Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan kielinatsit, onko elämänne vähän vaikeata?

Vierailija
27.03.2016 |

Luulisi, että palstoilla keskustellaan tai viihdytään mutta kaltaisillenne kielinatseille jopa niinkin arkinen ja yksinkertainen asia kuin palstailu vaikuttaa olevan ylivoimaisen tuskallisen vaikeata. Millaisia olette ihmisenä? Erityisherkkiä, mielensäpahoittajia, koulukiusaajia, mielenterveysongelmaisia vai muuten vain hankalia tai rasittavia ihmisiä? Avatkaa vähän sielunmaisemaanne ja sitä, mitä haette kommenteillanne. Koetteko kenties ylemmyyttä, jota ette koe koskaan työssänne tai vapaa-aikanne harrastuksissa? Mitkä asiat tuovat teille elämässänne iloa ja tyydytystä? Onko jotenkin ylivoimaista ymmärtää slangia, palstatermejä, sarkasmia tai huumoria?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylemmyyden tunne tietenkin, kun ihmisessä on fiksuutta ja ulkonäköä näin paljon, ymmärrän että se on luomisvaiheessa otettu joiltain muilta pois. Tänne te poloiset sitten kokoonnutte itkemään ja valittamaan kohtaloitanne. Onneksi lähden huomenna pois sivistyksen pariin etelän lämpöön, siellä kaltaiseni rikas alfa saa arvoistaan älykästä ja kaunista naisseuraa, vähän toista kun täällä kotosuomessa. 

Alfa AV-palstalla? Mene vaan sinne jonon jatkoksi, sua ennen on tuhat muuta jonnea.

Anteeksi, ymmärsit tavisjonnena tapasi mukaan väärin, minun kaltaiseni miehen ei tarvitse jonottaa.

Mee pois. Susta ei ole edes viihteeksi.

Korjataan nyt vielä pois tämä toinenkin jonnemainen väärinkäsityksesi, tarkoitukseni ei ole viihdyttää toisia miehiä vaikka en koekkaan heitä vertaisekseni, siis edes säälistä. Totta puhuen en varmaan edes muista turhauttavaa keskustelua kanssasi enää huomenna jolloin nautin mojitoja palmupuun alla kaunis brunette kainalossani.

Vierailija
22/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaako? Nami nami!

Olisi kannattanut tehdä koulussa muutakin kuin kaivella napaa ja rustata kirjelappuja.

Valmistuin Turun oikeustieteellisestä tiedekunnasta. En silti vapaa-aikanani jaksa korjailla tai huomautella muiden tekstistä, se ei anna itselleni mitään toisin kuin ilmeisesti joillekin. Jos saisin euron jokaisen virheen korjaamisesta niin silloin kenties jaksaisin vaivautua - jos silloinkaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen isänmaallisena ihmisenä suomen kielen oikeinkirjoituksen tärkeäksi asiaksi. Harmi, että kriittiset eivät tunnu oikein opikseen ottavan. Toisaalta ilmiö on opettajavuosiltani tuttu. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.

Minulle taas ei se isänmaallisuus ole se juttu. En vaan siedä, että kaunis kielemme kuihtuu pikkuhiljaa pois. Kuihtuminen tapahtuu välinpitämättömyyden seurauksena, mutta toki kieli myös muuttuu. Sillä muuttumisella ei kuitenkaan voi ilmiselviä virheitä selittää.

Olen usein miettinyt, kuinka jotkut palstailijat selviävät esim. jonkin virallisen tekstin kanssa, kun sisälukutaitokin tuntuu olevan hukassa.

Vierailija
24/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt ottaa päähän kun ei edes yritetä kirjoittaa oikein. Ei mene kauan tarkistaa kirjoittamansa teksti. Sama vaiva on kirjoittaa teksti oikein kuin väärin. Antaa ihmisestä vähän vajakin kuvan kun teksti vilisee virheitä...

Vierailija
25/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla eniten kiinnostusta herättävät hyvät jutut ja yleensä ne ovat sujuvasti kirjoitettujakin. Työpaikkaviestinnässä kyllä hieman naurattaa kun pomo ei osaa yhdyssanoja. ;-D

Vierailija
26/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa isommin panostaa oikeinkirjoitukseen kaikkien äidinkielen kielioppisääntöjen mukaan vaikka kirjoitin äikästä eximian jotain 10v sitten. Viralliset asiat erikseen, palstalla kirjoittelen rennosti. Se on ihan voi voi jos jotakuta se harmittaa. Jaxuhalit.

Vierailija
27/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nyt ottaa päähän kun ei edes yritetä kirjoittaa oikein. Ei mene kauan tarkistaa kirjoittamansa teksti. Sama vaiva on kirjoittaa teksti oikein kuin väärin. Antaa ihmisestä vähän vajakin kuvan kun teksti vilisee virheitä...

Tekstissäsi on virheitä. Annoit itsestäsi juuri vajakin kuvan.

Vierailija
28/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa isommin panostaa oikeinkirjoitukseen kaikkien äidinkielen kielioppisääntöjen mukaan vaikka kirjoitin äikästä eximian jotain 10v sitten. Viralliset asiat erikseen, palstalla kirjoittelen rennosti. Se on ihan voi voi jos jotakuta se harmittaa. Jaxuhalit.

Mä olen myös kirjoittanut äidinkielestä E:n. Palstalle kirjoittelen vaikka imettäessä, rattaita työntäessä tai kun pissatan koiraa. Eli virheitä sattuu koska teen tätä aina multitaskaten. Siltikin muuten teksteistä usein paistaa onko lukeneisuutta ja huumoria mukana. Mä muuten vihaan sanaa "jaxuhalit" kuten myös "uniikki lumihiutale" sillä ne kertovat henkilön tavismaisuudesta.

Vierailija
29/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös kirjoittanut äidinkielestä E:n. Palstalle kirjoittelen vaikka imettäessä, rattaita työntäessä tai kun pissatan koiraa. Eli virheitä sattuu koska teen tätä aina multitaskaten. Siltikin muuten teksteistä usein paistaa onko lukeneisuutta ja huumoria mukana. Mä muuten vihaan sanaa "jaxuhalit" kuten myös "uniikki lumihiutale" sillä ne kertovat henkilön tavismaisuudesta.

Vihaan myös tuota "jaxuhalit" ja käytin sitä juuri ärsyttääkseni 😆

Vierailija
30/30 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on uniikki lumihiutale?!?