Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita köyhiä?

Vierailija
02.04.2016 |

Olen kahden lapsen yh. Käyn töissä matalapalkka-alalla. olen joutunut eron jälkeen ottamaan lainoja, joita en pystynytkään maksamaan takaisin ja nyt ne ovat ulosotossa. En omista mitään.
Olen todellakin köyhä. Mitään hankintoja ei voi tehdä, kun rahat eivät riitä.
Lapsi tarvitsisi vaatteita, mutta joudun venyttämään pennejä, ennenkuin saan kevättakin hommattua. Kirpputorit olen kiertänyt, muttei vielä ainakaan ole sopivaa löytynyt..
Itselleni en ole ostanut mitään kahteen vuoteen.
Muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet ja minkä ikäinen? Onko töissä käyvällä miehellä tsänssejä sinuun?

Vierailija
22/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti neuvotaan hakemaan apua sieltä sun täältä .

Miksestte kehota parantamaan omaa toimeentuloa esim ylitöitä tai

ilta yötöitä lisäksi . 

Ei avut ja tuet ole pysyvän toimeentulon lisiä vaan hetkellisiä tukia .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilta yötöitä lisäksi . 

Koska se on liian työlästä ja vaikeaa. Ja fiksua tulevaisuutta ajatellen. Helpompaa on vaan vinkua, hakea rahat ja ruoat eri luukuilta, ja antaa jonkun muun tienata ja maksaa.

Vierailija
24/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Tänään olen syönyt yhden kananmunan, lapset syöneet paremmin. Olen yh, useampi lapsi ja opiskelen. En saa ttt, liian iso vuokra mutta en voi muuttaakaan (ei asuntoja). Monta tekijää miksi näin. Itkettää ja surettaa, toivottavasti opiskelu kannattaa, aiempi ala ei terveydellisistä syistä enää käy. On kyllä kamalaa, harkitsen usein epätoivoisia keinoja :(

Hae esim diakonilta apua ja laita lapset vaikka väliaikaisesti isälleen.

En tajuu. Lidl tällä viikolla kaurahiutalepaketti 0,5€, kesällä sai mustikoita ilmaiseksi pakastimen täyteen, paketti linssejä n 2€. Näillä pääsee jo pitkälle terveellisesti.

Vierailija
25/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Tänään olen syönyt yhden kananmunan, lapset syöneet paremmin. Olen yh, useampi lapsi ja opiskelen. En saa ttt, liian iso vuokra mutta en voi muuttaakaan (ei asuntoja). Monta tekijää miksi näin. Itkettää ja surettaa, toivottavasti opiskelu kannattaa, aiempi ala ei terveydellisistä syistä enää käy. On kyllä kamalaa, harkitsen usein epätoivoisia keinoja :(

En tajuu. Lidl tällä viikolla kaurahiutalepaketti 0,5€, kesällä sai mustikoita ilmaiseksi pakastimen täyteen, paketti linssejä n 2€. Näillä pääsee jo pitkälle terveellisesti.

Mustikat syöty jo tähän mennessä!

Vierailija
26/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilta yötöitä lisäksi . 

Mistä niitä ylitöitä ja iltatöitä saa? Mun omalla alalla ei ole. Koulutusta muuhun työhän ei ole. Pääsen klo 17 töistä. Mihin pääsee sen jälkeen töihin lastenhoitajan koulutuksella? Sellaiseen työhän että jaksan herätä seuraavaan aamuna klo 7 uuteen työpäivään.

Olen siis ihan ohis mutta ihmettelen miten helppoa joidenkin mielestä on päästä yli- tai iltatöihin.

Vierailija
27/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpö että tiukkaa tekee. Tekeehän se kellä vain jos ei ollenkaan ajattele kuluttamista.

Vaihtoehtoja johon rahaa saattaisi turhaan valua; tupakka, turhat herkut, turhat heräteostokset kuten vaikkapa kosmetiikka- ja hygieniatuotteet itselle ja nuorille, pikaruokapaikat, lasten (merkki)vaatteet, siideri ja viini yms, Lisäksi osamaksutilaukset ym turhat postipaketit jotka voi jättää kokonaan.

Mitenkä puhelinlaskut ja muu tekniikka. Täytyykö jatkuvasti olla jotakin vempainta vaihtamassa.

Se on kyllä ihan totta kuten joku poliitikko aiemmin jo totesi, että ihmiset ovat tavallansa uusavuttomia rahan suhteen.

On paljon hyvätuloisiakin jotka eivät vain saa rahojaan riittämään..

Vierailija
28/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpö että tiukkaa tekee. Tekeehän se kellä vain jos ei ollenkaan ajattele kuluttamista.

Vaihtoehtoja johon rahaa saattaisi turhaan valua; tupakka, turhat herkut, turhat heräteostokset kuten vaikkapa kosmetiikka- ja hygieniatuotteet itselle ja nuorille, pikaruokapaikat, lasten (merkki)vaatteet, siideri ja viini yms, Lisäksi osamaksutilaukset ym turhat postipaketit jotka voi jättää kokonaan.

Mitenkä puhelinlaskut ja muu tekniikka. Täytyykö jatkuvasti olla jotakin vempainta vaihtamassa.

Se on kyllä ihan totta kuten joku poliitikko aiemmin jo totesi, että ihmiset ovat tavallansa uusavuttomia rahan suhteen.

On paljon hyvätuloisiakin jotka eivät vain saa rahojaan riittämään..

Vierailija
29/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä köyhä miehen nettotulo 1900€ Minulla  nettotulo 2000€ lapsilisät 336,56 = 4236,56

Asumismenot 1100 eli niiden yli jää 3136,56

Summa tuntuu isolta mutta meillä asuu 7 henkeä ja niistä kolme on lukiossa.

Siis oikeesti en koe olevani köyhä mutta henkeä kohti kun tulot jakaa nii ollaan ap. kans samassa asemassa about

Vierailija
30/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin köyhä monta v. Mies jätti ja kun oli tottunut tiettyyn elintasoon, olihan se vaikeaa.

Mä päätin loppuu kursailu ja avoimesti kerroin mikä on tilanne ja otin kaiken avun vastaan.

Laitoin töihin ilmoitustaululle lapun otan vastaan kynttilöiden jämät, kesällä sulatin jämät grillissä huonossa kattilassa, sydän oli virkattua puuvillalankaa ja steariinit kaadoin tyhjiin fairy pulloihin jotka olin ottanut työpaikan keittiöstä kun olivat tyhjiä.

Kynttilöitä käytin syksyllä sähkölampun sijaan.

Talvella laitoin ämpäriin lunta, kun oli sulanut, täytin tyhjät maitotölkit vedellä ja ulos rompelaatikkoon.

Kun olivat jäässä , otin aina 2 jääkaappiin ja tölkki hohkaa kylmää, jääkaappi vie enemmän sähköä. Tätä tein niin kauan kun oli pakkasta, vaihdoin tölkit aamulla, töiden jälkeen ja yöksi.

Viime keväänä vietin helluntaiviikonlopun kollegalla.

Heillä oli Yo juhlat kesällä ja kävimme pitkänä viikonloppuna koko heidän kodin läpi. Kaikki kaapit käytiin läpi ja kaikki siivottiin, vein tarpeettomat mukanani palkaksi, iso, tosi iso urakka. Tavarat taas lähtivät tuttuni luo. Hänellä on kirpputori . Haki, hinnoittelee ja tilittää puolet. Sain n 800 e rahaa ja tavaraa oli hirveesti. Mutta teimme n 10 h työpäiviä 4 eli kovin suurille tuloille tultu, mutta kirpparin omistaja sai myytävää ja ostajia, minä rahaa ja työkaveri siistin kodin. Kaikki voitti.

Sen olen huomannut vuosien aikana, raha ei minulle pesiydy. Jos on ollut parempia hetkiä ja rahaa on jäänyt jemmaan, aina tapahtuu jotain, johon rahaa menee, aina.

Onneksi tiedän minä päivänä asuntolaina loppuu. Tosin sitten loppuu toisesta lapsilisä, ajokorttia pitää alkaa säästämään jne jne.

Jos on ihan onnettoman pienet rahavarat, sitten eletään sen mukaan.

Minäkin söin yli puoli vuotta kaikki viikot kun olin yksin puuroa. Ja join vettä jossa olin hauduttanut viinimarjapensaiden lehtiä. Tulihan sitä laihduttua n 5 vaatekokoa kaupanpäälle .

Vierailija
31/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä ulosotto huomioidaan toimeentulotukilaskelmassa. Hae pian tt-tukea, jos KAIKKI tulosti ovat tuossa mitä ilmoitit. Perustoimeentulotuen lisäksi voit hakea täydentävää tukea lasten vaatteisiin yms.

T. sossu

Vierailija
32/33 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä, jos ulosotto menee suoraan palkasta (niin kun yleensä menee) niin toimeentulotuessa huomioidaan tulona vain käteen jäävä raha palkasta. Eli saattaisit kyllä hyvinkin saada toimeentulotukea

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää käteen siis suojaosuudet. 1350€. Asumistukea saan 100€.

Vuokramme on 760€

Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, sillä saan palkkaa, eikä ulosottoa lasketa menoksi.

Vierailija
33/33 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikat syöty jo tähän mennessä!

Sitten niitä ei poimittu tarpeeksi!