Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitat lapsesi ostoskärryyn?

Vierailija
27.03.2016 |

Tarkoitan nyt niitä vanhempia, jotka laittavat kultamussukkansa ostoskärryjen ruoalle varattuun tilaan, ei lastenistuimeen.

Ällöttävää laittaa ruokia samaan paikkaan, missä hetkeä aiemmin pikku-Liisa on kököttänyt paskaisissa ulkokamppeissaan.

Tekosyytä "koska se on helpompaa" ei hyväksytä, lapsen voi laittaa joko sille varattuun istuimeen tai kävelemään vieressä. Jollei kumpikaan onnistu, älä ota lasta mukaan kauppaan. Mikäli sekään ei onnistu, älä tee lapsia.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

chinchi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet ovat suurten kauppojen unelma-asiakkaita ja tärkeä kohderyhmä, siinä ei yhden sinkun makkarat paina.

En ole sinkku enkä lapseton, mutta en myöskään itsekäs. Jos lapsi on otettava jostain syystä kauppaan, kävelee hän vieressä ja pitää kärrystä kiinni.

Keskitytkö itse niin paljon niiden makkaroiden tutkiskeluun, ettet ehdi pitää lastasi silmällä?

Nii varmaan uhmaikäinen kävelee vieressä tai pitää kärrystä kiinni, hyvä vitsi:)) kiitos

Kyllä meillä on onnistunut kauppareissut oikein hyvin uhmaikäisten kanssa. Ei se uhmaikä ole oikeutus olla kasvattamatta lasta käyttäytymään huonosti. Uhmaikäiset pysyvät meillä ihan nätisti siinä kärryn vieressä ja nostelevat tavaroita kärriin.

Koskaan käynyt mielessä, että lapsilla on erilaisia luonteita ja temperamentteja? Meillä ei poika uhmaikäisenä todellakaan lähtenyt kauppareissuille mukaan, koska se meno oli ihan mahdotonta. Tytön kanssa taas ei niin minkäänlaista ongelmaa. Kaikki lapset eivät ole tottelevaisia lampaita - ja hyvä niin! Vaikka se vanhempien elämästä tekeekin haastavaa.

Mitä itse aiheeseen tulee - mitä helvettiä ne kärryissä istuvat lapset teitä liikuttaa? Ruoat ovat joka tapauksessa pakkauksissa, ja hevi-osaston tuotteet pussukoissa. Tämä aihe on niin perus Suomi-settiä, ettei mitään rajaa. Tämän tapaiseen lapsivihaan törmää vain Suomessa. Onneksi en asu siellä pahan olon maassa, jossa ihmiset oksentavat masennustaan ja huonoa oloaan jopa lasten päälle. Yök! Hävetkää!

Meillä ollut hankalat uhmaiät, mutta en siitä huolimatta ole laittanut ostoskärryyn. Lisäksi nämä pahimmat uhmat on yleensä niin pienillä, että ne mahtuu siihen istuimeenkin.

Toiseksi pihavaatteista ja erityisesti kengistä tulee älytön määrä bakteereita lisää ostoskärryihin. Vaikka tuotteet ovatkin pakkauksissa niin kulkeutuu niiden mukana keittiön pinnoille, jääkaappiin yms. Vaikka niihin onkin joku saattanut likaisilla käsillä koskea niin ei se tarkoita, etteikö siitä voisi olla haittaa jos niihin tulee vielä moninkertaiset määrät bakteereita!

Ei kurassa ole juurikaan bakteereita. Ihmisissä on. Älä hiplaa niitä hedelmiä kaupassa... pitäis olla jotakin uv-valoa tai väriainetta jolla ehkäistään perheenäitien hedelmienhiplailu ja leipien tökkiminen kaupassa...

Mua inhottaa erityisesti tomaattien näplääjät kaupassa. Se kun syödään kuorineen. Miksi niitä pitää puristella? Niistä näkee kyllä aika hyvin mitkä on pehmeitä ja kolhittuja ja mitkä ei. Ja jos niitä haluaa tutkia, tekisivät sen edes pussi kädessään.

Ja vaikka ne pestäänkin ennen kuin syödään, ei niitä jynssätä millään pesuaineella puhtaaksi ja ei varmaankaan täysin puhtaaksi saa mm. niiden puristelijoiden kakasta :D mmm.. nam.

Vierailija
62/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

chinchi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet ovat suurten kauppojen unelma-asiakkaita ja tärkeä kohderyhmä, siinä ei yhden sinkun makkarat paina.

En ole sinkku enkä lapseton, mutta en myöskään itsekäs. Jos lapsi on otettava jostain syystä kauppaan, kävelee hän vieressä ja pitää kärrystä kiinni.

Keskitytkö itse niin paljon niiden makkaroiden tutkiskeluun, ettet ehdi pitää lastasi silmällä?

Nii varmaan uhmaikäinen kävelee vieressä tai pitää kärrystä kiinni, hyvä vitsi:)) kiitos

Kyllä meillä on onnistunut kauppareissut oikein hyvin uhmaikäisten kanssa. Ei se uhmaikä ole oikeutus olla kasvattamatta lasta käyttäytymään huonosti. Uhmaikäiset pysyvät meillä ihan nätisti siinä kärryn vieressä ja nostelevat tavaroita kärriin.

Koskaan käynyt mielessä, että lapsilla on erilaisia luonteita ja temperamentteja? Meillä ei poika uhmaikäisenä todellakaan lähtenyt kauppareissuille mukaan, koska se meno oli ihan mahdotonta. Tytön kanssa taas ei niin minkäänlaista ongelmaa. Kaikki lapset eivät ole tottelevaisia lampaita - ja hyvä niin! Vaikka se vanhempien elämästä tekeekin haastavaa.

Mitä itse aiheeseen tulee - mitä helvettiä ne kärryissä istuvat lapset teitä liikuttaa? Ruoat ovat joka tapauksessa pakkauksissa, ja hevi-osaston tuotteet pussukoissa. Tämä aihe on niin perus Suomi-settiä, ettei mitään rajaa. Tämän tapaiseen lapsivihaan törmää vain Suomessa. Onneksi en asu siellä pahan olon maassa, jossa ihmiset oksentavat masennustaan ja huonoa oloaan jopa lasten päälle. Yök! Hävetkää!

Meillä ollut hankalat uhmaiät, mutta en siitä huolimatta ole laittanut ostoskärryyn. Lisäksi nämä pahimmat uhmat on yleensä niin pienillä, että ne mahtuu siihen istuimeenkin.

Toiseksi pihavaatteista ja erityisesti kengistä tulee älytön määrä bakteereita lisää ostoskärryihin. Vaikka tuotteet ovatkin pakkauksissa niin kulkeutuu niiden mukana keittiön pinnoille, jääkaappiin yms. Vaikka niihin onkin joku saattanut likaisilla käsillä koskea niin ei se tarkoita, etteikö siitä voisi olla haittaa jos niihin tulee vielä moninkertaiset määrät bakteereita!

Ei kurassa ole juurikaan bakteereita. Ihmisissä on. Älä hiplaa niitä hedelmiä kaupassa... pitäis olla jotakin uv-valoa tai väriainetta jolla ehkäistään perheenäitien hedelmienhiplailu ja leipien tökkiminen kaupassa...

Mua inhottaa erityisesti tomaattien näplääjät kaupassa. Se kun syödään kuorineen. Miksi niitä pitää puristella? Niistä näkee kyllä aika hyvin mitkä on pehmeitä ja kolhittuja ja mitkä ei. Ja jos niitä haluaa tutkia, tekisivät sen edes pussi kädessään.

Ja vaikka ne pestäänkin ennen kuin syödään, ei niitä jynssätä millään pesuaineella puhtaaksi ja ei varmaankaan täysin puhtaaksi saa mm. niiden puristelijoiden kakasta :D mmm.. nam.

:( olen syönyt kakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja räkää puhumattakaan muista eritteistä.

Vierailija
64/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona ostoskärry pinnasängyn tilalla. Eli lapseni viihtyvät kaupan kärryssä sen vuoksi :)

Vierailija
65/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan jatkossa vain koska se ärsyttää näin monia:D ihan loistava keino provota "veloja" :D

Vierailija
66/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma kevään merkki, "Lapsi ostoskärryissä" -avusten tulva av:lla. 😊

Vierailija
67/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämä alkaa olla jo suositumpi kevätnärästyksen aihe kuin koirankakka.

Vierailija
68/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämä alkaa olla jo suositumpi kevätnärästyksen aihe kuin koirankakka.

Tottakai, tässähän niin kätevästi yhdistyvät molemmat.

Vierailija
69/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä kengänpohjassa ihmiskakkaakin

Vierailija
70/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on siellä kengänpohjassa ihmiskakkaakin

Niin, ajatella, tarvomme jatkuvasti uloisteissa! Pitäiskö kaikkien alkaa riisua kengät kauppojen tuulikaappeihin, ettei ne kakkakökkäreet leviä kaupan sisälle, sinne ruokaosastolle saakka ja hituina leijaile heviosaston tuotteille? Kuvitelkaa nyt sitä kakkabakteerien määrää!

Vierailija
71/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kuljettaisi lapsia niissä kärryissä. Kauppa varmaan olisi kieltänyt jos olisi huono juttu.

Onhan moni kauppa jo kieltänytkin. On kuulemma turvallisuusriskikin lapselle, hygienia jutuista puhumattakaan.

Vierailija
72/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kauheeta. Mä todellakin olisin jättänyt lapsen tekemättä jos olisin tajunnut että kauppareissusta tulee 2h sessio kun pentu on 3min tyytyväisenä vaunuissa, sen jälkeen 15min huutoa ja vääntelehtimistä, jolloin ostoksien lappaminen perässä vedettävään koriin tyssää täysin ettei se pentu tuu pää edellä alas vaunuista. Ja uusi rumba rauhoittumisen jälkeen. Eli laitoin pennun sinne perässä vedettävään koriin istumaan ilman ulkovaatteita ja kenkiä ja huom! Se kori oli paskasempi kuinmun lapsi! Ja ostokset vaunuihin ja rundi loppuun lopulta.

Ei jumalau... mitä mä luen täältä! Kolmen lapsen äitinä, tiedän että voi joskus olla haasteellista, mutta ihan kasvatuksen kannalta, se kauppareissu jäis tuohon paikkaan. Kakara(t) pihalle/autoon/kotiin ja sit takas itse ostoksille. Ne ei sinne autoon kuole, etenkään jos ovat tietoisia huonosta käytöksestään. Ja vauvaahan sä et kuljeta kärryssä muutenkaan, että turha siitä iästä tulla narisemaan.

Ai 9kk lapsen sä jättäisit autoon yksinään? Mä en todellakaan vaan pistän jatkossakin koriin jos ei muualla pysy.

Housut kyllä osasit miehen edessä riisua ja paneskella, mutta et ymmärrä lukemaasi? Mitähän edellinen vauvoista sanoi?

73/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laitan koska voin :)) ei kiinnosta sinkkutanttojen mielipiteet, jos joskus saatte lapsia niin muuttuu teilläkin ääni kellossa.

Ei täällä ole pelkästään sinkkutanttoja. Minulla on kaksi lasta. 3- ja 2-vuotiaat. Ei heiltä ole mikään uhmaikä jäänyt välistä, enkä varmasti ole mikään Supernannyn veroinen mahtikasvattajakaan. Mutta aina minulla on lapset mukana kaupassa pysyneet, ihan ilman kärryyn laittamista.

Ei ole itse asiassa tullut koskaan mieleenikään tehdä mitään tuollaista. Mutta ei ole koskaan käynyt mielessäni nostaa sitä maassa pidettyä ostoskassiakaan sporan penkille kangasta likaamaan, tai sheivata kainaloitani kirjaston lehtisalissa (näin muuten henkilökohtaisesti...). Ehkä sinä olet juuri niitä ihmisiä, joilla tuollaiset käy mielessä?

Vierailija
74/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD Kuka allekirjoittaa av-viestin "omalla" nimellään.

T: Terttu

Vierailija
75/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuatte, että ne paskat on vielä omassa suussannekin?

Vierailija
76/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua enemmän kismittää vaikka ne viiden lapsen perheet kun niiden mukulat rynnii siihen pakkaustasolle ihan vaan että saavat jotkut karkkinsa. Osa jää siihen muuten vaan möllöttämään tuotteita. Siinä tasossakin on painoraja ja tuotteiden pakkaamiseen se on tarkoitettu.

Vierailija
77/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSI EI OLE OSTOS !! LAPSI POIS OSTOS KÄRRISTÄ TAI MINÄ TEEN ILMOITUKSEN IHMIS OIKEUS RIISTÄMYKSESTÄ.

- HUOLESTUNUT KANSALAINEN

Vierailija
78/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmesta syystä:

- kauppamme ei ole sitä kieltänyt

- ostoskärryt ovat parkkipaikalla ilman säänsuojaa, ne ovat siten aika kuraiset muutenkin. Siinä ei siten kärryssä istuva lapsi paljon enää lisää haittaa.

- irrallaan juokseva lapsi on vaarassa joutua kolhituksi. Kaupassamme ei ole isommille lapsille kärryjä, eikä lapsi kumminkaan ole niin iso, että voi olla itsenäisesti siinä kärryn vierellä.

Miten ihmeessä te voitte liikkua ylipäänsä missään? Kaupungilla tai jossain missä on paljon autoja? Lapsi vain juoksee irrallaan, etkä sinä voi tehdä mitään, koska sinulla ei ole ostoskärryjä?

Vierailija
79/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/81 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorin banaanin ennen kuin syön sen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi