Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin maha sulaa? (salitreeni)

Vierailija
29.03.2016 |

Olenko turhautunut liian aikaisin, kun kuukauden salitreeni ei ole vienyt vatsasta senttejä? Lihoin aikanani juuri vatsasta, siihen tuli 15 cm lisää (kiloja noin 17). Nyt huomaan kiinteytyneeni reisistä, pakaroista ja käsivarsista, mutta vyötärönympärys näyttää edelleen samoja lukemia. En tiedä onko varsinaista laihtumista tapahtunut, koska vaa'alla en ole käynyt. Harjoittelen melko suurilla painoilla, sillä en ole erityisen huonokuntoinen (en siis veivaa tyhjää laitetta). Kysymykseni on siis, että milloin teillä muilla mahakkailla alkoi vatsa sulaa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lisätä aerobista liikuntaa kunto-ohjelmaan, minulta se vei senttejä nimenomaan vatsasta.

Vierailija
2/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee geeneistä. Vatsan alue on sitä vararavinnon aluetta, eli sen pitääkin sulaa viimeisenä. Toisilla vararavinto on perseessä, eli se sulaa viimeisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla senttien katoaminen vyötäröltä vaati ruokavalion fiksaamista.

Vierailija
4/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei edellenkään lähde salilla. Se lähtee siellä mistä se on tullutkin eli jääkaapilla. Onko ruokavalio kunnossa?

Vierailija
5/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ei edellenkään lähde salilla. Se lähtee siellä mistä se on tullutkin eli jääkaapilla. Onko ruokavalio kunnossa?

Ahaa, itse olen luullut saliharjoittelun polttavan rasvaa. En ole dieetillä, mutta en ahmi, ja ruokavalioni koostuu hevistä ja kanasta enimmäkseen. Leipää ja makaronia korkeintaan kahdella aterialla. ap

Vierailija
6/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuria fiksauksia jouduit tekemään? Helpottavaa kuulla, että maha on ollut ongelma muillakin. ap

Vierailija
7/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha sulaa sitten, kun kulutat enemmän energiaa kuin sitä saat.

Vierailija
8/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin vuoden salilla kiinteytyen kaikkialta muualta kuin vatsasta ja vasta kun lähdin inhoamilleni juoksulenkeille niin vatsa kiinteytyi alta aikayksikön.

Vierailija
9/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee geeneistä. Vatsan alue on sitä vararavinnon aluetta, eli sen pitääkin sulaa viimeisenä. Toisilla vararavinto on perseessä, eli se sulaa viimeisenä.

Luonnostani olin lähellä tiimalasivartaloa aikaisemmin. Lihominen toi rasvan vatsaan. Nän ollen vatsarasvan luulisi olevan "ylimääräistä". ap

Vierailija
10/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se niin on, että vatsasta rasvat tuppaa lähtemään suurimmaksi osaksi aerobisella ja nimenomaan juoksulla.

Vierailija
11/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreeni polttaa rasvaa, mutta 80% laihdutuksesta on kiinni ruokavaliosta. Esimerkiksi minulla on melko pitkä ja kattava saliohjelma (vähän laitteita, paljon vaoaita painoja ja kehoharjoittelua, jotta ei tule passiivista istumista laitteissa liiaksi) ja siltikin kalorikulutus on alle 500 tunnissa, lämmittelyineen. Tarkastapa siis ruokavalio myös kuntoon.

Lisäksi rasva palaa epätasaisesti. Yleensä sieltä se lähtee vaikeimmin, minne se on tullut helpoiten.

Vierailija
12/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sali kasvatti vaan lihasta, juokseminen litistää vatsan. Eli kaiken järjen ja oppien mukaan menee. Ei oo tarvinnut laihduttaa jääkaapilla muuten kuin herkkukaapin pidän tyhjänä.

Vierailija
13/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kuukauden salitreeni takana... Just.

Vierailija
14/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuria fiksauksia jouduit tekemään? Helpottavaa kuulla, että maha on ollut ongelma muillakin. ap

Mun tapauksessa ongelma oli liian pienessä energiansaannissa. Pikkuhiljaa nostin energiamäärää ja vähän vähensin treeniä.

Mitkä sun mitat? Jos jaksat, kirjoittele jonkun päivän ruuat. Määrät myös. Paljonko treenaat, mikä sun arkiaktiivisuus?

Vierailija
15/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreeni kovilla painoilla lisää stressihormonia, mikä taas pitää rasvan navan ympärillä tallella. Eli sun pitää tasapainottaa tilanne esim. pitkillä kävelylenkeillä.

Vierailija
16/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ja alkoholi jää vatsaan, samoin stressi ja univaje tuottaa vatsamakkaroita (hormonit menee sekaisin).

Vierailija
17/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aiheutti lihomisen?

Vierailija
18/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salitreeni kovilla painoilla lisää stressihormonia, mikä taas pitää rasvan navan ympärillä tallella. Eli sun pitää tasapainottaa tilanne esim. pitkillä kävelylenkeillä.

Myös yli tunnin kestävät liikuntasuoritukset nostavat tutkitusti kortisolitasoja, joten sen pidemmillä kävelyillä ei kuitenkan kannata käydä :)

Vierailija
19/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahahan ei varsinaisesti kuntosalilla sula vaikka raskaita painoja käyttäisikin. Suurempi lihasmassa toki lisää energian kulutusta, mutta varsinainen mahansulaminen vaatii sitä että syöt vähemmän kuin kulutat ts. laihdutat. Aerobinen liikunta taas on avain laihtumiseen jos haluat kulutusta lisätä eli juoksumatolle, kuntopyörään tai soutulaitteeseen vaikka 0,5 h ja siihen päälle lihaskunto niin laihtumisen kannalta tehokkaampi treeni.

Vierailija
20/46 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahahan ei varsinaisesti kuntosalilla sula vaikka raskaita painoja käyttäisikin. Suurempi lihasmassa toki lisää energian kulutusta, mutta varsinainen mahansulaminen vaatii sitä että syöt vähemmän kuin kulutat ts. laihdutat. Aerobinen liikunta taas on avain laihtumiseen jos haluat kulutusta lisätä eli juoksumatolle, kuntopyörään tai soutulaitteeseen vaikka 0,5 h ja siihen päälle lihaskunto niin laihtumisen kannalta tehokkaampi treeni.

Itse en kyllä pidä järkevänä vetää aerobista ja salia peräkkäin, jos siis tahtoo vielä siinä lihasharjoittelussakin nähdä kehitystä, sillä siinä käypi helposti niin, että menee kaikki paukut siihen aerobiseen, jolloin ei jaksa enää tehdä lihastreeniä kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi