kuunteleeko kukaan enää cd-levyjä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki jotka ovat kiinnostuneita äänenlaadusta.
Höpöhöpö.
http://www.music.mcgill.ca/~hockman/documents/Pras_presentation2009.pdf vuonna 2009 tehdyssä kokeessa audioammattilaiset ei erottaneet 256kbps mp3-tiedostoa cd:stä. Kuuden vuoden aikana enkooderit on kehittyneet vielä entisestään.
Lossless-formaateissa kuten FLAC ja ALAC mitään eroa ei tietenkään edes ole.
Mä kuuntelen harvoin musiikkia nykyään, vanhus kun olen. Noin puolet kuuntelen mp3 ja puolet cd:itä.
Ihana joskus heittäytyä sohvalle vaikka esim Duffyn Rockferryn kera "vanhanaikaisesti", viinilasi kourassa, kaiuttimet säädettynä optimaalisesti. :)
Kuuntelen ja ostan levyjä kirppareilta sekä levykaupoista
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen ja ostan usein kirppiksiltä! Mun mielestä niissä on tunnelmaa ja teen hyviä löytöjä kun ihmiset luopuu levyistä tosi edullisesti. Just ostin Radioheadia ja Ultra brata, joku 0,5 e kipale! :)
Jep, 0.5e on about se käypä hinta jolla voi saada osan levyistään myytyä. CD:llä on se etu DVD:hen nähden, että se on yhä se "paras" formaatti. (onhan niitä jotain SA-CD levyjä ja soittimia kehitetty mutta ei tavalliset kuluttajat koskaan kiinnostuneet). Blu-ray ja nettivideot on laadultaan niin paljon parempia että DVD on jäänyt jalkoihin. Ihan yhtä hyvin voisi yrittää myydä VHS-kasetteja. Ei vaan kelpaa.
Itse halusin DVD-levyistä vaan eroon joten yritin myydä niitä 10kpl / 2e hintaan. Kahdessa viikossa ei mennyt yhtäkään levyä. Syy voi tietysti myös olla että paskoja leffoja.
DVD-divari maksoi niistä 10 senttiä kappaleelta, niitä tulee sinne kuulemma useampi sata päivässä. Itse vein 178kpl.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuuntelen. Mutta olenkin 39 vuotias vanhus
Mää kans. Ja mun mies, joka on vanha gubbe myös.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen ja ostan levyjä kirppareilta sekä levykaupoista
Olen siis 22 vuotias vanhus :)
Haluan omistaa musiikkini, en vuokrata niitä ehdoilla mitä joku muuttaa koska tahansa.
Ja ei, en tarvitse koko maailman musiikkia, hyvät levyt riittävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki jotka ovat kiinnostuneita äänenlaadusta.
Höpöhöpö.
http://www.music.mcgill.ca/~hockman/documents/Pras_presentation2009.pdf vuonna 2009 tehdyssä kokeessa audioammattilaiset ei erottaneet 256kbps mp3-tiedostoa cd:stä. Kuuden vuoden aikana enkooderit on kehittyneet vielä entisestään.
Lossless-formaateissa kuten FLAC ja ALAC mitään eroa ei tietenkään edes ole.
Koska 3G:n yli tuleva spotifyn ilmaisversio on FLAC
Ostan kyl myös vinyylejä. T. 20