Kasvatatko tyttölapsellesi pitkät hiukset koska ne ovat naiselliset?
Pitäähän ne stereotypiat istuttaa lapseen jossain vaiheessa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu...
Meillä 2,5 vuotias poseeraa äitin korujen kanssa peilin edessä ja sukii tukkaansa. "Pinsessamekko" pitää saada päälle. KUKAAN ei ole sitä koruihin pukenut tai vetänyt väkisin mummolta saatua hörhelöä niskaan. Pitäisikö sitä kieltää tai peräti torua koska stereotyyppi??? Jos se haluaa vanhempana farkut, nahkatakin ja siilitukan niin sekin on OK.
Eikö se lapsi voisi saada vapaasti kasvaa siihen seksuaaliseen identiteettiin, jota kohden se itse gravitoituu?
Ja joo on pitkähkö tukka kun leikkaaminen ei ole ihan helppoa tuon ikäisellä.
Minkä ikäisenä ne farkut, nahkatakki ja siilitukka on ok? 3-vuotiaana?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sina lapsena lyhyet hiukset (polkkatukka), koska äitini halusi vahvistaa hiuksiani. Olisin niin halunnut pitkät hiukset, kun kavereillakin oli.
No nyt aikuisena on sitten pitkät hiukset vihdoin.
Eli halusit pitkät hiukset koska kavereilla oli, pelkän vertaispaineen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tytöillä on pitkät hiukset ja näyttävät myös tyttölapsilta.
Jos olisi poikia, niin niillä vastaavasti olisi lyhyet hiekset ja näyttäisivät myös miehenaluille eivätkä hehhuli-vanhempien utopiasta oleville oksennuksille.Eli järjettömät stereotypiat on painettu lapsen kaaliin ja huolella ennen kuin he kykenevät itse ajattelemaan mitään. En enää ihmettele, mistä näitä sekopäisiä "naisellisuuden" korostajia ja meikkipyttybimboja tulee. Vanhemmat ovat syypäitä. Olette varmasti jotain uskiksiakin vielä, jotka aivopesevät lapset lahkoonsa.
Maailmankuvaasi ihannoivat suljettiin vain 40-50 vuotta sitten hullujenhuoneelle.
Nykyinen maailma on mielisairas.
Olet hullumpi kuin ssss ja se on jo paljon sanottu. Aivan hirvittävää tekstiä. Ehkäpä tytöstä tulee lesbo ja joudut nielemään katkeran kalkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi poikia, niin niillä vastaavasti olisi lyhyet hiekset ja näyttäisivät myös miehenaluille eivätkä hehhuli-vanhempien utopiasta oleville oksennuksille.Eli järjettömät stereotypiat on painettu lapsen kaaliin ja huolella ennen kuin he kykenevät itse ajattelemaan mitään. En enää ihmettele, mistä näitä sekopäisiä "naisellisuuden" korostajia ja meikkipyttybimboja tulee. Vanhemmat ovat syypäitä. Olette varmasti jotain uskiksiakin vielä, jotka aivopesevät lapset lahkoonsa.
Maailmankuvaasi ihannoivat suljettiin vain 40-50 vuotta sitten hullujenhuoneelle.
Nykyinen maailma on mielisairas.Et olekaan tyhmä, olet hullu. Säälin lapsiasi.
Jo tällä kommentillasi vakuutat edellisen kommenttini paikkansa pitävyyden.
Totuus tekee kipeää?
Tyttäreni sairastaa alopeciaa eli pälvikaljua. Nyt on onneksi ollut kolmisen vuotta oireeton. Onneksi oli vähän pidempi tukka silloin läikkäaikaan, niin saatiin koulussa pidettyä läikät aika hyvin piilossa. Nyt saa todellakin kasvattaa niin pitkän tukan kuin haluaa!! Rajan pidän värjäämisessä. En uskalla tuohon hentoon hiukseen riskeetata, vaikka ei värjäämisen tiedetäkään vaikuttavan sairauden etenemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu...
Meillä 2,5 vuotias poseeraa äitin korujen kanssa peilin edessä ja sukii tukkaansa. "Pinsessamekko" pitää saada päälle. KUKAAN ei ole sitä koruihin pukenut tai vetänyt väkisin mummolta saatua hörhelöä niskaan. Pitäisikö sitä kieltää tai peräti torua koska stereotyyppi??? Jos se haluaa vanhempana farkut, nahkatakin ja siilitukan niin sekin on OK.
Eikö se lapsi voisi saada vapaasti kasvaa siihen seksuaaliseen identiteettiin, jota kohden se itse gravitoituu?
Ja joo on pitkähkö tukka kun leikkaaminen ei ole ihan helppoa tuon ikäisellä.
Minkä ikäisenä ne farkut, nahkatakki ja siilitukka on ok? 3-vuotiaana?
On sillä nytkin farkkuja. Järjen rajoissa (säävaatimukset) saa jo aika pitkälle valita vaatteitaan. Muutama lempitakki löytyy ja yhdet kengät. Mustaa ei haluaisi pitää, joten sellaisia vaatteita ei tällä hetkellä osteta. Nahkatakkia en 3-vuotiaalle ostaisi kun se tahtoo hypätä jokaiseen lätäkköön mitä maailmasta löytyy ja kasvaa kalliista vaatteesta ulos alta aikayksikön. Mutta jos tahtoo lyhyen tukan niin sellainen järjestyy oitis. Pysyisi helpommin kuosissa :D
Lapset omaksuu asioita,pitää prinsessoista koska tietää Frozenin jne.Markkinatalous,sille ei mahda mitään.Vahingollista kuitenkin on jos vanhempi nostaa esille,että lapsen viattomasti ihailemat asiat olisivat jotenkin paheksuttavia.Sitä kannattaa pohtia,kun Omaa maailmankuvaa toteuttaa Lapsen kautta.
En ota kantaa hiusjuttuun,musta koko kysymys on outo,kun siinä on sana naisellinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tekee kipeää?
Pyyhin sun totuudella perseeni. Lähinnä pelkään sinun kaltaisiasi sekopäitä ja säälin lapsiasi, jotka kasvavat perverssiin maailmankuvaasi vailla valinnan mahdolisuutta. Todennäköisesti tulevia mielenterveyspotiaita.
Mulla oli lapsena polkkatukka, oli ihan järkyttävän näköinen kun olin kauhea pallopää.
Nyt oon 24 ja pitkät hiukset, en halua ikinä leikata näitä.
Polkassa tai lyhyissä hiuksissa ei ole mitään vikaa jos ne sopii kasvonpiirteille. Itse näytin lähinnä pallokalalta enkä ymmärrä miksi äitini halusi minun näyttävän siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tekee kipeää?Pyyhin sun totuudella perseeni. Lähinnä pelkään sinun kaltaisiasi sekopäitä ja säälin lapsiasi, jotka kasvavat perverssiin maailmankuvaasi vailla valinnan mahdolisuutta. Todennäköisesti tulevia mielenterveyspotiaita.
Mutta muuten sinulla on hyvä olla, ei huimaa eikä heikota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tekee kipeää?Pyyhin sun totuudella perseeni. Lähinnä pelkään sinun kaltaisiasi sekopäitä ja säälin lapsiasi, jotka kasvavat perverssiin maailmankuvaasi vailla valinnan mahdolisuutta. Todennäköisesti tulevia mielenterveyspotiaita.
Mutta muuten sinulla on hyvä olla, ei huimaa eikä heikota?
Säästä alkoululäpät lapsellesi.
Joopa joo. Onneksi Hetfieldkin on vaihtanut hiustyylinsä.