Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi liikunta turvottaa?

Vierailija
02.04.2016 |

Olen kävellyt viime aikoina paljon, noin 5-10 km päivittäin ja olen turvonneempi kuin koskaan. Päivinä jolloin en harrasta liikuntaa turvotusta ei ole. Voisiko joku selittää mistä johtuu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi. Olin eilen salilla ja tänään vaa'assa +1,2 kf!!! 😳

Vierailija
2/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset kerää treenatessa nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät huippu-urheilijat näytä turvonneilta?

Vierailija
4/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee raskasta liikuntaa niin neste kerääntyy lihakseen.

Vierailija
5/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun teen kovan juoksutreenin mun sormet ja ranteet on (jo siinä suorituksen aikana) ihan turvonneet!

Vierailija
6/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuormittaa lihaksia ne alkaa palautua ja sopeutua rasitukseen. Palautumiseen kuuluu se että saadaan rasituksessa syntyneet ryönät pois lihaksista, samalla alkaa pienten vaurioiden korjaaminen jos niitä on tullut. Lyhyesti: lihaksissa alkaa tapahtua kaikenlaista.

Kun lihaksissa alkaa tapahtua tavallista enemmän, tarvitaan nestettä kuskaamaan sitä sun tätä pois ja sitä sun tätä tilalle. Eli sulle tulee kovempi jano kuin treenin aikana syntynyt nestehukka vaatisi. Se neste poistuu vasta kun lihaksen tilanne on palautunut sellaiseksi ettei sitä kiivaampaa aineiden sinne tänne roudaamista enää tarvita.

Vierailija
7/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ei se liikunta sua lopullisesti turvota. Kyllä ne kilot ja nesteet karisee. :)

Vierailija
8/8 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ongelma minulla, niin ärsyttävää! Kun on urheillut, niin on ihan turvonnut ja kun ei urheile, niin on huomattavasti laihempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan