Terveys vaakalaudalla
Kaikki alkoi lapsen syntymästä tai oikeastaan tilanne on koko ajan pahentunut.
Mulle tehtiin noin vuosi sitten kiiresektio, joka meni monelta osin pieleen, mm epiduraali ei puuduttanutkaan ja mulle jäi spinaalipäänsärky. Tämä ilmeni vasta viikko synnytyksen jälkeen. Lääkkeeksi sain kofeiinia.
Lisäksi tuli haavalle tulehdus ja myöhemmin vielä kohtutulehdus.
Tuota kohtua tutki (ennen kun menin yksityiselle) nuori terveyskeskusnaislääkäri. Siinä kun makasin jo tutkimuspöydällä lähti hakemaan Spekulaa jostakin muualta. Palattuaan samoilla hanskoilla kun oli huoneesta lähtenyt ja availlut ovet jne. teki myös sisätutkimuksen. Ei kovin hygieenistä. Spekulalla nirhaisi niin vihlovasti ja kipua aiheuttavasti että huusin. Sen jälkeen sorkki alapäätäni juurikin ne samat hansikkaat kädessä. Jälkeen jäi vaaleanpunainen (veristävä) vuoto.
Kohdun tulehdusta hän ei havainnut, mutta 1,5 vko tästä yksityinen lääkäri sen havaitsi. Tämän terveyskeskuskäynnin jälkeen noin 1,5-2 vkoa alkoi armoton nivelkipu. Polvet ja nilkat turposivat ja muutenkin olin hurjan turvonneena. Asuimme toki homeasunnossa (mikä selvisi vasta viime vuoden lopussa) josta muutimme heti pois. Homeoireet helpottuivat, mutta nivelkivut ovat jääneet. Olen matkanvarrella saanut vaikka millaisia diagnooseja, mutta vihdoin ja viimein verikoe näytti eosinofiilien ylittävän viitearvot.
Mietin voiko terveyskeskuslääkärin huolimattomuus olla sairauteni lähde. Onko täällä ketään jolla olisi tietoa tulehduksista ja erityisesti eosinofiilin kohonneista lukemista.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Kommentit (3)
Tavallisin syy eosinofiilien kohonneisiin arvoihin ovat allergia ja parasiitti-infektiot. En usko, että eosinofiilien kohonnut arvo johtuisi kohdallasi tervesykeskuslääkärin toiminnasta, mutta se voi olla mahdollista, että eosinofiilit olisivat kohonneet homealtistuksen vuoksi, koska tällöin home on saattanut aiheuttaa sinulle allergisen reaktion.
Taitaa hukkua bittiavaruuteen.. :-/