Laittakaa syitä miksi teistä 2 pienen lapsen isä ei saisi mennä lappiin töihin kun muu perhe jää eteläsuomeen.
Mies tahtoisi lähteä tienaamaan lappiin ja hänestä on ihan ok että minä jäisin yksin hoitamaan talon ja lapset samalla kun hän tienaa itselleen rahaa ja pitää kavereineen hauskaa. (Minä en niistä rahoista hyödy mitenkään)
En ilmeisesti osaa perustella kantaani kunnolla, sillä hän ei lainkaan tajua miksen tahtoisi hänen menevän... auttakaa ja laittakaa syitä miksi se teistä on epäsopivaa.
Ja tietysti jos se on teistä ihan ok niin perustelkaa sekin!
Kommentit (24)
Meillä mies on tehnyt keikkaluontoisesti töitä toisessa maassa ja se on ollu melkein ok juttu. Ollut aina 2-5 viikkoa poissa putkeen ja sitten 2-4 viikkoa kotona. Syynä on ollut työttömyys täällä ja tilipussi. Rahat meillä on yhteiset joten elintaso on ollut korkeampi koko perheellä, silloin kun hän teki keikkoja.
Nyt kun työttömyys taas uhkaa niin pitäisi harkita tä keikkatyötä. Enpä taida vastaankaan panna. Tiedän pârjääväni hyvin yksinkin ja miehen pitkät vapaat on suuri plussa. On se silti kurjaa kun toinen on pitkään poissa.
Siltikin ihmettelen teidän tilannetta. Ei voi sanoa,että lapissa tienaisi paremmin kuin muuallakaan Suomessa. (Itse lapista kotoisin) Sesonkityössä kyllä tulee tehtyä enemmän töitä, kun eipä ole kiire tyhjään mökkiin. Samasta syystä junantuomat sesonkityöläiset kuluttavat paljon enemmän aikaa baarissa, kuin muut. Ja jos herran tulotkin menevät vain herran menoihin niin saattaisin vakavasti harkita pistää kiertoon koko mies.
Kyllä hän varmasti ne täysin ymmärtää. Mutta koska ei ole hänen ajamansa asian edun mukaista ymmärtää, niin hän väittää ettei ymmärrä. Näin hän saa sinut selittämään ja perustelemaan aina vain enemmän ja tunnet joutuneesi altavastaajaksi. Miehesi pysyykin niskan päällä, kun vain esittää, ettei ymmärrä tiukkaa kantaasi ja joustamattomuuttasi. Sinusta on tullut syyllinen, ja mies pääsee pujahtamaan kokonaan siitä tosiasiasta, että todellisuudessa hän on se, joka on syyllistymässä johonkin. Se jokin on sitten mitä on: perheen jättäminen, toisten mielipiteistä piittaamattomuus, itsekkyys (kuten sanoitkin), jne.
Laita siis asiat oikeisiin mittasuhteisiin, äläkä anna miehesi mitätöidä sanomisiasi.
teillä elämä on yhteistä,mut ap kertoo että mies lähtisi itselleen tienaamaan rahaa ei perheelle!en ymmärrä ap:n miestä ja itse asun lapissa,levillä.ja kyllä täällä sesonkityöntekijöillä on perheet mukana tai sitten he pettävät puolisoitaan tosi paljon.
kyllä tiedetään, että sesonkityöntekijät, yleensä miehet, pettävät puolisojaan niin paljon kuin ehtivät halukkaiden turistinaisten kanssa. Eli sinuna en miestä päästäisi.