Voinko pyytää, että äidin poikaystävä ei tule synnärille?
Laskettu aika tuli ja meni, joten melko pian koittaa lähtö synnärille. Äiti (tuleva mummi) mainitsee joka päivä kuinka he sitten tulevat heti käymään kun vierailuaika alkaa ja äiti esittelee samalla miesystävänsä minun appivanhemmille. Minulle sopii vallan hyvin, että äiti tulee, mutta uutta miesystävää, jonka olen tavannut alle 10krt en tahtoisi osastolle. En erityisesti pidä hänestä ja tapaan hänet mieluummin, kun olemme toipuneet ja päässeet kotiin enkä laahusta verta vuotavana sairaalavaatteissa. Tiedän, että äitini tulee loulkaantumaan verisesti tästä pyynnöstä. Onko pyyntöni kohtuuton? Onko parempi esittää toivomus nyt vai vasta kun lapsi on syntynyt?
Kommentit (15)
Esitä toivomus jo nyt. Sano että poikaystävä voi odottaa päiväsalissa ja tavata appivanhemmat sitten siellä, mutta ei ole huoneeseesi asiaa.
Esitä ajoissa, mutta esitä se mieluummin siten, että "haluan vain kaikkein läheisimmät ja rakkaimmat synnärille" ja sitten vain kerrot, että et tunne tuota poikaystävää niin hyvin, jos tuo edellinen ei selvennä asiaa tarpeeksi. On ymmärrettävää ja turha loukkaantua moisesta. Tai toisin päin, haluisiko tuo poikaystävä sinut vierailemaan sairaalaan, oli sitten ihan mikä tahansa toimenpide kyseessä, tuskin.
Äitisi on kohtuuton jos raahaa puolituntemattoman synnärille!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt täällä voitko pyytää?
Oletko sosiaalisesti kömpelö tai rajoittunut?
- ei ap -
Kerrot jo nyt, että äidin miesystävä ei tule sairaalaan, hän ei ole sulle rakas eikä tärkeä. Mun mielestä äitisi on outo, kun kuvittelee sun haluavan oudon miehen synnärille. Esitelkööt miestään jossain muussa tilanteessa, ei silloin kun sinä olet vasta synnyttänyt ja tutustut uuteen ihmeeseen.
Sinun päätös tietenkin ! Vierailu sairaalassa ei tosiaan ole oikea paikka appivanhempien esittelyyn.
Sanot äidillesi, että tulee kun sinä kutsut ja yksin. Samoin appivanhempasi tulevat kutsuttuna aikana synnärille. Järjestät sitten yhteisen kahvittelun kun olette kotiutuneet ja levänneet.
Jos äitisi loukkaantuu niin sanot, että sinä loukkaantuisit todella, jos vieras mies tulisi synnärille, kun olet kaikkein herkimmilläsi fyysisesti ja psyykkisesti.
Jos synnytys sujuu normaalisti ja vauva on terve, sairaalassa ollaan tosi vähän aikaa, vain pari päivää. Miksi ihmeessä sinne sairaalaan tunkee muut kuin lapsen isä ja perheen lapset, jos niitä jo on? Mummot ja mummojen poikaystävät voivat kyläillä sitten kun on kotiuduttu ja saavat kutsun vierailulle. Ja en ymmärrä näitä, voinko pyytää, voinko sanoa, onko pakko päästää käymään sairaalassa... Olet aikuinen ihminen, avaa suusi ja sano, että et halua äidin poikaystävää sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt täällä voitko pyytää?
Oletko sosiaalisesti kömpelö tai rajoittunut?
- ei ap -
En kumpaakaan. Ihmettelen vain miksi kysytään voiko pyytää. En tarkoittanut pahalla, vaikka heti joku veti herneet nenään. :D Jos ap tietää, että äiti loukkaantuu siitä, joko pyytää tai ei. Me emme tunne heitä, joten vaikea sanoa kumpi on kannattavampaa.
Sinne sairaalaan tarvii edes ketään ottaa vierailee.
Jossain vaiheessa oli hyvä kun oli kaikkien vierailukielto, isät sai tietty olla siellä.
Monella yhteishuoneet ja kiva siellä maata tissit paljaana kun yrittää saada ipanaa tisulle...
Sairaala aika on äidin hoitoa ja toipumista varten. Ja voisi levätä ja nukkua silloin kun pystyy...
Itellä viis lasta ja kaikki ovat mummonsa yms kerenneet nähdä vasta kotona. Mies on ollut mukana koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sanot äidillesi, että tulee kun sinä kutsut ja yksin. Samoin appivanhempasi tulevat kutsuttuna aikana synnärille. Järjestät sitten yhteisen kahvittelun kun olette kotiutuneet ja levänneet.
Jos äitisi loukkaantuu niin sanot, että sinä loukkaantuisit todella, jos vieras mies tulisi synnärille, kun olet kaikkein herkimmilläsi fyysisesti ja psyykkisesti.
Ja todella sinä ja vauva olette pääosassa, ei äitisi ja äidin poikakaveri ja äitisi tahto !
Mä en huolinut sairaalaan yhtään ketään paitsi mieheni. En tiedä loukkaantuiko joku, enkä ihan kamalasti välitäkään. Mulla oli raskauden aikainen masennus ja kaikkea muuta pientä ja isoa vaivaa. En halunnut yli-innokkaita isovanhempia(ensimmäinen/ainoa lapsenlapsi) heti hössöttämään ympärille, kun muutenkin ahdisti ja mietin, että tätäkö mun nyt kuuluisi rakastaa. Lapsella on hyvät välit kaikkiin isovanhempiinsa, vaikka ei tavannutkaan heitä ensimmäisinä päivinään. Olenkin sitä mieltä, että äitisi on kohtuuton, jos loukkaantuu pyynnöstäsi.
Ei ole kohtuutonta. Itselläni la piakkoin, ja en voisi kuvitellakaan että osastolle tulisi katsomaan minua ja vauvaa itselle suhteellisen vieraita ihmisiä. Jos äitisi ei ymmärrä, niin se on hänen ongelmansa ja häpeänsä. Monet ei ota edes isovanhempia sairaalaan, ja joissain sairaaloissa tästä tavasta onkin luovuttu. Eli sairaalaan pääsee vain lapsen isä ja sisarukset. Kyllä sitä vauvaa kerkeää ihastella ja suhdetta luoda ihan sitten kun äiti on valmis vastaanottamaan vieraita kotonaan. Mielestäni moukkia ovat sellaiset, jotka eivät tätä ymmärrä. Synnytyksestä pitää antaa aikaa toipua rauhassa.
Mä ilmoittaisin vauvan syntymästä vasta, kun olisimme kotiutuneet. Tasapuolinen ratkaisu kaikkia ajatellen. Kaikissa paikoissa ei edes isovanhemmat pääse osastolle vierailemaan.