Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa psykopaatin tai sosiopaatin?

Vierailija
27.03.2016 |

Viimeisinä päivinä on ollut koko ajan puhe näistä niin olen miettinyt että voiko niitä tunnistaa jos esim. Näkee kadulla? Miten ne eroaa käytännössä muista ihmisistä? Eikö kuitenkin suurin osa analysoi muita ja näyttele tunteita mitä muut haluaa? Miten ne sitten erotetaan jos ne näyttelee tunteet? Onko tämä mahdollista?

Kommentit (414)

Vierailija
361/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tunnistaa että äänestää vihreitä, vasureita , demareita tai Rkp. Kannattavat poikien ympärileikkauksiakin nämä puolueet.

Oletpa lapsellinen.

Vierailija
362/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan...

Minua lohduttaa ajatus siitä, että voin satuttaa halutessani. Voin aina pahemman riidan tullessa kertoa pettäneeni. Voin kertoa, ettei mies ole minulle ykkönen. Voin vaikka hajoittaa kalliin television jos olen miehen luona, rikkoa ikkunan tai vaikka repiä veitsellä jälkiä seiniin. Haluan, että minulla on aina suojaava suunnitelma, en halua joutua nöyryytetyksi.

Säilytän aina kaikki tuttavieni avautumiset erilaisista salaisuuksistaan. Tiedän, että voin iskeä takaisin, jos jotain käy. Liittyi se sitten heidän parisuhteeseensa, työ- tai koulupaikkaansa, vapaaehtoistöihin... Ihmiset tykkäävät jostain syystä avautua minulle, myös viestitse, mikä on kylläkin vain outoa. Minullahan on sitten aina jotain heitä vastaan, jos he tekevät väärin minua kohtaan. Laitan usein puhelimeni nauhoittamaan keskustelua esimerkiksi sohvapöydälle tai syliini sohvalle, jos joku avautuu tai kertoo jotain kasvotusten.

Olen rikkonut työkavereideni puhelimia, kun he sanoivat minulle pahasti. Aiheuttanut vesivahinkoja asuntoihin. Pilannut ruokia ja vaihtanut uusia elintarvikkeita vanhentuneisiin ihmisten jääkaapeissa. Laittanut allergisoivaa maustetta tai ruoka-ainetta eväiden, työlounaiden ja nyyttäreillä yleisten tarjottavien sekaan. Kirjoitan aina muistiin, kuka on millekin allerginen, oli se sitten vaikka juurikin jokin ruoka-aine tai vaikka lääke. Taas ”kaiken varalta”.

Selvästikään et ole ainakaan psykopaatti kun olet niin kovin kiinnostunut siitä mitä muut sinusta ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan...

Minua lohduttaa ajatus siitä, että voin satuttaa halutessani. Voin aina pahemman riidan tullessa kertoa pettäneeni. Voin kertoa, ettei mies ole minulle ykkönen. Voin vaikka hajoittaa kalliin television jos olen miehen luona, rikkoa ikkunan tai vaikka repiä veitsellä jälkiä seiniin. Haluan, että minulla on aina suojaava suunnitelma, en halua joutua nöyryytetyksi.

Säilytän aina kaikki tuttavieni avautumiset erilaisista salaisuuksistaan. Tiedän, että voin iskeä takaisin, jos jotain käy. Liittyi se sitten heidän parisuhteeseensa, työ- tai koulupaikkaansa, vapaaehtoistöihin... Ihmiset tykkäävät jostain syystä avautua minulle, myös viestitse, mikä on kylläkin vain outoa. Minullahan on sitten aina jotain heitä vastaan, jos he tekevät väärin minua kohtaan. Laitan usein puhelimeni nauhoittamaan keskustelua esimerkiksi sohvapöydälle tai syliini sohvalle, jos joku avautuu tai kertoo jotain kasvotusten.

Olen rikkonut työkavereideni puhelimia, kun he sanoivat minulle pahasti. Aiheuttanut vesivahinkoja asuntoihin. Pilannut ruokia ja vaihtanut uusia elintarvikkeita vanhentuneisiin ihmisten jääkaapeissa. Laittanut allergisoivaa maustetta tai ruoka-ainetta eväiden, työlounaiden ja nyyttäreillä yleisten tarjottavien sekaan. Kirjoitan aina muistiin, kuka on millekin allerginen, oli se sitten vaikka juurikin jokin ruoka-aine tai vaikka lääke. Taas ”kaiken varalta”.

Selvästikään et ole ainakaan psykopaatti kun olet niin kovin kiinnostunut siitä mitä muut sinusta ajattelevat.

Jep, enemmän kuulostaa ihan tavan narsistilta.

Vierailija
364/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä varmaan moni ihminen suomessakin kun on ollut rankat ajat historiasssa niin on joutunut kylmettämään tunteensa jotta on selviytynyt äärimmäisissä olosuhteissssa mikä ehkä se vaikuttaa myös kasvatuksen kautta myös jälkipolviiin. Muttta kyllä psykologiassa psykopaateille on luotu ihan omansalainen systeeemi tunnistaa niiitä ja niiitä on vain muutama prosentti väestöststä. Psykopaaatti lyhkäisyydessään tarkoitttaaa täydellistä tunnekylmyyttä, etttä esiim varmaaan jos psykopaatin edessä löisi kattilankannet yhteeen niin psykopaatti ei siiitä hätkähtäisi. Ihhmisillä voi ilmetä sellaisiakin piiirteitä monistakin erinäisistä syistä jos esim kylmetttää itsensä syystä tai toisesta että tunteeet on mutta niiitä ei esim kulttuurissa ja ympäristössä uskalleta paljastaaa. Päihteeetkin turuttavat aivoja paljoonkiiin kun niiillä lähdetään hakemaaan tavallaaan ratkaisua ongelmiiiin.

Vierailija
365/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ainakin täysin empatiakyvyttömiä

Mutteivat paljasta sitä

Kyllä paljastavat. Psykopaatit ovat empatiakyvyttömyydessään rehellisiä. Normaalit ihmiset yleensä haluavat uskoa psykopaattien pelleilevän. Donald Trump on selvästi psykopaatti.

Vierailija
366/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutteivat paljasta sitä

Kuten jo joku kommentoi, että älykkäät ja Herkät huomaavat psykopaatit yms.

Vierailija
367/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatit joutuvat näyttelemään lapsuudesta asti, eli ovat todella hyviä manipuloimaan ja näyttelemään. Sosiopaatit taas ei.

Ei tarvitse näytellä kuule yhtään mitään. ;D

Vierailija
368/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitojen sosiopaattien ja psykopaattien silmissä on sama ilme, etenkin silloin kun saavat satutettua toista syttyy heille hullunkiilto katseeseen.

Muussa tilassa heidän katseesta vain näkee ettei mikään ole kotona niin sanotusti.

Vierailija
369/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan...

Kaikki sosiopaatit ovat myös narsisteja, tautiluokituksenkin mukaan.

Vierailija
370/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutteivat paljasta sitä

Kyllä paljastavat. Psykopaatit ovat empatiakyvyttömyydessään rehellisiä. Normaalit ihmiset yleensä haluavat uskoa psykopaattien pelleilevän. Donald Trump on selvästi psykopaatti.

Jotkut heistä esittävät empatiakykyä.

Vierailija
371/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala haukottelemaan niiden läsnäollessa. Normaali ihmiseen haukotus tarttuu mutta psyko/sosiopaattiin ei.

Ei haukotus tartu aina ja joka kerta, joten tuo on aikamoista nopanheittoa.

Minulla on ahdistusta ja keho on usein niin lukossa etten haukottele, enkä silti koe olevani psykopaatti.

Vierailija
372/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan...

Höps.

Vierailija
373/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutteivat paljasta sitä

Jotkut heistä esittävät empatiakykyä.

Tässä pitää nyt erottaa kognitiivinen empatia eli tunteiden ja tunnepohjaisten motivaatioiden tunnistaminen toisissa (jossa psykopaatit voivat olla erittäin taitavia) ja emotiaalinen empatia eli kyky myötäelää toisten tunteita (jota psykopaateilla ei ole). Ensimmäinen piirre tekee psykopaateista erittäin taitavia manipuloijia ja jälkimmäinen taas poistaa tiettyjä normaaleilla ihmisillä olevia pidäkkeitä muiden kaltoinkohteluun ja siten mahdollistaa hyvinkin häikäilemättömän ja tunteettoman käytöksen.

Vierailija
374/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ns. tavallinen ihminen pystyy tunnistamaan psykopaatin taikka sosiopaatin ilman, että tämä henkilö olisi tehnyt, jonkin harvinaisen järkkyvän teon, joka on kaikkien tiedostama/todistama. Eikä mikään teko/teot tee ihmisestä psykopaattia taikka sosiopaattia, vaikke ne teot olisi miten järkyttäviä. Nämä ihmiset pystyvät elämään aivan tavallista elämää täällä yhteiskunnassa, eikä esim. naapureiden mielessä edes käy, että heidän naapurinsa olisi psykopaatti taikka sosiopaatti. Eihän kukaan oikeasti tiedä mitä toisen pään sisällä tapahtuu taikka hänen vapaa-ajallaan. 

Näiden ihmisten diagnosointi on vaikeaa ihan ammattilaisille niin miten av-palstan keittiöpsykologit pystyisi siihen ihan tuosta vaan :D 

Psykopaatille on tärkeää tolkutta muille : Olen ihan tavallinen ihminen! Koska hänellä on naamiona terve mieli. Hän pyrkii esiintymään tavallisesti vaikka ei onnistukaan siinä.

Vierailija
375/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan...

Höps.

Mitä höps, ihan totta tuo on. Sosiopaatit on myös narsisteja, mutta kaikki narsistit ei ole sosiopaatteja.

Vierailija
376/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia tällaisista ihmisistä ihan live-elämässä? Jos ei nyt kuitenkaan voida niitä hiuksenhienoja eroja tehdä, kuka mikäkin tarkalleen on.

Se nyt kuitenkin on varmaa kaikille selvää, että Asperger ei kuulu samaan ryhmään narsismin, psykopatian, sosiopatian tai asosiaalisuuden kanssa.

Itse olen lukenut, että tuo asosiaalisuus voisi peryityä ihan geeneissä poikalapsille varsinkin.

Siitä olisin kiinnostunut lukemaan lisää, sillä tunnen miehen, jolla kaksi poikaa eri äitien kanssa. Toisen kanssa elänyt ja toinen ns. lehtolapsi. Molemmat pojat kuin isänsä eli taipuvaisuutta rikollisuuteen ja loisimiseen. Pojat siis jo aikuisia. Toista äitiä en tunne, mutta toinen on kunnollinen ja tyttölapsensa myös samasta isästä.

Psykopaattina minulla on vielä pelit kesken, en ole vielä löytänyt täydellisiä nappuloita jolla saisin itseni ylös ja muut itsemurhan partaalle. Ajattelin kesällä hiota suunitelmani täydelliseksi, ekan vuoden saada muut uskomaan, tokana vuonna pelata muilla, kolmantena vuonna on the last level jolloin voitan.

No niin tulihan sekin tasoteoria psykopaatin tunnusmerkkinä sieltä. Psykot eivät osaa olla pelaamatta ja nostamatta itseään. Keinoja kaihtamatta.

Vierailija
377/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ns. tavallinen ihminen pystyy tunnistamaan psykopaatin taikka sosiopaatin ilman, että tämä henkilö olisi tehnyt, jonkin harvinaisen järkkyvän teon, joka on kaikkien tiedostama/todistama. Eikä mikään teko/teot tee ihmisestä psykopaattia taikka sosiopaattia, vaikke ne teot olisi miten järkyttäviä. Nämä ihmiset pystyvät elämään aivan tavallista elämää täällä yhteiskunnassa, eikä esim. naapureiden mielessä edes käy, että heidän naapurinsa olisi psykopaatti taikka sosiopaatti. Eihän kukaan oikeasti tiedä mitä toisen pään sisällä tapahtuu taikka hänen vapaa-ajallaan. 

Näiden ihmisten diagnosointi on vaikeaa ihan ammattilaisille niin miten av-palstan keittiöpsykologit pystyisi siihen ihan tuosta vaan :D 

Psykopaatille on tärkeää tolkutta muille : Olen ihan tavallinen ihminen! Koska hänellä on naamiona terve mieli. Hän pyrkii esiintymään tavallisesti vaikka ei onnistukaan siinä.

Psykopaatti oppii aikuisena keinoja ja näkee huomattavasti vaivaa imitoidakseen ns normaalia. Ei ole tavatonta että ihan opiskelee aihetta.

Vierailija
378/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia tällaisista ihmisistä ihan live-elämässä? Jos ei nyt kuitenkaan voida niitä hiuksenhienoja eroja tehdä, kuka mikäkin tarkalleen on.

Se nyt kuitenkin on varmaa kaikille selvää, että Asperger ei kuulu samaan ryhmään narsismin, psykopatian, sosiopatian tai asosiaalisuuden kanssa.

Itse olen lukenut, että tuo asosiaalisuus voisi peryityä ihan geeneissä poikalapsille varsinkin.

Siitä olisin kiinnostunut lukemaan lisää, sillä tunnen miehen, jolla kaksi poikaa eri äitien kanssa. Toisen kanssa elänyt ja toinen ns. lehtolapsi. Molemmat pojat kuin isänsä eli taipuvaisuutta rikollisuuteen ja loisimiseen. Pojat siis jo aikuisia. Toista äitiä en tunne, mutta toinen on kunnollinen ja tyttölapsensa myös samasta isästä.

Psykopaattina minulla on vielä pelit kesken, en ole vielä löytänyt täydellisiä nappuloita jolla saisin itseni ylös ja muut itsemurhan partaalle. Ajattelin kesällä hiota suunitelmani täydelliseksi, ekan vuoden saada muut uskomaan, tokana vuonna pelata muilla, kolmantena vuonna on the last level jolloin voitan.

No niin tulihan sekin tasoteoria psykopaatin tunnusmerkkinä sieltä. Psykot eivät osaa olla pelaamatta ja nostamatta itseään. Keinoja kaihtamatta.

Tämän takia fasismi ja psykopatia kytkeytyvätkin toisiinsa, aina.

Vierailija
379/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit yleensä muuttuvat vähemmän aggressiiviseksi iän myötä. Narsistit ja sosiopaatit tulevat vain pahemmiksi.

Vierailija
380/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyko kiirehtii ihan moittimaan itseään usein jos siitä on hyötyä kokonaispelissään. On sama millaista julkisuuskin on kunhan sitä on, sillä näkymättömissä hän ei ele elossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän