Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eronnut, mutta sormukset käytössä - mitä mieltä?

Pohtii taas kaikkea
01.04.2016 |

Hankimme joitakin vuosia sitten ex-mieheni kanssa uudet sormukset, koska en oikein tykännyt niistä keltakultaisista sormuksista mitkä oli ostettu aikoinaan, kun menimme kihloihin/naimisiin. Hankimme valkokultaiset sormukset ja niihin ei tullut kaiverruksia.

Tykkään niistä sormuksista ihan älyttömästi ja ne on yhdet kauneimmista koruistani ja arvokkaimmat rahallisesti arvioituna.

Erotessa kysyin exältä saanko suurentaa sormukset niin, että ne sopii minulle toiseen sormeen ja käyttää jatkossakin. Hänelle asia kävi.

Olen ollut hiukan saamaton asian suhteen, vaikka se on koko ajan ollut mielessäni. Tarkoitukseni olisi suurentaa sormukset niin, että ne mahtuu oikean käden nimettömään. Tällä hetkellä pystyn pitämään toista niistä siinä kyllä, kaksi yhtäaikaa tekee liian tiukaksi. Lisäksi olen ajatellut muuttaa sitä kihlasormuksen tilalle ostettua hiukan ja mahdollisesti niin, että sormukset yhdistettäisiin toisiinsa.

Mutta onko tämä outoa teidän mielestänne? En oikein tiedä miten nykyinen mieheni asiaan suhtautuu. Toisaalta ei pitäisi olla mitään erikoista,kun kyseessä vain korut joissa ei edes ole kaiverruksia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee tuollaiseen yleistä hyväksyntää, parempi jättää tekemättä. Ettei vaan kukaan ala puhua tai ihmetellä tai ettei vaan erotu jotenkin massasta. Kuinka moni sä luulet että kiinnittää paskankaan huomiota sun sormuksiin, tai alkaa sua haukkua niiden takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin ok.

Vierailija
4/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet ihan niin kuin susta hyvältä tuntuu. Ei tuohon ole mitään sääntöä, jokainen päättää itse. Jos sulla on uusi mies, niin vanhan liiton sormukset vasemmassa nimettömässä voi olla vähän outoa, mutta jos tämä on sulle ja miehelle ok, niin sitten asia on ok. Ei tähän tarvii hakea mitään yleistä hyväksyntää tai mielipidettä.

Vierailija
5/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ex-miehesi kuollut? Lesket ja ortodoksit käyttää vihkisormuksia oikeassa nimettömässä.

Suurenna mieluummin niin, että sopivat esimerkiksi keskisormeen.

Vierailija
6/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myisin sormuksen ja ostaisin niillä rahoilla jonkun toiselaisen korun tilalle.

Vierailija
7/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä teet ihan niin kuin susta hyvältä tuntuu. Ei tuohon ole mitään sääntöä, jokainen päättää itse. Jos sulla on uusi mies, niin vanhan liiton sormukset vasemmassa nimettömässä voi olla vähän outoa, mutta jos tämä on sulle ja miehelle ok, niin sitten asia on ok. Ei tähän tarvii hakea mitään yleistä hyväksyntää tai mielipidettä.

Siis ei tietenkään vasemmassa nimettömässä vaan oikeassa. Nimetön vain on se luontevin paikka pitää mulle sormusta. Etusormi on outo ja keskari ihan tyhmä.

Vierailija
8/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse en laittaisi vihkisormusta oikeaan nimettömään niin pitkään kun mies on hengissä. Jos taas olet leski niin asia on ihan ok.

Vierailija
9/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ex-miehesi kuollut? Lesket ja ortodoksit käyttää vihkisormuksia oikeassa nimettömässä.

Suurenna mieluummin niin, että sopivat esimerkiksi keskisormeen.

Ei ole kuollut, olemme eronneet. Eikä nämä ole meidän alkuperäiset vihkisormukset. Sormuksia saa kaiketi pitää missä sormessa tahansa sen merkkaamatta mitään muuta. Keskisormessa en osaa pitää. 

Vierailija
10/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse en laittaisi vihkisormusta oikeaan nimettömään niin pitkään kun mies on hengissä. Jos taas olet leski niin asia on ihan ok.

Eikö oikean käden nimettömässä saa siis pitää mitään sormusta? Vai onko kyse nyt siitä, että olen pitänyt kyseistä sormusta vihkisormukseni tilalla vasemmassa nimettömässä avioliiton aikana? Voinko siis ostaa uuden sormuksen ja laittaa sen oikean käden nimettömään?

Vierailija
11/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myisin sormuksen ja ostaisin niillä rahoilla jonkun toiselaisen korun tilalle.

Saisin melkein 2000euron sormuksesta pari sataa. Joo kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
12/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikean käden nimettömässä saa siis pitää mitään sormusta? Vai onko kyse nyt siitä, että olen pitänyt kyseistä sormusta vihkisormukseni tilalla vasemmassa nimettömässä avioliiton aikana? Voinko siis ostaa uuden sormuksen ja laittaa sen oikean käden nimettömään?

Saa pitää, mutta vihkisormusta (tai sormusta, jota olen käyttänyt vihkisormuksen tavoin) en siihen laittaisi ellen tosiaan olisi joko leski tai ortodoksi.

Vierailija
13/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi sentään. Ketä kiinnostaa tuolla ulkona sinun sormuksesi?! Siellä kulkee ihmisiä kaikenmaailman pulttia huulessa, sukkahousuissa perse paljaana jne....

Vierailija
14/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihkisormusta oikeaan nimettömään ellet ole jäänyt leskeksi.

Vierailija
15/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kantaa eletyn elämän muistokoruja mukanaan. Son normaalia. Nyt vaan hophop kultasepän liikkeeseen ja tee niinkuin haluat. Sun elämä.,

Vierailija
16/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jos haluat! Ei kukaan tiedä niiden sormusten "menneisyyttä", jos et kerro. Älä siis kerro! Ja voithan tosiaan muokkauttaa koruja hieman, lisätä kiviä ym., niin siinähän sinulla on täysin uudet sormukset! Itse olen teettänyt isoäitini vanhasta sormuksesta itselleni uuden sormuksen (ei siis vihki- tai kihlasormusta) ja näin vanha hieno sormus on saanut uuden elämän.

Vierailija
17/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus mikä sormus. Jos tykkäät siitä niin käytä ihmeessä

Vierailija
18/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit pitää ihan mitä tahansa sormusta missä sormessa vaan tai vaikka varpaassa. 

Vierailija
19/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä että jos aikuinen ihminen kysyy muilta lupaa pitää omaa sormusta missä vaan niin ehkä parempi olisi jättää ne sormukset korurasiaan jos muiden mielipide/hyväksyntä on noin tärkeää.

Sarjassamme IHAN SAMA!

Vierailija
20/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on arvokkaita timanttisormuksia jotka olen saanut exältä, ja eivät ole vihki- tai kihlasormuksia. Silti tuntuisi nyt oudolta pitää niitä kun minulla on uusi mies.

Joko säästän ne perinnöksi tai teetän niistä jotain erilaista. Silti tuntuisi oudolta pitää timanttia exältä.