Syytä mennä lääkäriin?
Viimeisen parin viikon aikana syömisen jälkeen pulssi alkanut kohoamaan. Jyskyttää n. 110-130, tätä kestää pari tuntia. Ei muita oireita mutta epämukava olo tietenkin kun sydän pamppaa.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän luulisit?
Luulisin että voi vielä odotella kun ei ole kipua ja ei sentään joka ruoan jälkeen tule. Kun on syönyt raskaammin niin silloin, yleensä päivällisen jälkeen joskus lounaallakin.
Ap
Tarkkailetkohan vähän liikaa itseäsi? Onko sulla masennusta/ahdistusta? Entä ikä/perussairaudet?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä syöt?
Ihan normaalia sekaruokaa syön. Lounaalla yleensä keitto/salaatti ja päivllisellä sitten vähän tuhdimmin.
Ap
No ei tuollaisen takia mihinkään lääkäriin tarvitse mennä. Mulla ollut ajoittain noin, ja 41 vuotta terveenä elelty. Koita vaan keskittyä muuhun kuin siihen sydämen pamppailemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkailetkohan vähän liikaa itseäsi? Onko sulla masennusta/ahdistusta? Entä ikä/perussairaudet?
Ikä 38, ei muita sairauksia kuin psoriasis
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei tuollaisen takia mihinkään lääkäriin tarvitse mennä. Mulla ollut ajoittain noin, ja 41 vuotta terveenä elelty. Koita vaan keskittyä muuhun kuin siihen sydämen pamppailemiseen.
Se on hankalaa kun jyskyttää väliin niin että kädet väpisee
Ap
No voithan käydä mielenrauhan saamiseksi. Tuollaiset lievät rytmihäiriöt ovat kyllä yleensä hyvänlaatuisia nuorehkoilla naisilla, mutta hyvähän ne on uusina kerra tarkastaa. Tärkeää on kuitenkin ettet jumiudu sydämesi tarkkailuun jos ja kun saat terveen paperit.
Osaako kukaan selvittää mistä tällainen johtuu?
Onko hoitajia paikalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitajia paikalla?Ap
Eipä tuota edes lääkäri osaa tutkimatta juuri sinun kohdallasi selvittää. Mene lääkäriin mutta vähän nyt myös jäitä hattuun. Kuten tässä on sanottu rytmihäiriöt ovat todella yleisiä ja suurimmaksi osaksi harmittomia.
Juotko tarpeeksi? Mulla oli joskus pulssi koholla kun oli nestehukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuota edes lääkäri osaa tutkimatta juuri sinun kohdallasi selvittää. Mene lääkäriin mutta vähän nyt myös jäitä hattuun. Kuten tässä on sanottu rytmihäiriöt ovat todella yleisiä ja suurimmaksi osaksi harmittomia.
No en mä täällä missään paniikissa ole mikäli se ei tullut jo aloituksessa selville 😃. Kai mä nyt sen ajan olisin jo varannu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä täällä missään paniikissa ole mikäli se ei tullut jo aloituksessa selville 😃. Kai mä nyt sen ajan olisin jo varannu.
Ap
No hyvä. Aika paljon on tullut nähtyä vaan juuri naisia jotka ei sitten pääse sydämensä jatkuvasta tarkkailusta irti ja kuormittavat jopa sairaaloiden ensiapua joka kerta kun saavat jo useampaan kertaan hyvänlaatuiseksi todetun takykardiakohtauksen... Mutta hyvä jos et kuulu näihin. Heillä taustalla yleensä joku psyykkinen vaiva jonka somatisoivat sydänoireiksi.
Nukutko riittävästi?
Minulla nukahtamista haittaavaan sydämen jyskyttämiseen on auttanut ravinto ;)
Sydän tarvitsee kasviksia, marjoja, hedelmiä, hyviä rasvoja, ei kemiallisesti prosessoituja margariineja...
Kosolti vitamiineja, antioksidantteja...
Sydämellä on kova tehtävä 😉
Viljat ja sokeri villitsee minun sydämen liikaa käytettynä. Nivelpsorin myös.
Toivottavasti sydämesi rauhoittuu😃
Ne tuntemuksen ovat ikäviä.
Tottakai menet lääkäriin. Eihän tuo nyt normaalia ole.
Mitähän luulisit?