Yli sata euroa ruokakauppaan!
Kommentit (38)
215€ oli saldo Prisman kassalla tänään. Ok, oli siinä puuteri (13€) minulle ja sukkapuntti (7€) kuopukselle miesten sukkalaarista ja Himalajan suolasaippua 4€. Niin ja 1,2kg kirjolohifilee 24,95€.
Mutta menee meillä se 170-230€ joka la ruokakauppaan. Herkkujakin on mukana ja hevi-osaston tuotteita n.30-40€:lla.
Vierailija kirjoitti:
215€ oli saldo Prisman kassalla tänään. Ok, oli siinä puuteri (13€) minulle ja sukkapuntti (7€) kuopukselle miesten sukkalaarista ja Himalajan suolasaippua 4€. Niin ja 1,2kg kirjolohifilee 24,95€.
Mutta menee meillä se 170-230€ joka la ruokakauppaan. Herkkujakin on mukana ja hevi-osaston tuotteita n.30-40€:lla.
Saksassa kaikki saisi max. 100€:lla. Mut suomalaiset maksaa protestoimatta. Osa jopa vastustaa kilpailua.
Missä kaupassa ap kävi ja mistä kaupasta olisit selvinnyt puoleen hintaan?
No ei ruoka kaupassa voi käydä koskaan alle sadan euron. Ruoka kauppaan menee noin 300€ viikossa
3 teiniä 2 alakoululaista äiti ja isä
onneksi on vaan 2 aikuista niin ei mene 100 e koskaan yhdellä ostoskerralla eikä edes viikolla
Minä kerään kerran viikossa täyden kärryn ja aina summa on sen kummemmin pihistelemättä n.80e. Joskus täytyy hakea jotain pientä lisäksi mutta niihin menee max kymppi. Perheessä 5 henkeä +ruokailevia vieraslapsia pari joka päivä. Ostan pääasiassa hevi-osastolta ja pari-kolme tuotetta muutamalta muulta osastoilta. Mitään herkkuja ei ostella, herkuiksi riittää letut tms.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo summa paljoa tavaraa välttämättä edes vaadi. Kahvi on tosiaan aika kallista noin 4 e paketti, meillä ostetaan ainakin kerralla useampi sitä. Samoin shampoot on sen nelisen euroa, ruokaostokset noin 60-70 euroa (vähintään) 5 hengelle. Nuo vaipat on täällä olleet 15e paketti. Leikkeleet,juustot ja lihat on kalliita.
Kannattaisko valita halvempi puoti? Lidl: kahvi 3,25e, EHS 1,55e, vaipat alle 10e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo summa paljoa tavaraa välttämättä edes vaadi. Kahvi on tosiaan aika kallista noin 4 e paketti, meillä ostetaan ainakin kerralla useampi sitä. Samoin shampoot on sen nelisen euroa, ruokaostokset noin 60-70 euroa (vähintään) 5 hengelle. Nuo vaipat on täällä olleet 15e paketti. Leikkeleet,juustot ja lihat on kalliita.
Kannattaisko valita halvempi puoti? Lidl: kahvi 3,25e, EHS 1,55e, vaipat alle 10e.
Halpaa ja huonoa, juu juu laadulla ei mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa kaikki saisi max. 100€:lla. Mut suomalaiset maksaa protestoimatta. Osa jopa vastustaa kilpailua.
Intiasta torikoijarilta saisi kaikki 15-20€:lla, mutt
Liidistä ei yli 50 euron ostoksia pysty enää yksi ihminen kantamaan ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpaa ja huonoa, juu juu laadulla ei mitään väliä.
Kahvi samaa juhlamokkaa mitä muuallakin EHS=erittäin hieno suomalainen shampoo, Lidlin vaipat on testivoittajia.
Mutta sehän nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...
Mä käyn joka viikko lidlissä ostamassa kukkuraiset kärrylliset ruokaa neljälle lapselle. sama kärryllinen maksaisi KOLME kertaa enemmän jossain sitarissa tai s-marketissa. Joskus oikeen ihmettelen kun myyjä sanoo loppusumman, että näinkö vähän nämä maksoi. Viis kotimaisuudesta, jos rahaa säästyy. Laskekoot marketit kunnolla hintojaan niin ei tarvi mussuttaa suosi suomalaista-mantraa syyllistävään sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee usein perjantaisin pelkkiin herkkuihin yli 50 euroa eikä meitä ole kuin minä ja teini emmekä kumpikaan käytä edes alkoholia!
Millaisia herkkuja?
No tehdään vaikka jotain hyvää ruokaa, esim. tortilla-ainekset tai sushiainekset tai vastaavaa, sen lisäksi sitten 2-pack cocista, viikonlopn kunniaksi leivokset kummallekin, sipsiä, lauantaikarkit kummallekin ;) ja itse herkuttelen juustoilla ja niin edelleen, äkkiä tossa on 50 euroa kasassa. Enkä juuri koskaan katso hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerään kerran viikossa täyden kärryn ja aina summa on sen kummemmin pihistelemättä n.80e. Joskus täytyy hakea jotain pientä lisäksi mutta niihin menee max kymppi. Perheessä 5 henkeä +ruokailevia vieraslapsia pari joka päivä. Ostan pääasiassa hevi-osastolta ja pari-kolme tuotetta muutamalta muulta osastoilta. Mitään herkkuja ei ostella, herkuiksi riittää letut tms.
Täysi kärry 80€: lla? Meillä ns. täysi kärryllinen maksaa yleensä 180-250€ ihan kaupasta riippumatta ( jopa siellä Lidlissä).
Kerropa mitä ostat kun noin halvalla pääset? Vehnäjauhoja, perunaa, porkkanaa, kaalia, makaronia ja muuta halpaa mikävie kärrystä paljon tilaa?
Vierailija kirjoitti:
Alle satanen per viikko ja syöjiä vähintään 5?
Av-klassikko 😂
Köyhälle kaikki on kallista. T. DiamondDick
No joo, mulla meni eilen pelkästään lihaan, kalaan, ja heviosaston ostoksiin 80€. No viikolla tulee tehtyä vähän edullisemmin sitten laatikko ja keitto ruokia.