Hullujen Päivien hinnat nousseet
Kuvastoa selatessa huomasin että tarjonta huonontunut ja samalla hinnat nousseet ainakin lastenvaatteiden osalta. Säästyypä rahat kun ei tarvi tilata mitään. Joskus myytiin Ticketiä ym edullista, eipä ole enää muutamaan vuoteen ollut.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Hullujen Päivien kulutusjuhlakonsepti on vanhentunut eikä sovi tämän päivän tiedostavan kuluttajan arvomaailmaan. Kyllä mäkin vielä kymmenen vuotta sitten vietin siellä tuntitolkulla aikaa shoppailen kaikkea ihanan turhaa luksusta Burberryn takeista Gantin tyynyliinoihin. Olisin varmaan mennyt juomaan ne kuuden euron samppanjatkin, joita uusimmassa kuvastossa mainostettiin, jos olisi silloin ollut tarjolla. Jotenkin todella 2000-lukua.
Olen varmaan edelleen Stockan pääkohderyhmää eli kohta keski-ikäinen, koulutettu ja ihan mukavan varakas kaupunkilaisrouva, joka arvostaa laatua. Mutta nykyään laadun määritelmä mulle tarkoittaa brändättyn snobikrääsän sijaan eettisesti tuotettuja, laadukkaista materiaaleista tehtyjä ja vain tarpeeseen hankittuja kestäviä tuotteita. Tykkään edelleen kasmirvillasta, hanhenuntuvasta ja tummapaahtoisesta espressosta, mutta sen kasmirvillan pitää olla aikuisten työntekijöiden hyvinkohdelluista vuohista keritsemää ja sen untuvan tulee olla kerätty kuolleista hanhista ja sen espresson täytyy olla luomua ja reilua kauppaa. Kun ostan yhden laadukkaan kasmirneuleen tai untuvapeiton, huollan sitä hyvin jotta se kestää kymmenen vuotta. Säästyneet rahat käytän hyvinvointiini kuten lomamatkoihin, harrastuksiin ja suomalaisen työn tukemiseen kuten ravintoloihin ja liikuntapalveluihin. Ei mun ole tarve haalia kaappeihini lisää kamaa vain sen takia, että on Hullut Päivät. Ne meni jo.
Munkin lähipiirissä ihmiset mieluummin maksaa tuotteista, jotka on tuotettu eettisesti ja ympäristöä huomioonottaen. Stokkalle olen laittanut palautetta tästä, vinkannut laadukkaita vaatemerkkejä, jotka täyttävät nämä kriteerit ja ovat suosittuja Euroopassa.
Kannattaa laittaa asiasta palautetta,eihän he muuten muuta toimintatapojaan.
Vinkatkaa tähän niitä eettisiä merkkejä meille muillekin.
Mä ostan sieltä aina puolen vuoden alusvaatteet ennen seuraavia hulluja päiviä ja joulualeja. Muuten ne on sikakalliita. Kosmetiikkaakin ostan silloin. Ennemmin pari tai muutaman euron halvempaa kuin toisin päin.
Vaateita ja kenkiä tuolloin on oikeastaan turhaa edes etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vilkaista Stoccan parin viime vuoden tulosvaroituksia ja pörssitiedotteita. Asiakkaat ovat antaneet kaksin käsin palautetta sitä ainoaa kanavaa pitkin jota stocca kuuntelee eli lompakkonsa kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Hullujen Päivien kulutusjuhlakonsepti on vanhentunut eikä sovi tämän päivän tiedostavan kuluttajan arvomaailmaan. Kyllä mäkin vielä kymmenen vuotta sitten vietin siellä tuntitolkulla aikaa shoppailen kaikkea ihanan turhaa luksusta Burberryn takeista Gantin tyynyliinoihin. Olisin varmaan mennyt juomaan ne kuuden euron samppanjatkin, joita uusimmassa kuvastossa mainostettiin, jos olisi silloin ollut tarjolla. Jotenkin todella 2000-lukua.
Olen varmaan edelleen Stockan pääkohderyhmää eli kohta keski-ikäinen, koulutettu ja ihan mukavan varakas kaupunkilaisrouva, joka arvostaa laatua. Mutta nykyään laadun määritelmä mulle tarkoittaa brändättyn snobikrääsän sijaan eettisesti tuotettuja, laadukkaista materiaaleista tehtyjä ja vain tarpeeseen hankittuja kestäviä tuotteita. Tykkään edelleen kasmirvillasta, hanhenuntuvasta ja tummapaahtoisesta espressosta, mutta sen kasmirvillan pitää olla aikuisten työntekijöiden hyvinkohdelluista vuohista keritsemää ja sen untuvan tulee olla kerätty kuolleista hanhista ja sen espresson täytyy olla luomua ja reilua kauppaa. Kun ostan yhden laadukkaan kasmirneuleen tai untuvapeiton, huollan sitä hyvin jotta se kestää kymmenen vuotta. Säästyneet rahat käytän hyvinvointiini kuten lomamatkoihin, harrastuksiin ja suomalaisen työn tukemiseen kuten ravintoloihin ja liikuntapalveluihin. Ei mun ole tarve haalia kaappeihini lisää kamaa vain sen takia, että on Hullut Päivät. Ne meni jo.
Munkin lähipiirissä ihmiset mieluummin maksaa tuotteista, jotka on tuotettu eettisesti ja ympäristöä huomioonottaen. Stokkalle olen laittanut palautetta tästä, vinkannut laadukkaita vaatemerkkejä, jotka täyttävät nämä kriteerit ja ovat suosittuja Euroopassa.
Vinkatkaa tähän niitä eettisiä merkkejä meille muillekin.
Stokkan Hullut päivät on yhtä kulunut ja rasittava ilmiö kuin Maikkarin virallisena äänenä toimiva Jari Karjalainen. Aikansa kutakin..
Se Stockan asiakaspalvelu on asia, josta mielelläni maksan vähän extraa. Pätee sekä tavarataloihin että verkkokauppaan.
Ikinä ei ole ollut mitään valittamista tai sanomista Stockan asiakaspalvelusta. Samaa ei valitettavasti voi sanoa esim. Sokoksen toiminnasta.... :(
Vierailija kirjoitti:
Kuvaston etusivulla lukee että "uudistin kaiken sinua varten". Mutta kappas vaan, näkyvin uudistus on Haamun muuttuminen 3d-malliksi ja hieman päivittynyt sivutaitto. Samat vanhat Casa- ja Villa Stockmann tuotteet siellä on edelleenkin ja tärpiksi muutama Bossin puku ja Burberryn tikkitakki :D
Haamu on muuttunut sellaisesta lasten sarjishahmosta iljettäväksi kaapuihmiseksi. Kaiken huippu oli se, kun näillä sivuilla oli kuvaston mainos ja sitä klikatessa haamu olikin musta ja sen profiilissa oli otsassa pieni sarventynkä (o.O)
Eettisiä tuotteita etsiville tässä muutama nettikauppa:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan sieltä aina puolen vuoden alusvaatteet ennen seuraavia hulluja päiviä ja joulualeja. Muuten ne on sikakalliita. Kosmetiikkaakin ostan silloin. Ennemmin pari tai muutaman euron halvempaa kuin toisin päin.
Siis kestävätkö ne sikakalliit alusvaatteet hyvinä vain puoli vuotta?! Miksi edes ostat sellaisia?
Itse ostan ruokaa Hulluilta Päiviltä, mutta hintatietoisesti. Minua lämmittää se, että moni nuori saa päiviltä työtä edes muutamaksi päiväksi. Siksi käyn hulluttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kestävätkö ne sikakalliit alusvaatteet hyvinä vain puoli vuotta?! Miksi edes ostat sellaisia?
Touché! Ruskovillaa kauppahallista, sillä pärjää hyvin vaikka parikin vuotta.
Siis tietääkö LUKSUSMERKKI Burberry että niiden tuotteita myydään tuollaisessa keltaisessa halpiskatalogissa???!
Hullut päivät-kampanjan idea on peräisin Ranskasta josta se kopioitiin Suomeen ja ensimmäiset hullarit jo 86. Stokka ei tajunnu lopettaa lypsävää lehmäänsä ajoissa ja nyt utareista heruu niukahkosti. Suurin kuhina päivien aikaan on karkki- ja pullaosastoilla, mikä ei liene ihan toivotunlaista ostoskäyttäytymistä.
Stocka on lähikauppani, joten tietenkin hyödynnän ruokatarjoukset ja ostan vähän enemmän kuin tavallisesti. Sama pätee arjen ihonhoitotuotteisiin, mitään yli 20 e maksavaa en osta, olipa hullut päivät tai ei. Sitä en tajua, mihin kukaan tarvitsee tuoksuja monikossa.
Komppaan 31. Muuten en käy Stockmannilla, paitsi juurikin hintatietoisesti herkussa hulluttelemassa. Mutta tuolla joku jo kyseli, missä ovat Santa Marian euron maustepurkit? Niissä hinta/laatusuhde kohdillaan. Mutta joo, muualta saa tavaraa ja vaatetta samaan hintaan ympäri vuoden eikä vain pari kertaa vuodessa. Esim. Joutsenen untuvapeitot. Hullareilla tarjoushintana sama mikä esim. Prismassa aina. Mutta varmaan ne Burberry-takkiset leidit eivät voi mennä rahvaan joukkoon taviskauppaan. Ostin nämä peitot Stoooockmannilta..jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Stocka on lähikauppani, joten tietenkin hyödynnän ruokatarjoukset ja ostan vähän enemmän kuin tavallisesti. Sama pätee arjen ihonhoitotuotteisiin, mitään yli 20 e maksavaa en osta, olipa hullut päivät tai ei. Sitä en tajua, mihin kukaan tarvitsee tuoksuja monikossa.
Hyödynnä vaan tarjoukset, samalla tosin maksat Stokkalisää muista tuotteista joten loppusumma kauppakassilla reilusti enemmän kuin kilpailijoilla. Mutta ei kai se sinua haittaa, kanta-asiakasta. Laadusta kannattaa maksaa.
NalleBjöörn kirjoitti:
Hullut päivät-kampanjan idea on peräisin Ranskasta josta se kopioitiin Suomeen ja ensimmäiset hullarit jo 86. Stokka ei tajunnu lopettaa lypsävää lehmäänsä ajoissa ja nyt utareista heruu niukahkosti. Suurin kuhina päivien aikaan on karkki- ja pullaosastoilla, mikä ei liene ihan toivotunlaista ostoskäyttäytymistä.
Ostakoon kukin mistä tykkää, aivan sama. Tommosten tarjouskampanjoiden pyörittäminen ei nykyään ole vaan ihan helppoa kun viksut asiakkaat vertailee hintoja netissä ennen ostopäätöstä. 80-luvulla ei ollu sitä vaaraa.
Kyllähän ne Santa Marian euron mausteet löytyy katalogista.
Esite oli huono. Selasin noin 10 aukeamaa ja heitin esitteen roskiin. Huonoa, epäselvää painojälkeä, vaatekuvat aivan liian pieniä ja epätarkkoja. Lisäksi tällaiselle homeasunnossa altistuneelle painomusteallergiselle kyseinen esite (paperi/painovärit?) aiheutti oireita.
Oulussa Stokka lopettaa tänä vuonna, mutta korvaajaksi tulee nyt huhtikuussa Valkea-kauppakeskus jossa Sokos-muodilla ja herkulla on vain 40 % myyntipinta-alasta. Muu tila on erilaisten elämyspalvelujen tarjontaa etenkin naisille mm. paljon ravintoloita ja kahviloita, kauneudenhoitoa yms. Tähän konseptiin on menty maailmalla jo aiemmin.