Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa ottaa minun sukunimeni?!

Vierailija
27.03.2016 |

Ollaan menossa naimisiin, ja mieheni haluaisi vaihtaa oman sukunimensä minun sukunimeksi naimisiin menon yhteyädessä. Minusta tuo on ihan järjetön idea, sillä en koe olevani naimisissa jos en voi ottaa miehen nimeä, ja lisäksi mielestäni on mieheltä, noh..miten sen nyt sanoisi.. neitimäistä, jos mies ottaisi naisen sukunimen avioitumisen yhteydessä. Mielestäni mies on kuitenkin perheen pää, ja perheen kuuluu kulkea hänen nimellään. Lisäksi mieheni etunimi + minun sukunimi yhdistelmä kuulostaa tyhmältä.
Kertokaa miten saisin miehen myöntyymään siihen, että minä ottaisin hänen nimensä. Haluaisin, että tuleva perheemme kulkee nimenomaan miehen nimellä, koska niin sen kuuluu mielestäni mennä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla kangistuneet ja varsin typerän kuuloiset kaavat näissä sukunimiasioissa. Mies voi aivan hyvin ottaa naisen sukunimen, eikä se ole ollenkaan "neitimäistä".

Vierailija
2/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ääliö, ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on oikeus ottaa sukunimesi, vaikket haluakaan. Nimenmuutos on täysin henkilökohtainen asia oikeudelliselta kannalta.

Vierailija
4/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana<3 Minullekin tuollainen mies!

Vierailija
5/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei muka aiemmin ole ollut ongelmia, vaikka arvot ovat noin erilaiset?

Vierailija
6/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat pitää yllä naista alistavia perinteitä?

Vierailija
7/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi: ota sinä hänen nimensä ja hän sinun nimesi.

;-)

8/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Pelottavaa, että vielä 2016 löytyy noin vahvasti misogynistisiä naisia!

Minulla on mieheni sukunimi. Se johtuu kahdesta syystä; omani sisälsi ääkkösiä ja mies on amerikkalainen. Lisäksi mies on luonut oman firmansa tyhjästä ja hänen nimensä on brändi. Minä taas olin opiskelija. 

Meinasin pitää oman sukunimeni, mutta kyllästyin katselemaan sitä Määttäsuota Maeaettasuona (ei ollut siis nimeni). Nyt kun on lapsia, on kätevää että kaikilla on sama sukunimi, mutta kyllä se riippuu ihan pariskunnan tilanteesta ja nimistä, mikä vaihtoehto kannattaa valita, eikä totella sokeasti jotain naisen omaisuuteen rinnastavaa sääntöä. 

Vierailija
9/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi sanonut, miksi haluaa sinun sukunimesi? Onko omassa sukunimessä jotain sellaista, joka luo muistoja tai mielikuvia, joita ei halua välittää eteenpäin?

Vierailija
10/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa jos mies ottaa naisen nimen. Oikeastaan kaikki muut vaihtoehdot ovat outoja paitsi se perinteinen että nainen ottaa miehen nimen. Varsinkin nämä nykyajan Granholmsson-Juopperi nimet. Voi luoja.

Vierailija
11/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinä miehesi sukunimi ja mies sinun. Ongelma on ratkaistu. Tai tehkää uusi.

Vierailija
12/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Hui. Pelottavaa, että vielä 2016 löytyy noin vahvasti misogynistisiä naisia!

Minulla on mieheni sukunimi. Se johtuu kahdesta syystä; omani sisälsi ääkkösiä ja mies on amerikkalainen. Lisäksi mies on luonut oman firmansa tyhjästä ja hänen nimensä on brändi. Minä taas olin opiskelija. 

Meinasin pitää oman sukunimeni, mutta kyllästyin katselemaan sitä Määttäsuota Maeaettasuona (ei ollut siis nimeni). Nyt kun on lapsia, on kätevää että kaikilla on sama sukunimi, mutta kyllä se riippuu ihan pariskunnan tilanteesta ja nimistä, mikä vaihtoehto kannattaa valita, eikä totella sokeasti jotain naisen omaisuuteen rinnastavaa sääntöä. 

Itsellä Brazilialainen sukunimi ja mieheni halusi ottaa minun.. Olisin joskus halunnut suomalaisen sukunimen :D

13/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa jos mies ottaa naisen nimen. Oikeastaan kaikki muut vaihtoehdot ovat outoja paitsi se perinteinen että nainen ottaa miehen nimen. Varsinkin nämä nykyajan Granholmsson-Juopperi nimet. Voi luoja.

Miksi? Kyllä ymmärtäisin hyvin, jos miehen nimi on Svinhufvud(Sikiö/Karvanen tai vaikka Virtanen yms)  ja naisen joku Karanto. 

Vierailija
14/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä ole mahdollisia nuo ehdotukset, että molemmat ottaisivat toisen sukunimen. Eikä mies voi ottaa ap:n sukunimeä ilman että ap allekirjoittaa asiaa koskevan paperin. Sama tietty toisinpäin.

Vierailija
15/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos miehesi nimi on jotenkin typerä tai tavallinen (Virtanen), ja sinun nimi on vaikka cool (Woldemort). On se silti tosiaan vähän nössöä.

Vierailija
16/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla kangistuneet ja varsin typerän kuuloiset kaavat näissä sukunimiasioissa. Mies voi aivan hyvin ottaa naisen sukunimen, eikä se ole ollenkaan "neitimäistä".

Minä olen näissä asioissa vanhanaikainen. Haluan lapsillemme miehen nimen, koska on minullakin minun isäni nimi tällä hetkellä. Minusta vain kuulostaa tyhmältä, jos meidän perhe kulkisikin minun nimelläni. Ap

Vierailija
17/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat pitää yllä naista alistavia perinteitä?

Mielestäni se perinne ei todellakaan  ole mitenkään naista alistava, päin vastoin. Minä olen aina ollut sitä mieltä, että mies on perheen pää ja perhe kulkee miehen nimellä. En koe miehen sukunimen ottamista yhtään alistavaksi..Ap

Vierailija
18/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen ottaa sinun sukunimi ja ota sinä miehen sukunimi ja kumpikin on onnellinen.

Vierailija
19/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi sanonut, miksi haluaa sinun sukunimesi? Onko omassa sukunimessä jotain sellaista, joka luo muistoja tai mielikuvia, joita ei halua välittää eteenpäin?

Hänen mielestään minun nimeni on kauniimpi kuin omansa. Hän on oman sukunsa kanssa täöysin väleissä eikä hänen oma sukunimi täten voi luoda mittään sellaisia huonoja mielikuvia. Ap

Vierailija
20/26 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen ottaa sinun sukunimi ja ota sinä miehen sukunimi ja kumpikin on onnellinen.

Miten tietämättömiä ihmiset on? Monet ehdottaa tuollaisia ratkaisuja, joita laki ei edes salli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan