Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää aprillatko raskausuutisilla. Se loukkaa tahattomasti lapsettomia ja vauvaa kauan yrittäviä.

Vierailija
01.04.2016 |

Näin kirjoitti kaverini tänään Facebookissa.

Pitääkö oikeasti tällaisestakin asiasta pahastua? Eikö raskausuutiset ole nimenomaan aprillipäivän klassikkopiloja?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomathan saavat loukkaantua ihan mistä tahansa.

Vierailija
2/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ja jos aprillaan, että voitin 1000€ arvasta, loukkaan köyhiä? Jos aprillaan, että me muutetaan Ruotsiin, loukkaan varmaan sekä kaikkia ruotsalaisia että suomalaisia?

Miksi lapsettomat vetävät herneen nenään joka asiasta? Kyllä, lapsettomuus voi olla ja onkin elämän suurin tragedia, mutta on meillä lapsellisillakin isoja ongelmia. Meistä moni on vakavasti sairas, työtön, väkivaltaisessa parisuhteessa ja ties mitä, mutta lapsettomien mielestä elämme silti vaaleanpunaisissa unelmissa, koska meillä on lapsia.

Olen aprillannut muutamana vuonna raskausuutisella ja se on ollut aina hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se aprillipila on siltä lapsettomalta pois millä tavalla? Ihan kuin tuollainen pila vaikuttaisi jonkun raskautumisyrityksiin negatiivisesti.

Aiheena raskausuutinen aprillipilana on kyllä muuten jokseenkin tylsä, jos totta puhutaan.

Vierailija
4/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat eivät näe maailmassa mitään muita ongelmia kuin oman lapsettomuutensa. Käsittämätöntä.

Vierailija
5/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se aprillipila on siltä lapsettomalta pois millä tavalla? Ihan kuin tuollainen pila vaikuttaisi jonkun raskautumisyrityksiin negatiivisesti.

Aiheena raskausuutinen aprillipilana on kyllä muuten jokseenkin tylsä, jos totta puhutaan.

Mutku sille lapsettomalle tulee paha mieli, kun joku kertoo ihan läpällä olevansa raskaana. Ei saa. Ei.

Vierailija
6/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, munkin feediin tuli tällainen: https://www.facebook.com/HotMomsClub/photos/a.297149881703.141887.56843…

Jatkossa en siis postaa mitään iloisia uutisia koskaan mistään, koska joku voi pahastua.

Vierailija
7/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Kyllä nyt on kokonainen hernepensas tosi syvällä jonkun nenässä. Miten itsekäs voi lapseton olla, että pahastuu toisten aprillipilasta? 

Vierailija
8/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisikaan mahdollista keksiä aprillipila, josta kukaan ei loukkaantuisi?

Vierailija
9/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahattomasti lapsettomat osaavat olla kyllä raskaita ihmisiä. Jaksavat nurista joka asiasta, mutta lapsen saaneet eivät saa koskaan mainita sanallakaan oman elämänsä negatiivisista puolista, koska ovat kuitenkin onnekkaita, kun ovat saaneet lapsen.

Vierailija
10/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahattomasti lapsettomat osaavat olla kyllä raskaita ihmisiä. Jaksavat nurista joka asiasta, mutta lapsen saaneet eivät saa koskaan mainita sanallakaan oman elämänsä negatiivisista puolista, koska ovat kuitenkin onnekkaita, kun ovat saaneet lapsen.

Tämä. Mulla on kaksi kaveria, jotka ovat vuosia yrittäneet lasta. Joka ikinen kerta, kun valitan mistä tahansa, ne vetävät lapsikortin esiin. En voi valittaa yhtään mistään, koska minulla on kaksi lasta. En voi valittaa siitä, että väsyttää, en huonosta esimiehestä, en säästä, en mistään, koska aina ne vetävät sen 'Niin, maailmassa on monia pieniä asioita, jotka voivat mielessä kasvaa suureksi. Toista se on lapsettoman elämä, kun ongelma on kuitenkin maailman suurin'.

Vierailija
11/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Ja jos aprillaan, että voitin 1000€ arvasta, loukkaan köyhiä? Jos aprillaan, että me muutetaan Ruotsiin, loukkaan varmaan sekä kaikkia ruotsalaisia että suomalaisia?

Miksi lapsettomat vetävät herneen nenään joka asiasta? Kyllä, lapsettomuus voi olla ja onkin elämän suurin tragedia, mutta on meillä lapsellisillakin isoja ongelmia. Meistä moni on vakavasti sairas, työtön, väkivaltaisessa parisuhteessa ja ties mitä, mutta lapsettomien mielestä elämme silti vaaleanpunaisissa unelmissa, koska meillä on lapsia.

Miksi sä kuvittelet, että lapsettomille ainoa ongelma olisi lapsettomuus? Mä olen lapsettomuuden lisäksi sairas ja työtön. Väkivaltaa ei pidä sietää vaan jättää sellainen mies. Miten tää ketju on taas jotain lapsettomien haukkumista? Miksi noin rankat yleistykset? Ei kaikki lapsettomat ole samanlaisia. Mä voisin itekin laittaa sellaisen pilan, et hupsis oonkin raskaana.

Vierailija
12/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli just eilen tällainen tilanne. Valitin väsymystä ja sitä, etteivät lapset mene nukkumaan tämän kesäajan kanssa tarpeeksi ajoissa, ovat sitten aamulla väsyneitä ja pitää repiä ne kouluun. Niin eikös tuo lapseton sitten sanonut, etten saisi valittaa, kun minulla sentään on lapsia. 

Eli kun on lapsia, ei saa enää valittaa mistään? Koska lasten saaminen on Se Juttu, jonka takia me täällä maapallolla ollaan ja kun se on saavutettu, siirrytään johonkin Onnellisten Ihmisten Puolelle, jossa ei saa enää valittaa koskaan mistään.

Vierailija
13/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillipilat on yleensäkin lapsellisia ja iltaan mennessä käyn jo kurkkuun kiinni muka-hauskoista jutuista.

Vierailija
14/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä kuvittelet, että lapsettomille ainoa ongelma olisi lapsettomuus? Mä olen lapsettomuuden lisäksi sairas ja työtön. Väkivaltaa ei pidä sietää vaan jättää sellainen mies. Miten tää ketju on taas jotain lapsettomien haukkumista? Miksi noin rankat yleistykset? Ei kaikki lapsettomat ole samanlaisia. Mä voisin itekin laittaa sellaisen pilan, et hupsis oonkin raskaana.

Ihan omasta päästä ja omiin kokemuksiini vedoten kuvittelen, ettei lapsettomat näe elämässään mitään muuta kuin lapsettomuutensa. Kaikki peilaa siihen. Kaikki.

Vierailija
15/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapsettomiakin on erilaisia. Itsekin olen lapsettomuudesta kärsinyt, mutten ole koskaan ajatellut, etteikö lapsellistenkin elämässä olisi kaikenlaisia sävyjä ja arki lapsen kanssa välillä uuvuttavaa. Tai etteikö ihmisillä voisi olla muita(kin) ongelmia. Enkä pidä elämää minää kurjuuskilpailuna jossa lapsettomuus olisi joku hirmuinen valttikortti. Minulle se on ollut iso asia, jollekulle joku muu - Kysymys on subjektiivisesta kokemuksesta, ei sellaisia ole mieltä vertailla ja asettaa järjestykseen.

Eikä minua ärsytä se, jos joku kertoo että on välillä raskasta tai lapsi välillä hankala. Varmasti on. Poislukien nyt se ääripää, joka ei tee muuta kuin valittaa lapsista, silloin tekisi mieli todeta että itsepä olet lapsesi tehnyt.

Se mikä suututtaa, on jos joku kohtelee lastaan huonosti, se tuntuu kamalalta tottakai muutenkin, mutta tuo mieleen myös sen että miten epäreilua onkaan että holtittomat kyllä lisääntyy ja toisille se taas on niin vaikeaa. Mutta eipä ole reilua tämä elämä aina muutenkaan.

Mutta joo, raskausuutiset aprillipilana ei minusta ole erityisen loukkaava mutta onpa kyllä niin kulunut ja tylsä aprillipila että huhhei. Ei sitten ihmiset parempaan pysty?

Vierailija
16/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee vähän niin, että jokainen pahastuu pilasta, joka osuu liian lähelle, jos oma tilanne on kuin avoin haava. Toiset voivat pilailla huoletta ruumishuoneilla ja saattohoidolla ja aina on joku, jolla se kuolemakin on niin lähellä ja arka paikka, että aiheella pilailu osuu pahasti. Eikä kukaan tervejärkinen osoita sen aihepiirin piloja läheisensä menettäneelle yhtään sen enempää kuin aprilli-raskaus on piikki, jota on tarkoitus kiertää lapsettoman sisuksiin. Mutta ilmeisesti ap:n kaveri otti itseensä, ei voida sille mitään.

Vierailija
17/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä mielensäpahoittajien määrää!

Vierailija
18/51 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ko. pila on vanhentunut, ja mielestäni ihmiset voisivat ottaa huomioon, että joitakin lapsettomia se loukkaa. En ole itse kärsinyt lapsettomuudesta, mutta ihmettelen mm. erästä kaveria, joka suuriäänisesti puhuu ymmärtävänsä lapsettomia, mutta JOKA APRILLIPÄIVÄ tekee tuon saman pilan facessa ultrakuvan kanssa...huoh.

Vierailija
19/51 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
20/51 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö syöpäsairaalle kaverillesi aprillipilan, jossa huijaat sinullakin olevan syöpä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi