Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli sukulaislapsia hetken hoidossa ja kysyin ulkona, tehdäänkö puroja

Vierailija
27.03.2016 |

Eivät tienneet, mitä ne ovat :(. Ikinä eivät ole kuulemma tehneet. 5- ja 7-vuotiaat. No nyt tehtiin ja heillä oli kivaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun vielä tiedettäisiin, mistä on kyse.

Vierailija
2/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä ole mullekaan tuttua puuhaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut tehtyä lapsuudessa ja tottakai mun pojat osaa puroja tehdä!

Vierailija
4/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen monen lempileikki keväällä lapsuudessa. En ole yllättynyt, ettei tietokonesukupolvi tiedä, tosin ehkä kaupungissa muutenkin vaikeampaa. Eli tehdään vesilätäköistä pieniä puroja, joita pitkin vesi virtaa, joko kengillä vedetään tai kepillä. Rinteessä kaikista mukavinta hommaa. Ne purot ovat pieniä, joten ei ne haittaa ketään, päinvastoin. 

Vierailija
5/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko nyt ystävällisesti kertoa muillekin mitä ne kyseiset purot ovat mitä teitte?

Vierailija
6/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina mun hoitolasten kanssa keväisin puroja, ja lapset tykkäävät kovasti niitä tehdä. Yksikään lapsi ei ole näiden 16 vuoden aikana, jolloin olen pph ollut, tiennyt, mikä on puro.

Vierailija
7/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä terminä outo, jos on rakennellut jokia tai kanavia tai järviä. Sama asia kumminkin. Perusleikki.

Vierailija
8/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset muka oikeesti tiä mitä purot on? Teen niitä edelleen.

Eli vedetään esim. lätäköstä ojaan uoma jota pitkin vesi virtaa lätäköstä ojaan. Voi tehä myös lätäköiden välille. Ja uomassa pitää tietysti huomioida lähtö- ja päätepisteen korkeusero.

Vierailija
9/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luruja :)

Vierailija
10/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lapseni tekivät näitä 15 vuotta sitten, mutta muistaakseni niitä ei sanottu puroiksi, joten minunkin lapseni olisivat saattaneet olla huuli pyöreänä, jos joku olisi esittänyt heille saman kysymyksen.

Vierailija
11/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita sanotaan koskiksi. Joten eipä varmaan olisi omat muksunikaan tienneet, mitä tarkoitetaan purolla.

Vierailija
12/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja, olisit heittänyt niiden älypuhelimet sinne puroon niin olisi jäänyt mieleen mikä on puro.

T. Nykymaailman ruutujen ympärillä elämiseen kyllästynyt

Vierailija
13/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purojen tekemisestä on aikaa vähintään se 15 vuotta, vitsi kun on näin vanha eikä ole omia lapsia joiden kanssa voisi mennä tekemään :D Oli ihan tosi mukavaa puuhaa pienenä. t.21v

Vierailija
14/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purohan on ihan yleiskielen sana eikä mikään pienen alueen murresana.

Vierailija
15/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa vielä olen onnellinen siitä että sain ensimmäisen puhelimen vasta 10 vuotiaana. Oli parasta leikkiä pihan lasten kanssa lähes aina ulkona. Muistan edelleen sen vapauden tunteen kun lähdin yksin ulos n.kuusi vuotiaana ja seikkailin pitkin puistoja. Välillä sain huutoja kun olin kadottanut ajan tajun ja viipynyt retkilläni tuntikausia. Lempipaikkani oli pieni apilapelto, jolla leikin keijua tanssahtelemalla :) Voi kuinka olikaan ihanaa vaellella ympäriinsä ilman velvollisuuksia ja huolta huomisesta.

Vierailija
16/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset kaivaa innoissaan kanavia lammikoiden välille, mutta jos olisit kysynyt heiltä, tehdäänkö puroja, olisivat olleet ihan uunoina. Eli saattoi olla pelkästään oudosta termistä kyse. Kyllähän nyt varmaan lähes jokainen lapsi on noita kanavia kaivellut.

Vierailija
17/17 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla koulumatkat venyi joka päivä 9-vuotiaalla kun koko matka oli kaveriporukalla tehty puroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän