
2/37 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakki on vedenpitävä, tuulitakki ei...jos takistasi löytyy merkki esim hydromax tms, on se kuoritakki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakki on yleensä myös vettähylkivä ja tuulenpitävä mutta kaikki tuulitakit eivät ole kuoritakkeja. Kuoritakki on sellainen, että voi pukeutua kerroksittain ja päällimmäinen vaate on silloin tämä "kuori". Kerroksittain pukeutuminen taas liittyy siihen, että vaatetus on toisaalta lämmin mutta kuitenkin hengittävä, siihen päästään parhaiten kerrospukeutumisella. 

Vierailija
4/37 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen lisää: toki kuoritakki voi olla vedenpitävä, jos se on vaikka goretexiä mutta ei välttämättä, riippuu siis ihan mistä materiaalista kuoritakki on. 

Vierailija
5/37 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin teidän kuoritakit pitävät vettä? Rankkasade varmaan menee läpi hyvästäkin takista.

Vierailija
6/37 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuulipuku ja kuoripuku. Tuulipuku on kevyt ja hengittävä, pitää aika hyvin tuulen mutta ei pidä juuri yhtään vettä. Kuoripuku on vahvempaa kangasta, pitää täysin tuulen ja kevyen sateen. Mutta jos on kunnon rankkasade niin se tulee saman tien läpi molemmista, testattu on.

Vierailija
7/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuulitakki ei pidä yhtään kovempaa vesisadetta. Viime kesänä kun jouduin kävelylenkillä rankkaaan vesisateeseen niin kastuin hetkessä aivan läpimäräksi. Kuoritakki olisi ehkä pitänyt vähän aikaa ennen kuin olisi päästänyt läpi.

Vierailija
8/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulitakkihan on sellainen tosi kevyt ja ohut. Kuoritakki taas paljon paksumpaa, veden ja tuulenpitävää tiivistä kangasta.

Vierailija
9/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakki voi olla täysin vedenpitävä. Sitä pitää huoltaa oikein ja ostaa tarpeeksi hyvä. 10 000 on vedenpitävä.

Vierailija
10/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulitakki ei koskaan pidä vettä, määritelmällisesti tuulitakki muuttuu kuoritakiksi sitten, jos se on vedenpitävä.

Kunnolla vedenpitävä kuoritakki, jonka saumat on teipattu, pitää vaikka minkälaisen rankkasateen. Mutta vettä hylkivät eivät pidä. Kannattaa kysyä myyjältä, onko saumat teipattu ja mikä on vedenpitävyysarvo. Yleensä yli 5000 milliä riittää. Mutta kalvovaatteenkin vedenpitävyys heikkenee pesujen ja käytön myötä.

Vierailija
11/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakki pitää vettä. Jos takin lapuista ei löydy merkkejä vesipilariarvosta.

Takki ei ole kuoritakki. Urheiluliikeissä myydään kuoritakkeja ja hinnat lähtevät 100€.

Vierailija
12/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla vedenpitävä kuoritakki, jonka saumat on teipattu, pitää vaikka minkälaisen rankkasateen. Mutta vettä hylkivät eivät pidä.

Oletko kokeillut mennä rankkasateeseen ja jos olet niin millaisella kuoritakilla? Kunnon rankkasade kastelee kyllä todella tehokkaasti.

Vierailija
13/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä useinkin tapana liikkua sateella tai rankkasateella? Mulla ei, sadekelejä varten on auto eikä tarvetta kuoritakille tai sadevaatteille :D

Vierailija
14/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen työmatkat myös rankkasateella ja käyn kävelylenkeillä. Meillä myös ulkoillaan säällä kuin säällä eikä puistosta niin vain pääse suojaan kun rankkasade yllättää. Olen kyllä sitten ollutkin monet kerrat aivan läpimärkänä kun vettä on tullut aivan kaatamalla ja se on mennyt vettähylkivien ulkoiluvaatteideni lävitse.

Vierailija
15/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5000 ei riitä. 10 000 ON vedenpitävä. Vettähylkivä ei edes sanana tarkoita vedenpitävä.

Vierailija
16/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kuluneita kalvoja voi aktivoida eri tavoin. Esim. joillakin silityksellä, mutta toisella silitys on pahasta.

Vierailija
17/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bussipysäkille 10 min kävelymatka säällä kuin säällä. Kun ostin uuden vahvaa mikrokuitukangasta olevan tuulipuvun jonka luvattiin myös hylkivän vettä niin menin suihkuun kokeilemaan kuinka hyvin sillä pysyy kuivana jos sataa rankasti. Alle laitoin verkkatakin joka imee helposti vettä ja siitä huomaa helposti jos päällystakki on vuotanut. Olisi kyllä huomannut muutenkin sillä suihku meni saman tien tuulitakin läpi. Vettä tuli sisään ihan tulvimalla selästä niin että vaikka alla oli verkkatakki niin siitäkin meni heti läpi aluspaitaan asti ja hiukset huuhtoutuivat hupun alla. Viiden minuutin suihkutestin jälkeen olin täysin läpimärkänä sekä edestä että takaa. Eli sateenvarjo on syytä pitää edelleenkin mukana ;-)

Vierailija
18/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bussipysäkille 10 min kävelymatka säällä kuin säällä. Kun ostin uuden vahvaa mikrokuitukangasta olevan tuulipuvun jonka luvattiin myös hylkivän vettä niin menin suihkuun kokeilemaan kuinka hyvin sillä pysyy kuivana jos sataa rankasti. Alle laitoin verkkatakin joka imee helposti vettä ja siitä huomaa helposti jos päällystakki on vuotanut. Olisi kyllä huomannut muutenkin sillä suihku meni saman tien tuulitakin läpi. Vettä tuli sisään ihan tulvimalla selästä niin että vaikka alla oli verkkatakki niin siitäkin meni heti läpi aluspaitaan asti ja hiukset huuhtoutuivat hupun alla. Viiden minuutin suihkutestin jälkeen olin täysin läpimärkänä sekä edestä että takaa. Eli sateenvarjo on syytä pitää edelleenkin mukana ;-)

Vettä hylkivä ei todellakaan kestä sadetta, toivottavasti sulle ei tätä kaupassa luvattu. Mulla on useampi kuoritakki ja niillä selviää sateessakin. 10.000 vesipilariarvo tarkottaa vedenpitävää, sun takissa on ehkä 3000?

Vierailija
19/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuoritakki, joka on lähes tulkoon vedenpitävä, mutta myös helkkarin hiostava kuivalla ja aurinkoisella säällä. 

Vierailija
20/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä hylkivä ei todellakaan kestä sadetta, toivottavasti sulle ei tätä kaupassa luvattu. Mulla on useampi kuoritakki ja niillä selviää sateessakin. 10.000 vesipilariarvo tarkottaa vedenpitävää, sun takissa on ehkä 3000?

Ei tässä mainittu lainkaan vesipilaria. Tässä ei ole mitään kalvoa vaan tuollainen sileäpintainen mikrokuitukangas jonka luvattiin hylkivän vettä joka siis nähtävästi onkin eri asia kuin vedenpitävä. Ostin marketista eikä myyjää ollut paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme