Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valmistumisen jälkeen työkkäriin - löytyykö täältä kokemuksia tai työkkärin työntekijää?

Vierailija
30.03.2016 |

Tilanne on se, että olen korkeakouluopintojeni rinnalla tehnyt töitä, jotka eivät vastaa alaani eivätkä muutenkaan ns. elätä. Nyt olen valmistumassa keväällä, ja todnäk päättämässä työsuhteeni ennen sitä, varmaan siinä pari viikkoa aikaisemmin. Haluan keskittyä oman alan töiden hakuun enkä olla sidottuna tälle paikkakunnalle. Esimerkiksi työhaastatteluissa käyminen ympäri Suomen olisi nykyisen työni takia lähestulkoon mahdotonta.

Jos ilmottaudun työttömäksi työnhakijaksi, saatanko saada karenssin sen takia että olen päättänyt työsuhteeni joku tovi ennen valmistumistani. Tulkitaanko minut työttömäksi jääneeksi työntekijäksi vai valmistuneeksi opiskelijaksi? Löytyykö vastaavia kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jättäisin työt muutama-pari kuukautta aikaisemmin vähintään ja kysyttäessä perustelisin että pitänyt panostaa lopputyöhön tms. eivät he virkailijat tiedä onko sinulla sellaista vai ei.. irtisanoudu ajoissa, työkkärin virkailijoilla on omat sääntönsä

Vierailija
2/2 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse jättäisin työt muutama-pari kuukautta aikaisemmin vähintään ja kysyttäessä perustelisin että pitänyt panostaa lopputyöhön tms. eivät he virkailijat tiedä onko sinulla sellaista vai ei.. irtisanoudu ajoissa, työkkärin virkailijoilla on omat sääntönsä

Tästä vastauksesta ei Ole kysyjälle mitään hyötyä. Ap:n kysymykseen vastaukseen löytyy laki jota seurataan. Itse en enää osaa uusia lakeja joten en lähde vastaamaan. Toivon että joku nykyinen työkkäriläinen löytyy vastaamaan.

Oletko ap kuulunut työaikanasi liittoon ja maksanut liiti maksut? Sullahan on varmaan kertynyt työssäoloehto kasaan ja pääset ilmottautuessasi ansiosidonnaiselle.

Niin minä tein kun opintojen aikana tein töitä. Kun valmistuin kävin ilmottautumassa ja aloin nostaa liiton rahaa.

Mutta kuten sanottua, ota asiasta oikeesti selvää. Vastassa voi olla 3kk karenssi jos katsotaan että olet ottanut loparit vakituisesta työstä. Irtisanomisen syyksi EI riitä ett haluaa keskittyä muun alan työnhakuun tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä