Suklaan syöminen raskaana ?!?
Uskaltaako syödä suklaata raskaana ollessa? Olen nyt rv. 9+2 ja mietin onko sii jotain haittaa jos syö.
Luin jostain että se ei haittaa ja on vain hyväksi, mutt luin myös jostain että voi aiheuttaa keskenmenon.
Olen jo kerran saanut keskenmenon.
Kertokaa omia kokemuksia ja mielipiteitä.
Kommentit (28)
Itse vedin melkein joka päivä aina yhden Fazerin Sinisen suklaalevyn. Olen hieman ylipainoinen. Terkka ei sanonut mitään suklaasyönnistä. Eli saat syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuudella toki saa syödä :)
Mikä on kohtuudella?
Katsopa mitä gynekologi asiasta sanoo https://www.kerron.fi/luottogynekologilla/naisten-karkkiaddiktio-ei-ole…
Rakastan karkkia, varsinkin salmiakkia.
Salmiakkia ei saa syödä yhtään.... suklaata sen sijaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuudella toki saa syödä :)
Mikä on kohtuudella?
Itse syön suklaata lähes joka päivä.
Ongelma ei ole suklaa (eli kaakao) vaan sen sisältämä rasva ja sokeri. Jos sinulla todetaan raskausdiabetes, molempia pitäisi vähentää.
Minulla todettiin ja silti söin suklaata koko raskauden. Nää on näitä valintakysymyksiä..
Ei kannata syödä suklaata. Ihan varmuuden vuoksi ei kannata syödä mitään ettei vaan tapahdu mitään.
Sillon tällöin suklaa ei ole pahasta. Esim. muutama karkki muutaman kerran viikossa. Jos joka päivä vedät 1 kilon karkkia, se ei tietenkään ole hyvästä.
Söin ihan pipona suklaata raskausaikanani. Eräänä päivänä ei sit enää maistunutkaan, illalla lähdettiin synnyttämään :D
Mua huvittaa tuo salmiakin ja lakritsin täyskielto, kun samaan aikaan moni kuitenkin tupakoi raskaana ja sitä jopa neuvolassa hyssytellään, vaikka oikeasti jokainen voi ihan järjellä päätellä, kumpiki on haitallisempaa sikiölle, muutama salmiakki vaiko tupakka! Tottakai kannattaa karkinsyöntiä ja herkuttelua järkeistää, muutenkin kuin raskaana, koska ei sen oman terveydenkään pitäisi ihan hälläväliä-juttu olla, mutta jos joku pahe pitää olla niin mieluummin karkit kuin tupakka/päihteet!
Nimen omaan vain vammaset ottaa riskin ja haluaa epämuodostuneen lapsen. Itse en riskiä ala ottamaan!
Suklaan syömisestä ei ole oikeastaan muuta haittaa kuin ne ylimääräiset kalorit, mitä siitä saa. Kohtuullisissa määrin voi siis syödä ihan vapaasti.
Ei saa syödä suklaata eikä mitään. Vain vettä saa juoda.