Pahin koulukiusaajani oli samassa linja-autossa kanssani, ei katsonut kertakaan silmiin tai sanonut mitään
Tämä tyyppi piinasi minua koko yläasteen. Haukkui, työnsi rappuja alas, levitteli juoruja kuinka olen hu**a, raskaana ja isästä ei ole tietoa kun olen nu***nut puoli kaupunkia läpi. Keksi minusta pilkkanimen "paskanaama" koska minulla on pisamia. (vähemmän ystävällisiä terkkuja vaan jos luet tätä)
Istuin häntä vastapäätä ja yritin katsoa silmiin. Hän käänsi katseensa pois, tuijotti loppumatkan lattiaa tai älyluuriaan.
Olisiko vihdoin tajunnut hävetä? Näki kyllä selvästi kun astuin bussiin että kyseessä olen minä vaikka tästä on aikaa jo lähemmäs 15 vuotta.
Kommentit (35)
Itse en katso oikeastaan ketään naamaan bussissa, joten en oikeastaan tiedä, ketä sinne tulee. Olen omissa maailmoissani ja rentoudun bussimatkan ajan.
3, mutta kun hän selkeästi huomasi minut ja säikähtäneen oloisena painoi päänsä alas älypuhelimeen/lattiaan.
Minä ja silloinen paras ystäväni olimme hänen pahiten vainotut uhrinsa joten varmasti muistaa naamani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
3, mutta kun hän selkeästi huomasi minut ja säikähtäneen oloisena painoi päänsä alas älypuhelimeen/lattiaan.
Minä ja silloinen paras ystäväni olimme hänen pahiten vainotut uhrinsa joten varmasti muistaa naamani.
Ap
Tai niin sä ainakin haluat asian tulkita...
Ehkä se (koulukiusaaja on se, ei hän) häpeää tekojaan. Laita vaikka facebookissa viesti, että miksi ei moikannut.
Ehkä häpeää, ehkä ei, tuosta nyt ei vielä voi tietää, miksi hän olisi sua katsonut? Miksi hän olisi sua tervehtinyt?
Aina nämä kiusatut odottavat, että se kiusaaja olisi kokenut asian yhtä voimakkaasti. Itse en tiedä miltä ne kiusatut näyttävät nyt, koska huvikseni minä sitä aikoinani tein. Ei emotionaalisia siteitä asiaan.
Mä olisin sanonut jotain. Kuten että "Terve "Jarkko". Muistatkos minut? Mites sulla nykyisin menee. Meneekö yhtä huonosti kuin yläasteella vai paremmin?".
Olisin antanut mahdollisuuden pyytää anteeksi - tai olla pyytämättä.
Monesti koulukiusaajalla on asiat kotona päin persettä. Minun kiusaajistani yksi tapettiin, yksi joutui mielisairaalaan ja yksi kuoli huumeisiin. Yksi pyysi anteeksi.
terv. entinen koulukiusattu
Voithan sinä ajatella niin, jos se auttaa sinua menemään elämässä eteenpäin.
15-vuotta on kuitenkin pitkä aika. Ei kolmekymppiset yleensä mieti yläasteaikoja vaan elävät omaa, aikuisen ihmisen elämää.
Luultavasti oli nolo. Olisit iloisesti tervehtinyt ja sitten kysynyt, että mikä vaikeus tai mitkä kotolot sai hänet kiusaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tiedä miltä ne kiusatut näyttävät nyt, koska huvikseni minä sitä aikoinani tein. Ei emotionaalisia siteitä asiaan.
Psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä ajatella niin, jos se auttaa sinua menemään elämässä eteenpäin.
15-vuotta on kuitenkin pitkä aika. Ei kolmekymppiset yleensä mieti yläasteaikoja vaan elävät omaa, aikuisen ihmisen elämää.
Ei pidä ihan paikkaansa. Itse ainakin mietin mitä kuuluu kiusatulle tytölle. Mietin vieläkin, miten olisin voinut häntä enemmän auttaa. Pojat kiusasi ja tytöt puolusti, mutta ei tarpeeksi kovasti. Siitä on enemmän kuin 15 vuotta aikaa. Mietin myös mikä sitä pahinta kiusaajaa vaivasi. Se oli minun naapuri ja ihan normaalista rauhallisesta perheestä.
Voin tässä pyytää kiusatuilta anteeksi, koska en osannut puolustaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina nämä kiusatut odottavat, että se kiusaaja olisi kokenut asian yhtä voimakkaasti. Itse en tiedä miltä ne kiusatut näyttävät nyt, koska huvikseni minä sitä aikoinani tein. Ei emotionaalisia siteitä asiaan.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Olen välttynyt kiusaamiselta, mutta nähnyt sitä kuitenkin. Vieläkin mietin mitä pahaa kiusaajalle on elämässään tapahtunut. Ja mielikuvitus vain lentää mistä kaikesta kiusaaja on voinut traumatisoitua ja purkaa pahaa oloaan kiusaamisella.
Sitä varmaan hävetti, kun tajusi että paljastui persujen kannattajaksi. Kukas sitä kiusaajapuoluetta äänestäisi kuin kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen välttynyt kiusaamiselta, mutta nähnyt sitä kuitenkin. Vieläkin mietin mitä pahaa kiusaajalle on elämässään tapahtunut. Ja mielikuvitus vain lentää mistä kaikesta kiusaaja on voinut traumatisoitua ja purkaa pahaa oloaan kiusaamisella.
Itselläni ei ollut mitään traumaa, vaikka minut kiusaajaksi leimattiin yläasteella. Yksinkertaisesti se tyyppi jota "kiusasin" oli mulkku jätkä. Se jäbä oli koulun inhotuin kaveri muutenkin, mutta jotenkin minä olin koulun silmissä se pääkiusaaja. En olisi koskaan edes katsonut sitä tyyppiä päin, jos ei olisi alkanut aukoa päätään ja pitämään sellaista ihme vammailuaan. Tunnistajat tunnistelee Ulvilan yläaste 03-06.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ollut mitään traumaa, vaikka minut kiusaajaksi leimattiin yläasteella. Yksinkertaisesti se tyyppi jota "kiusasin" oli mulkku jätkä. Se jäbä oli koulun inhotuin kaveri muutenkin, mutta jotenkin minä olin koulun silmissä se pääkiusaaja. En olisi koskaan edes katsonut sitä tyyppiä päin, jos ei olisi alkanut aukoa päätään ja pitämään sellaista ihme vammailuaan. Tunnistajat tunnistelee Ulvilan yläaste 03-06.
Siis mitä vittua? Et taida tajuta hevon vitun vertaa yhtään mistään. Huoh...
Eilen oli tämä : http://www.vauva.fi/keskustelu/2529322/nain_henkilon_jota_kiusasin_ala_…
samassa bussissa koulukiusattunsa kanssa. Molemmat tulevat tänne avautumaan.
mahtaako olla provo vai helvetinmoinen sattuma :D ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua? Et taida tajuta hevon vitun vertaa yhtään mistään. Huoh...
Mitä tarkoitat? Voin toki selventää, jos tahdot.
Tai sitten se ei oikeasti tuntenut sinua. Sinulle hänen naamansa on varmaan piirtynyt ikuisiksi ajoiksi mieleen, mutta jos se kiusaaja on piinannut monia muitakin, hän tuskin muistaa kovin tarkkaan enää - mitä?- kolmekymppisenä kaikkien uhriensa naamoja.