Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe painostaa että teen avioehdon, mutta mies ei halua avioehtoa

Vierailija
28.03.2016 |

Mitä tässä nyt pitää tehdä? Mies ei halua avioehtoa kuulemma koska uskonto/ei ole järkeä mennä naimisiin jos avioehto jne. Mun perhe puolestaan painostaa että pitää tehdä. Kun vanhemmat antaa mulle perinnön, voiko ne jotenkin sulkea puolisoni pois siitä että vaikka kuolisin niin mies ei saa mitään multa? Ja jos meillä olisi lapsi, niin voinko laittaa testamentillä menemään lapselle enemmän kuin sen lakiosan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä koko avioitumista jos avioehto tuntuu noin vaikealta - sehän on vaan selkeä juridinen sopimus, miten varallisuusasiat hoidetaan liiton päättyessä. Vanhempasi pystyvät omalla testamentillaan suojaamaan omaisuutensa suhteessa perijän puolisoon.

Eli voiko vanhemmat tehdä siis niin että jos kuolen ja ei ole avioehtoa, niin puolisoni ei saa mitään?

Kyllä.

Oikeastiko? Mieheni ehdottomasti haluaa jättää minulle kaiken ja vanhempansa ovat testamentissaan sulkeneet puolison pois. Eli voiko mennä niin, että minä en saa mitään (talomme yms. ostettu miehen perintörahoilla ja miehen omistuksessa), vaikka mies haluaisikin jättää kaiken minulle? Lapsia ei ole eikä tule.

- Onko nyt niin että miehesi vanhemmat ovat sulkeneet sinut puolisona pois mutta miehesi ei haluaisi tehdä avioehtoa.  Hänkö haluaa oman perimänsä  omaisuuden  ja sinun omaisuutesi. Höh.  Tehkää vain evioehto.  Se on nykyaikaa, voit sanoa.  Sen lisäksi että vanhempasi voivat tehdä testamentin, jossa sulkevat puolisosi pois, on syytä tehdä avioehto.  Ensinnäkin, tekevätkö vanhempasi sen testamentin?  Et varmaan halua että eron tullessa miehesi saa omien vanhempiensa  ja osan sinun vanhempiesi omaisuudesta.  Yhteinen hankittu omaisuus voi jäädä avioehdon ulkopuolelle.

Vierailija
22/22 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopari voi kyllä keskenään tehdä sopimuksen ettei vanhempien testamentissa tai ennakkoperintäkirjassa olevaa mainintaa oteta huomioon. Sehän on jokaisen oma asia kenelle omaisuuden jakaa ja edes menneiden vanhempien tahto ei haudan takaa yllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan