Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatatko tyttölapsellesi pitkät hiukset koska ne ovat naiselliset?

Vierailija
30.03.2016 |

Pitäähän ne stereotypiat istuttaa lapseen jossain vaiheessa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pitkät hiukset mitään haittaa. Kyllä meillä on tytöillä pienenä ollut pitkät hiukset, mutta vähän vanhempana ovat saaneet itse valita millaiset hiukset valitsevat. Ei se hiusten pituus ketään mihinkään sukupuolistereotypiaan pakota. Itsellänikin oli lapsena, ja on vielä nelikymppisenäkin, pitkät hiukset, mutta niin vaan olen erittäin miesvaltaisella alalla ja muutenkin kaikkea muuta kuin perinteisen naisellinen.

Vierailija
2/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan koska itse niin haluaa. Ja koska itsellä traumat lapsuudesta kun äiti pakotti mulle aina lyhyen tukan. Inhosin sitä! Se oli niin hirvee. Vituttaa suorastaan kattoo lapsuuskuvia ku mul on niin rumat hiukset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Eli punainen kananpersetukka sähkällä vinoetutukkaraidoituksella olis se oikeampi?

Vierailija
4/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kasvata, itse lapsi päättää hiustensa pituuden. Ihan lyhyttä ei ole vielä halunnut, mutta lyhyt polkka on ollut jossain välissä.

Vierailija
5/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yritin pitää lyhyenä / polkkana. Mutt tuo piru päätti itse haluta pitkät, ja jotain kiharoita ja lettejäkin pitäis laittaa vähän väliä.... Ei poikatyttö-äidille sovi prinsessa-tytär :)

Vierailija
6/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on aina halunnut pitkät.

Eihän nykyään tyttöjä juuri näekään lyhythiuksisena. Toista omassa lapsuudessani 70-luvulla, jolloin ns. poikatukka oli varsin yleinen tytöilläkin puhumattakaan erilaisista puolipitkistä malleista. 

Vierailija
7/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän millisiiliä koska patriarkaatti ja sortovalta!

tyttö aina itkee ajellessani mutta oppii se vielä että pitää olla vahva ja itsenäinen!

Vierailija
8/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihan itse on halunnut kasvattaa pitkät hiukset. Onko muuten naisellisuudessa tai lapsen kohdalla tyttömäisyydessä jotain pahaa? 

Vierailija
9/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää niistä itse huolen. Mä en ala joka päivä takkuja selvittelemään.

Vierailija
10/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli pienenä pitkät hiukset koska en jaksanut niitä kovin usein leikata, sitten kun tuli isommaksi ei itse halunnut lyhyempiä. Isällään on muuten myös pitkät hiukset.

Vierailija
11/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin omaa lyhyttä ja KIHARAA tukkaa lapsena ja kasvatin sen pitkäksi heti kun sain itse päättää - ja siihen meni hurja aika koska kiharan pitää olla tosi pitkä näyttääkseen pitkältä. Omalla tytölläni ei ole aivan yhtä kihara mutta pörröinen ja omatahtoinen hiuslaatu kuitenkin joten kasvatan hänelle pitkää tukkaa (en jätä myöskään otsista) koska se on siistimmän näköinen ja voi laittaa kiinni. Jos olisi suora tukka, voisi olla lyhyempikin.

Pojalla leikkaan ihan lyhyeksi. Hänelläkin luonnonkihara, joten kaikki välimallit näyttää epäsiistiltä jos ei joka aamu jaksa föönailla ja laittaa aineita.

Vierailija
12/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan koska itse niin haluaa. Ja koska itsellä traumat lapsuudesta kun äiti pakotti mulle aina lyhyen tukan. Inhosin sitä! Se oli niin hirvee. Vituttaa suorastaan kattoo lapsuuskuvia ku mul on niin rumat hiukset!

Mulla sama. Kaamea poikatukka 5-6-vuotiaana ja lisäksi vielä isoveljen vanhoja vaatteita. Tuo osittain vaikutti siihen että olin aika yksinäinen eskarissa, muilla tytöillä oli letit ja mekot ja mun habitusta ihmeteltiin. Kouluiässä en enää suostunut siihen että hiukset leikataan.

Vierailija
13/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus mitähän tuosta tulee, kun sillä on pitkätukka ja vielä poika merkiltään :(

Vierailija
14/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ihan itse on halunnut kasvattaa pitkät hiukset. Onko muuten naisellisuudessa tai lapsen kohdalla tyttömäisyydessä jotain pahaa? 

Onko lyhyissä hiuksissa jotin vikaa, kun niitä aina haukutaan?

Vierailija
15/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö haluaa pitää lettikampauksia eikä suostu leikkaamaan hiuksia. Mielummin leikkauttaisin hänelle polkan kun hiukset on niin helposti takkuuntuvat, mutta ei sitä voi vastoin tahtoa tehdä, tuntuisi melkein väkivallalta.

Vierailija
16/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta muutti pihapiiriin pikkutyttö, jolla oli tällainen vanhanaikainen poikatukka. Siinä maassa vielä tavallinen (Itä-Euroopan valtio).

No eikös heti alettu haukkua pojaksi niin tyttöjen kuin poikien taholta. Poika nyt ei ole varsinainen haukkumasana, mutta tuollaiset 5-6 -vuotiaat ovat tosi tarkkoja sukupuoli-identiteetistään eli koki varmasti erittäin ikävänä asian. 

Noh... parin vuoden kuluttua tytöllä oli sitten varmaan pisimmät hiukset koko pihasta. Oli siunattu nopealla hiustenkasvulla :)

Vierailija
17/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat itse päättää sekä pojat että tytöt ne hiusten pituudet ja jopa värinkin.

Vierailija
18/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöillä on pitkät hiukset ja näyttävät myös tyttölapsilta.

Jos olisi poikia, niin niillä vastaavasti olisi lyhyet hiekset ja näyttäisivät myös miehenaluille eivätkä hehhuli-vanhempien utopiasta oleville oksennuksille.

Vierailija
19/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku rekkalesbotukan leikkaan, ettei vaan kukaan ajattelis, et se on tyttö. Sukupuolineutraalihan sen täytyy olla, eikös?

Leluksikin ostan autoja, että saa ite päättää sitten, haluaako olla tyttö vai poika.

Vierailija
20/52 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, nyt jo pitkä tukka tytöllä on väärin koska muuten tytöstä voi tulla naisellinen :D

Meidän tytöllä on "pitkä" tukka kun on niin söpöt kiharat. Sitten kun oma osaa sanoa millaiset hiukset haluaa, saa sellaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä