Kasvatatko tyttölapsellesi pitkät hiukset koska ne ovat naiselliset?
Pitäähän ne stereotypiat istuttaa lapseen jossain vaiheessa.
Kommentit (52)
Itse halusi kasvattaa koululaisena ja ongelma onkin, kun ohut liimautuva hiuslaatu takkuuntuu helposti hoitoaineesta huolimatta eli vaatii harjausta ja selvitystä joka aamu. Ehdotimme lyhyempää tukka mutta ei suostu.
Ihan samasta syystä kuin itsellänikin on: ne ovat helpot. Ponnari tai letti ja hiukset ovat siistit ja poissa silmiltä, lyhyen kanssa saisikin viettää aikansa föönin ja erinäisten tököttien parissa. Samasta syystä myös miehelläni on nykyisin ponnarimitta.
Sillä ehdolla, että hoitaa ja harjaa saa pitää pitkät hiukset sekä tytöt että pojat. No, nyt molemmilla sellaiset puolipitkät.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tytöillä on pitkät hiukset ja näyttävät myös tyttölapsilta.
Jos olisi poikia, niin niillä vastaavasti olisi lyhyet hiekset ja näyttäisivät myös miehenaluille eivätkä hehhuli-vanhempien utopiasta oleville oksennuksille.
Eli järjettömät stereotypiat on painettu lapsen kaaliin ja huolella ennen kuin he kykenevät itse ajattelemaan mitään. En enää ihmettele, mistä näitä sekopäisiä "naisellisuuden" korostajia ja meikkipyttybimboja tulee. Vanhemmat ovat syypäitä. Olette varmasti jotain uskiksiakin vielä, jotka aivopesevät lapset lahkoonsa.
Tytöillä / naisilla on suotavaa että on kunnollisen mittaiset hiukset pitkät / puolipitkät
Lyhyethiukset eli ns kananpersetukka ei oikeasti sovi kuin harvalle erittäin pienelle osalle naisista , ei pyöreänaamaisille tantoille vaikka niin ne virheellisesti luulevat.
Ei siinä mitään jos ei kauneudella siunattu mutta vielä tyylitajuttomuudella pilaa jo valmiiksi heikkoa ulkonäköään niin se on jo Noloa.fi
Herkuttelija kirjoitti:
Tytöillä / naisilla on suotavaa että on kunnollisen mittaiset hiukset pitkät / puolipitkät
Lyhyethiukset eli ns kananpersetukka ei oikeasti sovi kuin harvalle erittäin pienelle osalle naisista , ei pyöreänaamaisille tantoille vaikka niin ne virheellisesti luulevat.
Ei siinä mitään jos ei kauneudella siunattu mutta vielä tyylitajuttomuudella pilaa jo valmiiksi heikkoa ulkonäköään niin se on jo Noloa.fi
"Suotavaa." Kuinka typerä ihminen voi olla. "Tyylitajuton." Oksetat minua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ku rekkalesbotukan leikkaan, ettei vaan kukaan ajattelis, et se on tyttö. Sukupuolineutraalihan sen täytyy olla, eikös?
Leluksikin ostan autoja, että saa ite päättää sitten, haluaako olla tyttö vai poika.
Kammottava äiti, hyi helvetti.
Mun tyttölapseni on ihan itsenäinen olento, 16-vuotiaana päättää nämä asiat itse. Lyhyt on hänellä tukka, sopii hänelle erinomaisesti. Ei ole muutenkaan kovin lammasmaisesti lauman mukana...
Mä oon kiharatukkainen ja pienenä sitä pidettiin pidempänä, koska onhan sellaiset korkkiruuvikiharat niin ihanat!! Itse inhosin takkuista tukkaani, jonka kampaaminen oli yhtä tuskaa, ja haaveilin lyhyemmästä tukasta, sellaisesta mitä veljellänikin oli. Kun kasvoin isommaksi sain onneksi itse päättää minkälaisella hiusmallilla koristelen itseäni. Ainoa vanhempieni asettama rajoite ulkonäkööni oli että korvakoruja (tai muitakaan lävistyksiä) ei minulle laiteta ennen kuin olen sen verran vanha että tajuan varmasti, että lävistykset ovat pysyviä. Nyt olen kolmekymppinen ja olen pitänyt hiuksiani kaikenlaisissa pituuksissa, korvakoruja - tai muita lävistyksiä - minulla ei ole vieläkään. Jos joskus saan lapsia, niin luultavasti heidän ollessaan pieniä pidän heidän tukkansa kaikkein helpoimmassa/kätevimmässä pituudessa ja sitten kun heillä alkaa olla mielipiteitä, niin pyrin kuuntelemaan heitä. Mielestäni ei ole mitään järkeä yrittää pakottaa tyttöä tai poikaa tiettyyn muottiin.
Kananpersetukka ei sovi kenellekään naiselle. Pulska, pitkä, lyhyt, laiha tai lihava. Lyhyet hiukset eivät ole naisellisia. Pitkistä hiuksista saa helposti ponnarin :D
Tyttöni ovat saaneet aina itse päättää, minkäpituinen tukka heillä on. Pienenä en raskinut leikata, kun se oli kolmevuotiaaksi asti sellainen enkelikiharapilvi korkkiruuvikierteineen. Kumpikin pääsi mainokseen. Nyt toinen värjää tukkaansa ruskeaksi, joka sopiikin hänelle hyvin ja suoristaa sen olkapäille, toinen taas pitää alkuperäisestä punaisesta ja tykkää leikata lyhyemmäksi, kun kihartuu hyvin.
Poikani taas urheilee paljon, ja hikoilee paljon, tykkää "malli helposta" eli ajelee aina siiliksi kolme kertaa vuodessa.
Minulle äiti pakotti lapsena lyhyen tukan, ja se ei sopinut minulle ollenkaan. Nytkin on persauksille asti.
N40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi poikia, niin niillä vastaavasti olisi lyhyet hiekset ja näyttäisivät myös miehenaluille eivätkä hehhuli-vanhempien utopiasta oleville oksennuksille.Eli järjettömät stereotypiat on painettu lapsen kaaliin ja huolella ennen kuin he kykenevät itse ajattelemaan mitään. En enää ihmettele, mistä näitä sekopäisiä "naisellisuuden" korostajia ja meikkipyttybimboja tulee. Vanhemmat ovat syypäitä. Olette varmasti jotain uskiksiakin vielä, jotka aivopesevät lapset lahkoonsa.
Maailmankuvaasi ihannoivat suljettiin vain 40-50 vuotta sitten hullujenhuoneelle.
Nykyinen maailma on mielisairas.
Meidän muksu 4v haluaa pitää pitkät hiuksensa koska ne on samanlaiset kuin James Hetfieldillä 80-luvulla.
Ihmiset aika paljon käyttää näköjään aineita ja värejä lastensa hiuksiin. Eivätkö ne ole haitallisia?
Itselläni ei lapsena käytetty koskaan mitään lakkoja tai hoitoaineita hiuksissa. Vasta kun yläasteella aloin värjäämään hiuksia, niin piti alkaa käyttää hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän muksu 4v haluaa pitää pitkät hiuksensa koska ne on samanlaiset kuin James Hetfieldillä 80-luvulla.
:D ROCK!!
Minulla oli sina lapsena lyhyet hiukset (polkkatukka), koska äitini halusi vahvistaa hiuksiani. Olisin niin halunnut pitkät hiukset, kun kavereillakin oli.
No nyt aikuisena on sitten pitkät hiukset vihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi poikia, niin niillä vastaavasti olisi lyhyet hiekset ja näyttäisivät myös miehenaluille eivätkä hehhuli-vanhempien utopiasta oleville oksennuksille.Eli järjettömät stereotypiat on painettu lapsen kaaliin ja huolella ennen kuin he kykenevät itse ajattelemaan mitään. En enää ihmettele, mistä näitä sekopäisiä "naisellisuuden" korostajia ja meikkipyttybimboja tulee. Vanhemmat ovat syypäitä. Olette varmasti jotain uskiksiakin vielä, jotka aivopesevät lapset lahkoonsa.
Maailmankuvaasi ihannoivat suljettiin vain 40-50 vuotta sitten hullujenhuoneelle.
Nykyinen maailma on mielisairas.
Et olekaan tyhmä, olet hullu. Säälin lapsiasi.
Ponnari kirjoitti:
Kananpersetukka ei sovi kenellekään naiselle. Pulska, pitkä, lyhyt, laiha tai lihava. Lyhyet hiukset eivät ole naisellisia. Pitkistä hiuksista saa helposti ponnarin :D
Hyvi helvetti, mikä tyyppi. Työnnä se ponnari perseeseesi.
Juupa juu...
Meillä 2,5 vuotias poseeraa äitin korujen kanssa peilin edessä ja sukii tukkaansa. "Pinsessamekko" pitää saada päälle. KUKAAN ei ole sitä koruihin pukenut tai vetänyt väkisin mummolta saatua hörhelöä niskaan. Pitäisikö sitä kieltää tai peräti torua koska stereotyyppi??? Jos se haluaa vanhempana farkut, nahkatakin ja siilitukan niin sekin on OK.
Eikö se lapsi voisi saada vapaasti kasvaa siihen seksuaaliseen identiteettiin, jota kohden se itse gravitoituu?
Ja joo on pitkähkö tukka kun leikkaaminen ei ole ihan helppoa tuon ikäisellä.
Kyllä. Sit voidaan letitellä toistemme hiuksia ❤