Yli 2-vuotias lapsi vanhempiensa makuuhuoneessa - miksi?
Tuli tuosta uusperheen huonejako -keskustelusta mieleen, että monenko iso (2-10v) lapsi nukkuu vanhempiensa kanssa samassa huoneessa? Kiinnostaa miksi, mikäli ei ole pakon sanelemaa (rahatilanne, joten ei tarpeeksi isoa asuntoa jne.)?
Itse en pysty kuvittelemaan että nukkuisin vielä vaikka 5-vuotiaan kanssa samassa huoneessa, jopa samassa sängyssä. Mutta olenkin lapseton. Mielipiteitä?
Kommentit (6)
Jos luet uudelleen tuon viimeisen kappaleesi niin siitä löytyy vastaus. Perhe-elämä voi olla nikn erilaista, vaikka kuvittelisi mitä etukäteen ja on vaikea tietää mikä kenellekin toimii parhaiten. Pääasia lopulta lasten kanssa hyvinkin nopeasti on, että kunhan nukkuu.
2-vuotias kyllä ilmaisee, jos herää kesken vanhempien touhujen, joten en pitäisi ongelmana kunhan pysyy peiton alla... Mutta eipä paljoa yli 2-vuotiaaksi viitsisi samassa huoneessa pitää, kun lapsi voi säikähtää nähtyään liikaa ja osaa jo kertoakin näkemästään.
Meillä vanhemmat nukkuvat lastenhuoneessa. Huone on talon isoin, sinne mahtuu parisänky, lasten sängyt ja tavarat sekä isot leikit lattialle.
Toisessakin makuuhuoneessa on parisänky, mutta se on eri kerroksessa eikä sinne edes kuule, jos lapsille tulee yöllä jano tai muu hätä. Sitä käytetään sitten ihan muihin juttuihin.
Jos meillä olisi pari pientä makkaria vierekkäin, elettäisiin toisin. Mutta näin nukutaan parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Jos luet uudelleen tuon viimeisen kappaleesi niin siitä löytyy vastaus. Perhe-elämä voi olla nikn erilaista, vaikka kuvittelisi mitä etukäteen ja on vaikea tietää mikä kenellekin toimii parhaiten. Pääasia lopulta lasten kanssa hyvinkin nopeasti on, että kunhan nukkuu.
Niin, ihan totta! Siksi kyselinkin, kun jäi mietityttämään syyt tällaiseen ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
2-vuotias kyllä ilmaisee, jos herää kesken vanhempien touhujen, joten en pitäisi ongelmana kunhan pysyy peiton alla... Mutta eipä paljoa yli 2-vuotiaaksi viitsisi samassa huoneessa pitää, kun lapsi voi säikähtää nähtyään liikaa ja osaa jo kertoakin näkemästään.
Niin, makuuhuonehan toki on ainoa paikka seksin harrastamiseen. Pikkulasten vanhemmat ovat hyvin kekseliäitä tässä suhteessa. Pääasia, että lapset nukkuvat. Seksille löytyy kyllä paikka, kunhan saa olla rauhassa. Paikan ei tarvitse olla sänky.
Meillä mies nukkuu 3 ja kohta 5 vuotiaan kanssa samassa huoneessa. Syy kylläkin se että mä olen vauvan kanssa toisessa huoneessa, saadaan siis olla rauhassa (tai he saavat). Mutta kyllä se muutenkin passaisi, en ymmärrä miksi ei. Mä en oikein muutenkaan tykkää nukkua miehen vieressä kun hän kuorsaa.