Älkää aprillatko raskausuutisilla. Se loukkaa tahattomasti lapsettomia ja vauvaa kauan yrittäviä.
Näin kirjoitti kaverini tänään Facebookissa.
Pitääkö oikeasti tällaisestakin asiasta pahastua? Eikö raskausuutiset ole nimenomaan aprillipäivän klassikkopiloja?
Kommentit (51)
Mä olen oikeasti tehnyt ekan positiivisen testin aprillipäivänä. Kerroin siitä tietysti miehelle ja läheisille myös. Vasta myöhemmin joku kysyi oliko aprillipila niin tajusin että sellainenkin päivä sattumalta oli.
Loukkaa hirveästi ihmisiä, jotka eivät halua lapsia ja ihmisiä, jotka eivät pidä heteroseksistä.
Lapselliset ne ovat niitä myötätuntoisia aikuisia... sellaisella aikuisuuden tasolla, josta me lapsettomat voidaan vain haaveilla.
Naurettavaa. Minunkin pitää nyt pyytää ettei kukaan tee aprillipilaa MINUN suurista unelmistani. Ei saa esimerkiksi liittyä parisuhteisiin tai rakkauteen mitenkään, koska itse kärsin repivästä sydänsurusta ja ties monettako vuotta. Sekin on kohdallani vaiettu suru ja sattuu saatanasti. Silti en odota muiden hissuttelevan aiheen ympärillä.
Miten olisikaan mahdollista keksiä aprillipila, josta kukaan ei loukkaantuisi?
Tule huomenna palstalle niin se selviää sinulle.
On se käsittämätöntä, että ihmisten pitää varoa elämisessään lapsettomien tunteita. Jos kusipelien hinkkaamisella yhteen ei lapsia synny, niin silloin luonto on valintansa tehnyt. Turha muita on syyllistää.
Ah hah haa.
Mielensäpahoittajat etsii mielipahansa vaikka taivaan pilvistä.
Menimme mieheni kanssa kihloihin aprillipäivänä. Ei tietysti itse edes tajuttu jotain aprillipäivää silloin, mutta osa ihmisistä luuli pilaksi. Anoppini oli yksi näistä.
Joskus vuosia myöhemmin raivostui kun olimme "huijanneet" häntä ja hän oli elänyt epätietoisuudessa meidän kihlajaispäivästä. Oli käynyt vakoilemassa sormuksista kun olimme saunassa ja raivopäissään oli vastassa kun oikea päivä olikin se aprillipäivä.
Kaiken maailman sekopäät saavat puolestani jatkossa loukkaantua ihan mistä itse valitsevat, kunhan eivät rasita minua kiukkuamisellaan ja märehtimisellään.
Mä olen tästä täysin eri mieltä. Tällä logiikalla mistään ei voi aprillata ettei joku loukkaannu. Ja joo, jäin tahattomasti lapsettomaksi mutta suren sitä ihan muuten kuin aprillipilojen kautta.
En ole koskaan kuullut, että joku aprillaisi tuollaisella asialla. Tuntuu vähän turhan isolta/tärkeältä asialta sellaiseen, menee mauttomuuden puolelle. Sitä paitsi yleensähän aprillipiloissa on pointtina saada joku tekemään jotain, yleensä menemään jonnekin. Jos vain valehdellaan jostain, niin se ei ole kunnon aprillipila.
Luin tuon saman jutun, enkä kyllä ymmärtänyt ollenkaan :D
Kyllä muakin surettaa joka isänpäivä, kun muut postaa ihania isänpäiväjuttuja someen ja omien lasten isä petti ja jätti ja nyt meidän perheessä ei ole isää. Mutta en mä silti ajattele että muut ei saisi mainita isyyttä missään yhteydessä. Se on hyvä syy vaan itse laittaa kone ja some siltä päivää kiinni ja tehdä jotain muuta.
Olen myös kokenut keskenmenon ja sen jälkeen muiden raskausuutiset ja vauvajutut sattui. Silloinkin sitä asiaa kuitenkin voi työstää ihan itsensä kanssa ja ottaa etäisyyttä tilanteisiin, mitkä tuo itselle pahaa mieltä.
Nykyään ei sais tehdä mitään kun aina joku mielensä pahoittaa. Mielensäpahoittajat vois opetella suhtautumaan niin, että aina kyse ei ole heistä. Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. Jos sinun elämässä on ongelma, koko maailma ei pysähdy sen takia eikä varsinkaan ala pyöriä sen ympärillä.
Se ainoa päivä kun ammattiloukkaantujienkin pitäisi tietää ettei asia välttämättä ole totta...
En ole kärsinyt lapsettomuudesta, mutta jos joku läheiseni ensin ilmoittaisi olevansa raskaana, ja sitten kertoisi sen olleen vain aprillipila, niin saattaisin loukkaantua. Varsinkin, jos olisin ilahtunut uutisesta kovasti ja ollut onnellinen asianomaisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole kärsinyt lapsettomuudesta, mutta jos joku läheiseni ensin ilmoittaisi olevansa raskaana, ja sitten kertoisi sen olleen vain aprillipila, niin saattaisin loukkaantua. Varsinkin, jos olisin ilahtunut uutisesta kovasti ja ollut onnellinen asianomaisen puolesta.
Jos on aprillipäivä niin pitää tiedostaa, että on aprillipäivä. En ehkä myöskään ilmoittaisi oikeasta raskaudesta aprillipäivänä, paitsi jos haluaisin tarkotuksella hämmentää.
Voi ei... Miksi mä en tajunnut loukkaantua omasta aprillipilasta. Kärsin tahattomasta lapsettomuudesta ja olen silti tehnyt aikoinaan tällaisen pilan. Sitä parempi, kun kaikki oli niin innoissaan, kun tiesivät taustani. Pitäähän sitä jotain huumoria repiä inhottavasta asiasta.
Aprillipila ovat yleensä hauskoja. Mitä hauskaa on valehteiussa raskaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät näe maailmassa mitään muita ongelmia kuin oman lapsettomuutensa. Käsittämätöntä.
Olipas aikamoinen yleistys. Osa lapsettomista ei edes näe lapsettomuutta ongelmana laisinkaan, vaan ovat sitä vapaaehtoisesti. Tahattomasti lapsettomistakin suurin osa näkee kyllä varmasti muitakin ongelmia maailmassa ja jopa suurempia kuin omista haaveista luopuminen.
Mä olen tahattomasti lapseton, ja aina iloinnut muiden vauvauutisista. Aprillipilana ton toimivuus on kiinni henkilöstä, aprillipilassa pitää olla jotain yllättävää. Mutta vaikka ei toimisikaan pilana niin en loukkaannu.
On olemassa ihmistyyppi joka löytää loukkaantumisen aihetta kaikesta eikä siihen liity mitenkään onko hän lapseton vai ei. Yksi mun tuttu oli jotenkin onnistunut vääntämään loukkaavaksi sen että sekasyöjät syövät kasvisruokaa. En ymmärrä enkä edes yritä. Mutta suurin osa kasvissyöjistä ei moisesta loukkaannu kuten suurin osa lapsettomista ei loukkaannu raskauspiloista.
Ei nyt ole aprillipäivä ja aloitus on vuodelta 2016 siinä on sitä kuravettä päälle