Pienemmät eläkkeet lisääntymättömille
A) eivät ole panostaneet yhteiskuntaamme uusien veronmaksajien saamiseksi
B) heillä on ollut mahdollisuus säästää ne rahat tulevaisuuttaan varten jotka perheelliset käyttivät uusien veronmaksajien hankkimiseen ja hoitamiseen sekä elatukseen 18 vuoden aikana
C) em. syistä heillä on paremmat mahdollisuudet elää vanhuudessa säästöillään ja kustantaa itse tarvitsemansa hoito- ja tukimuodot apua tarvitessaan
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on paljonkin järkeä. Nyt kun tulevien eläkkeiden rahoituspohja on epävarma, voitaisiin ottaa niiltä, joiden syytä on huoltosuhteen heikkeneminen.
Lestadiolaisille voisi jakaa vastaavasti lisäeläkettä.
Päinvastoin. Äiti ei ole todennäköisesti ollut juuri lainkaan töissä ja näin ollen on rasittanut Suomen taloutta. Lapseton nainen on kuitenkin todennäköisesti ollut töissä ja näin ollen tuottanut verovaroja. Ja koska peruskoulu yms. aiheuttavat kuluja, niin tuollaisen suurperheiden saldo saattaa jäädä miinukselle.
Kuusi lastani maksavat veroja moninkertaisesti kuin sinä tai minä. T. Lestadiolaisäiti
Lestadiolaisina äänestitte todennäköisesti Sipilää? Entä mitäs nyt kun hallitus yrittää rökittää veronmaksajia, alentaa palkkoja, korottaa eläkeikää, repiä lomapäiviä työssäkäyviltä jotka muutenkin kovilla kun Suomessa yksi ihminen joutuu käytännössä hoitamaan 2-3 hengen työt jne?
Olemme yrittäjiä. Saattaa haitata joitakin työntekijöitä muttei meitä.
Joo, just just.
Entä, kun huoltosuhde ei enää oikeasti riitä ja pitää haudata hyvinvointivaltio? Toivottavasti maapallon ylikansoittuminen kiinnostaa silloinkin kun ei ole varaa enää terveydenhuoltoon, opiskeluun, asumiseen tai jos talo palaa, niin siinähän meni. Eli jos muilla menee päin persettä niin pakkohan se on meidänkin upota samalle kehitysmaatasolle, tosin päinvastaisesta syystä.
Kannatan. T. Hyvin tienaava kolmen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemantuomio lisääntyille. Lapsen pakottaminen maailmaan on suurin julmuus, jonka ihminen voi tehdä.
Koskeeko tuo myös vanhempiasi?
Ei kai se vanhempien vika ole jos lapsi on mielenvikainen...
Mutta tuo tilanne vielä tulee oikeasti eteen. Sanokaa mun sanoneen...
Koskeeko tuo myös vanhempiasi?