Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkatoimistot tyrkyttävät lapsiperheille surkeita matkoja

Vierailija
30.03.2016 |

"Vain Aikuisille", "Tämä hotelli suosii yli 16 vuotiaita matkustajia". Keskustahotellit ovat yleensä aikuisille ja ne kaupunkien laitamilla olevat All Inclusive-syöttölät "parhaita lapsille" ja "lapsiperheiden suosikkeja".

Mitenkö matkustatte vai varaatteko omatoimimatkoja??

Kyselee äiti+isä+6v ja 4v

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Katselin eilen tätä tekstiä "Hotelliin ovat tervetulleita yli 16-vuotiaat asiakkaat".

http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/kreikka/kos/lambi/diamond-deluxe-hot…

Vierailija
2/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään vain omatoimatkoilla.

Ei ole vielä tullut eteen sellaista hotellia johon lapset eivät olisi tervetulleita.

Enimmäkseen käydään kaupunkilomilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole mitään pakettimatkoja ostanut eikä tulisi mieleenkään mennä mihinkään all inclusive hotelliin. Tottakai matkalla nimenomaan haluan tutustua nähtävyyksiin, paikallisiin ihmisiin ja paikalliseen ruokaan enkä kyhjöttää koko lomaa jossain hotellissa. Ihan itse varaan erikseen lentomatkan ja hotellin mielen mukaan. Ja hotellinhan voi varata vasta paikan päälläkin, jos ei halua netin kautta näkemättä varailla ja jopa vaihtaa hotellia matkan aikana.

Vierailija
4/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varataan lennot ja hotellit. Tai vuokrataan Airbnb:n kautta asunto/huvila.

Vierailija
5/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytetty valmismatkoja sekä omatoimimatkoja, mutta ei mitään all incluja koskaan.

Vierailija
6/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme pari vuotta sitten All Inclusive-reissulla, jossa suomalaisperheet hakivat kärryillä ruokaa ja viiniä hotellihuoneisiinsa.

Jengi heilui nenä punaisena uima-altaalla, kannukaupalla jäitä ja vinkkua. Ärjyttiin lapsille ja yrjöttiin käytäville. 

Ei enään koskaan. 

Vierailija
7/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lomailla rauhallisessa ja tyylikkäässä luxus-hotellissa, jossa ei ole lapsiperheitä. Meillä on lapsia, mutta silloin harvoin kun kahdestaan lähdetään, ei haluta lapsia kuulla tai nähdä. Lennot riittää.

Vierailija
8/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riu Buena Vista on Finnmatkojen paras valinta perheille Teneriffalla".

Hotellissa oli kivaa mutta se 45 minuuttia bussissa tai 30 min taksissa Los Cristianoksen ostareille kävi voimille lasten kanssa. 

Vierailija
9/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä taas on hyvä että on olemasa lapsettomia ja lapsellisia hotelleita.

Jos miehen kanssa haluan lähteä romanttiselle viikonlopulle, niin kyllä valitsen ehdottomasti hiljaisen ja rauhallisen hotellin, jossa ei mielellään pieniä lapsia, ihan senkin takia, että haluan unohtaa hetkeksi kotiasiat, nimittäin jos vähääkään jään seuraamaan vierestä jotain lapsiperhettä, niin käyn heti miettimään omia lapsia, mietin onko kaikki hyvin ja sitten iskee ikävä jne jne.. aika nopeesti omat fiilikset on vähän apeita, koettu on!!!

Ja jos taas koko perheen kanssa, niin valitsen hotellin joka on lapsiystvällinen, nimenomaan huomioi lapsia, eikä siellä ole ruttuturpaisia aikuisia jotka eivät pidä lapsista missäänmuodossa, ei edes pannulla paistettuna. Hyvässä lykyssä muksuille voi löytyä joku uusi kaveri.

En ole koskaan kyllä varannut mitään matkatoimiston kautta. Varaan hotellin ja lennot matkustetaan id lipuilla eli nk henkilökunta stand vy lipuilla. Ens kuussa olin tarkoitus lähteä miehen kanssa pitkälle viikonlopulle nykiin.. jos vaan koneeseen mahtuu :-)

Vierailija
10/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme pari vuotta sitten All Inclusive-reissulla, jossa suomalaisperheet hakivat kärryillä ruokaa ja viiniä hotellihuoneisiinsa.

Jengi heilui nenä punaisena uima-altaalla, kannukaupalla jäitä ja vinkkua. Ärjyttiin lapsille ja yrjöttiin käytäville. 

Ei enään koskaan. 

Mä olen ollut vuosien saatossa lasten kanssa monessakin All Inclusive-hotellissa monessa eri maassa, eikä tällaista ole ikinä tullut vastaan.

t. ohis

Vierailija
11/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin joko pieniä b&b-paikkoja tai juuri noita keskusta-alueiden K16-hotelleja, lapseton kun olen. On ihan hyvä, että lapsiperheet pyritään sijoittamaan eri kohteisiin kuin aikuiset matkailijat. Viimeinen asia, jota haluan lomalla kohdata, on terrorismi, ja toiseksi viimeinen asia ovat kitisevät ja/tai riehuvat lapset ja näiden kvyttömät kasvattajat.

En ole eläessäni käyttänyt matkatoimiston palveluita.

Vierailija
12/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on turha tehdä ongelmaa "Vain aikuisille" -hotelleista. Niitä on kuitenkin vain murto-osa tarjolla olevista hotelleista. Mielestäni on vaan hyvä, että kaikki erityisryhmät on huomioitu.

Meidän perheeseemme kuuluu 3-vuotias. Olemme kyllä löytäneet matkatoimistojen listoiltakin laadukkaita hotelleja, joihin lapsetkin ovat tervetulleita. Jos esim. listalla yksi kymmenestä hotellista on vain aikuisille, niin miksi meidän pitäisi sinne tunkea? Vastaavasti jos syrjäseudulla olevan All Inclusive -hotellin kuvauksessa lukee, että se on lapsiperheiden suosiossa, miksi meidän pitäisi mennä sinne? En ole vielä ollut missään, josta ei saisi varattua keskustasta tai keskustan tuntumasta laadukasta neljän tähden hotellia, joka olisi myös lapsiperheille soveltuva.

Vierailija
13/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos taas koko perheen kanssa, niin valitsen hotellin joka on lapsiystvällinen, nimenomaan huomioi lapsia, eikä siellä ole ruttuturpaisia aikuisia jotka eivät pidä lapsista missäänmuodossa, ei edes pannulla paistettuna. Hyvässä lykyssä muksuille voi löytyä joku uusi kaveri.

oltiin rethymnonissa ihan kivassa hotelissa. sen lasten altaan äärellä oli just näitä ruttunaamaisia ja ne heristeli sormeaan. ne ei saanut nukkua auringossa rauhassa kun lapset melusivat altaalla. 

nuo all inclusiveä hamstraavat on tuttu näky. olitteko aurinkomatkoilla vai tjäreborgilla??

Vierailija
14/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ollut missään, josta ei saisi varattua keskustasta tai keskustan tuntumasta laadukasta neljän tähden hotellia, joka olisi myös lapsiperheille soveltuva.

Kahden lapsen kanssa on jo taiteilua, jos asuntoon saa vain yhden lisävuoteen ja parivuode on niin kapea ettei pientä voi ottaa väliin nukkumaan.

Homma on vaikeaa jopa Tallinnassa, jossa yli 140 cm lapsi lasketaan aikuiseksi. Lisävuoteet ovat vain alle 140 cm lapselle :)

Vierailija
15/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä tullut eteen sellaista hotellia johon lapset eivät olisi tervetulleita.

Osaisiko joku omatoimimatkailija kertoa mikä niiden lentojen ja hotellien varaamisessa itse on niin hienoa?

Mitään muuta eroahan ei ole jos pakettimatkailija matkustaa vaikka esim. Pariisiin ja omatoimimatkailija matkustaa Pariisiin sillä kaupunki on täysin sama ja voitte käydä täysin samoissa kohteissa.

Vierailija
16/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku omatoimimatkailija kertoa mikä niiden lentojen ja hotellien varaamisessa itse on niin hienoa?

Mitään muuta eroahan ei ole jos pakettimatkailija matkustaa vaikka esim. Pariisiin ja omatoimimatkailija matkustaa Pariisiin sillä kaupunki on täysin sama ja voitte käydä täysin samoissa kohteissa.

Se on se juttu, että voi kokea yllemmyydentunnetta. Vähän niin kuin: "Mä olin lapsena sellanen poikatyttö".

Vierailija
17/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole mitään pakettimatkoja ostanut eikä tulisi mieleenkään mennä mihinkään all inclusive hotelliin. Tottakai matkalla nimenomaan haluan tutustua nähtävyyksiin, paikallisiin ihmisiin ja paikalliseen ruokaan enkä kyhjöttää koko lomaa jossain hotellissa. Ihan itse varaan erikseen lentomatkan ja hotellin mielen mukaan. Ja hotellinhan voi varata vasta paikan päälläkin, jos ei halua netin kautta näkemättä varailla ja jopa vaihtaa hotellia matkan aikana.

Alapeukku, koska ei kukaan oikeasti "tutustu paikallisiin ihmisiin" ulkomaanmatkoilla. Se on fantasiaa.

Vierailija
18/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä ainakin pääsee vähän halvemmalla, kun voi itse valita lentoyhtiön ja hotellin, eikä matkatoimisto ota rahaa itselleen siitä, että varasivat sulle sen matkan.Ja on myös enemmän valinnanvaraa hotelleissa, kun ei ole vaan ne tietyt, jotka on sen matkatoimiston kanssa yhteistyössä.

Vierailija
19/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehen kanssa kerran ollut kahdestaan sellaisella reissulla, missä meillä oli huone yli 16-vuotiaille tarkoitetusta hotellista. Jotenkin yllätti, että muut asiakkaat olivat pelkästään eläkeläisiä. Näiden mummukoiden kanssa oli sitten lopulta niin kiusallista olla, että sen jälkeen emme näitä hotelleja suosineet. Lasten ilo ja kiukku eivät häiritse, kun eivät ole omia.

Vierailija
20/58 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku, koska ei kukaan oikeasti "tutustu paikallisiin ihmisiin" ulkomaanmatkoilla. Se on fantasiaa.

:D Anteeksi mitä? Jos sinä ja suurin osa muista suomalaisista eivät saa suutaan auki ja uskalla jutella tuntemattomille niin sekö tarkoittaa ettei kukaan muukaan voi niin tehdä? Mun on kuitenkin myös tavallaan vähän "pakko" tutustua uusiin ihmisiin kun käydään Kreikassa lomilla, koska mieheni on asunut siellä koko peruskouluajan ja hän tuntee sieltä paljon ihmisiä, sekä siellä on ihan normaalia alkaa juttelemaan toisilleen, jos samaa kieltä osataan. Esimerkiksi just viimeksi lentokoneessakin vieressä istui kreikkalainen tyttö, jolla oli muutenkin suomalaisia kavereita ja tunnisi meidän jutellessamme keskenämme, että puhutaan suomea ja siinä sitten loppumatka juteltiin tän tytön kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi