26v ja edelleen teinityyli
Otsikko kertoo kaiken. 26v ja kaappi täynnä Henkka-Maukan printtipaitoja ja viimeisin ostos, kukkatennarit. Monta vuotta jo hokenut itselleni, että "Ala ostamaan naisellisempia vaatteita", mutta ei siitä vaan tule mitään. Jotain kauluspaitoja olen ostanut, mutta minun käsittelyssä nekin nuhjaantuu niin nopeasti ja pian niistä on tyylikkyys kaukana. Huiveja olen yrittänyt käyttää, mutta jostain syystä nekin näyttää enemmän hippimäisiltä kuin tyylikkäiltä.
En ole tähän ikään mennessä vielä päässyt rahoiksi, media-alan pätkätyöläinen, joten rahaa mihinkään Michael Korseihin ei ole. Kesä tulossa ja taas tarjolla niin upeita printtitoppeja tarjolla... Aaargh, miten vastustaa kiusausta :D
Omassa nuoruudessa muoti oli niin kamalaa ja tylsää, niin nyt sitten yrittää ottaa kaiken ilon irti.
Kommentit (16)
Oon 25-vuotias ja pukeudun printtipaitoihin, pillifarkkuihin, tennareihin ja käytän snäpäreitä. Ei oo käynyt ees mielessä, et pitäis alkaa pukeutumaan aikuismaisemmin. Ei mun juttu ollenkaan.
En minkään voisi pukeutua marimekkoon. On niiiiiin paljon tuolta väliltä. t. N40
Miksi haluat olla jotain muuta kuin olet? Vai onko mielestäsi raha ainoa este pukeutua muuhun kuin t-paitaan ja legginseihin?
Olen 24v ja sama täällä... Käytän minihameita ja toppeja ja t-paitoja, legginssejä, mekkoja. Myös kauluspaitoja ja ruutupaitoja. Mutta jotenkin en osaa olla klassinen/tyylikäs vaikka kuinka hienoja vaatteita ostaisi. En tykkää käyttää farkkuja ku en halua käyttää aina t-paitaa niiden kanssa, en jotenkin osaa, liian tylsä tyyli minulle.
No, itse olen 35-vuotias mies ja eilenkin vedin ihan julkisella paikalla snapback-lippis väärinpäin päässä kuin mikäkin jonne.
En edes osannut hävetä.
Sellainen ihana printtitoppi joita kuolaat kaupassa, hyvännäköiset pillifarkut jotka ei tee pömppömahaa tai jenkkoja, loaferit/ballerinat/nätit sandaalit ja hyvin istuva rento jakku tai miksei neulekin, perustyylikäs laukku olkahihnalla - rentoa, tyylikästä, nuorekkaan aikuista!
Ihan eri asia kuin printtitoppi, jegginsit, tennarit ja liian lyhyt nahkatakki, esimerkiksi.
"Aikuisen tyylikäs ja naisellinen" ei tarkoita väistämättä jotain Maria Jungnerin tyyliä.
Sama täällä. Onneksi olen alalla, jossa tennarit ja pillifarkut on ok. Eikä mun mielestä aikuisuus tarkoita sitä, että pitää olla joku merkkilaukku ja kauluspaita.
N24
Itse olen 27-vuotias, ja minulla on melko "tyttömäinen" tyyli. Käytän paljon hameita, mekkoja, hiuksissa pinnejä ja pantoja. Kenkinä korkkareita, ballerinoja, joskus tennareita. Perussääntöni on, että en pue päälleni mitään sellaista, jonka voisin kuvitella miehen yllä näyttämättä totaalisen hintiltä. Mutta hei, printtipaidat nyt eivät vain ole hienoja kenenkään päällä, ihan sama oletko 16 vai 26 v., joten niistä voit hankkiutua eroon saman tien.
Sepäs vasta hirveältä näyttää, kun kiskaistaan asiallinen aikuisuniformu päälle ja kilometrin päähän näkyy, ettei asussa oo mukava olla! Ehkä kannattaa pikkuhiljaa totutella ns. aikuismaisempiin vaatteisiin, joista itse pidät, ja pyrkiä käyttämään räikeimpiä juttuja vapaa-ajalla. Ikävä tosiasia on, et varsinkin naisten vakuuttavuutta työelämässä arvioidaan ihan liikaa pukeutumisen mukaan.
Ootte vielä niin nuoria,että huoletta voitte pukeutua teinityyliin. Nelikymppisenä voi pohtia asiaa uudestaan,ja jos vielä silloinkin teinityyli tuntuu omalta,niin mitä sitten
Jaa'a, itsekin olen joskus samaa miettinyt. Mutta ei ne "aikuismaiset" vaatteet vaan yhtään kiehdo. Ja näyttävät oudolta päälläni. Mutta pakkoko sitä on muuttuakaan. Olen sitten vaikka ikinuori jos niikseen tulee. Itse käytän mieluummin leggareita kun ahdistavia pillifarkkuja ja tennareilla on kivempi kävellä. Ballerinat eivät oudoissa jaloissani kestä.
Mä huomasin, että paljon tekee se, kun vaihtaa hupparit neuleisiin. Ei hirveän iso muutos, mutta näyttää kuitenkin "aikuisemmalta". Muuten pukeudun edelleen tennareihin ja farkkuihin.
N23
Olin 27 ja itse olen löytänyt tyyliini mekot ja hameet, joita en nuorempana koskaan käyttänyt. Niihin yhdistettynä sukkikset ja joku mukava paita. En itse asiassa edes muista, milloin olen viimeksi käyttänyt farkkuja. Kangashousuja käytän välillä.
.
Joskushan voit ap kokeilla vaateliikkeessä ottaa sen "en käyttäisi" -vaatteen sovitukseen. Sitä kautta itse aloin päästä ulos teinityylistä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 27 ja itse olen löytänyt tyyliini mekot ja hameet, joita en nuorempana koskaan käyttänyt. Niihin yhdistettynä sukkikset ja joku mukava paita. En itse asiassa edes muista, milloin olen viimeksi käyttänyt farkkuja. Kangashousuja käytän välillä.
.
Joskushan voit ap kokeilla vaateliikkeessä ottaa sen "en käyttäisi" -vaatteen sovitukseen. Sitä kautta itse aloin päästä ulos teinityylistä.
*OLEN 27, elossa tietääkseni vielä 😉
Voiko 26v pukeutua printtitoppiin ja legginsseihin?
En haluaisi pukeutua mihinkään marimekkoon :(