Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa psykopaatin tai sosiopaatin?

Vierailija
27.03.2016 |

Viimeisinä päivinä on ollut koko ajan puhe näistä niin olen miettinyt että voiko niitä tunnistaa jos esim. Näkee kadulla? Miten ne eroaa käytännössä muista ihmisistä? Eikö kuitenkin suurin osa analysoi muita ja näyttele tunteita mitä muut haluaa? Miten ne sitten erotetaan jos ne näyttelee tunteet? Onko tämä mahdollista?

Kommentit (414)

Vierailija
341/414 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain, niin ehkä kirjoitti:

kimakka juoruileva ääni, myös miehellä

Päinvastoin. Psykopaateilla on tutkitusti matalampi ääni kuin normaaleilla ihmisillä.

Vierailija
342/414 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaateilla pakkomielteinen  tarve saada sankarirooli itselleen. Tästä sankarillisesta urheudesta sitten kovaan ääneen kailotetaan. Kyllähän minä, mutta kun minun (=psykopaatin) esimies kielsi.

Suurta empatia- ja eläytymiskykyään myös kailottavat kovaan ääneen. Kykyä ei tosin ole vaan joku hännystelijä pian luulee olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/414 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit juuri pahimpia pyrkyreitä

eli esimiehistä arviolta 5% psykopaatteja.

Vierailija
344/414 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh.

Jos ihmisellä on vaikka aspergerin diagnoosi (en tunne ketään enkä tiedä millainen), niin ei voi olla sosiopaatti- tai psykopaattidiagnoosia?

Entä jos on kehitysvammadiagnoosi? Ei voi olla myös sosiopaatti- tai psykopaattidiagnoosia, (eli ihmiset ovat vain välineitä, joita itse manipuloi niinhyvin kuin voi ja empatiaa riittää vain itselle)?

Entä jos on allergia, onko niin, että ei voi olla enää sosiopaatti tai psykopaatti?

Vierailija
345/414 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt yleensä aina luulee, että

- se mustiin pukeutunut on kirkonpolttajasatanisti

- se kouvolatukassa sätkää imevä on joku räväkkä rokkimummo

- laiha ja sairaan näköinen on nisti

- lihava on mielisairas tai laiska

- kaikki asbergerit ja muut ovat aina toooodella outoja, ihanko elokuvissa

- ne sosiaaliset supliikki-ihmiset, jotka viihdyttää ja tulee toimeen kaikkien kaa, ne on aivan ihania ja sisältä lämpimiä ja tosi ystävällisiä

- ne hiljaiset mörkit varmaan vihaa lapsiakin

Jne jne

Vierailija
346/414 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit juuri pahimpia pyrkyreitä

eli esimiehistä arviolta 5% psykopaatteja.

===Näin on.

Vierailija
347/414 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös sarja gap dong kertoo psykopaatista ja sitten dexter

Dexterissä on kyllä psykopaatteja, mutta Dexter itse ei sellainen ole. Hänellä on skitsoidinen persoonallisuus.

Lähteet: http://dexter.wikia.com/wiki/Category:Characters_with_schizoid_personal…

http://www.psychforums.com/antisocial-personality/topic50468.html

http://www.stomponstep1.com/personality-disorder-types-borderline-narci…

Tuo skitsoidinen persoonallisuus kuulostaa introvertilta, jolla on mopo keulinut.. näin introvertin silmin luettuna.

Sellainenhan Dexter oikeastaan onkin.

Vierailija
349/414 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehistä 5%. Psykopaatit on aina pyrkyreitä.

Vierailija
350/414 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatin piirteitä mitä itse opin yhdestä: Pintapuolinen hurmaus..jutut suutentelevia esim.työsaavutuksistaa. Ei kykene parisuhteseen..lapset saattavat olla muualla ja eri äideillä. Ei rakasta aidosti lapsiaan. Irtosuhteita ja kumppanit vaihtuvat nopeasti (n.muutama kuukausi yhtä, mutta sama kaava..tehdään kaikkea hurmaavaa yhdedsä: käydään syömässä, viinillä, risteilyllä ja pyytää vaikka ulkomaille - mutta tämän jälkeen jätetään kylmästi ettei juttu syvene ja uusi nainen tiallle...sama kaava jatkuu...). Valehtelee mm.ikänsä. Pinnallisesti hurmaava..puhuttelee hurmaavasti, maksaa kaiken..avaa oven jne. Ammatti voi olla arvostettu ja "empaattinen", tapaamani oli lääkäri joka väittää olevansa plastiikkakirurgi kaikille uusille ihmisille (mm.n 20 v.naisille) sekä olevansa multimiljonääri. Verotiedoista pystyy laskemaan todelliset ansiotulot jotka olivt n.8800 e/kk ja yrityksen tulos väitettyä vähemmän. Kai kuuluu niihin muutamaan prosenttiin.. jännä että sattui omalle kohdalle. Mutta toimitusjohtaja ja kirurgihan kuuluvat ammattikuntiin joissa psykopaatteja on eniten.. eivät värähdäkkään tunneasioissa vaikka osaavat teeskennellä ymmärtävänsä. Varokaapa sitä kaikkein hurmaavinta pomoa tai lääkäriä, jonka asiakkaana tai potilaana käytte...tai ravintolan sosiaalisinta ja hurmaavinta tapausta. Psykopaatit ovat vaarallisia, kaikki eivät istu linnassa vaan saattavat esiintyä Ylen haastattelussa.

Vierailija
351/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kutsuttu useiden psykologien osalta ”lievästi psykopaatiksi” tai antisosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiväksi. En minä tällaisia latelisi missään julkisesti omalla naamallani, tiedän kyllä mikä on muiden mielestä moraalisesti oikein ja mikä ei. Typerää selittää, tiedä kyllä, että esimerkiksi pettäminen menee jostain syystä kaikilla heti ihon alle (vaikka se on niin yleistä...) ja tiedän tasan tarkkaan, ettei moni pitäisi minun tekemisistäni. En myöskään sietäisi hetkeäkään sitä, jos joku poikaystävistäni toimisi kuten minä toimin. Olen aika omistushaluinen ihminen, en halua että minua häpäistään ja nöyryytetään harrastamalla seksiä muiden kanssa tai tekemällä mitään muutakaan minua nolaavaa. En ole ikinä seurustellut vain yhden ihmisen kanssa kerrallaan. Elän aina kaksois- tai kolmoiselämää. Olen jäänyt kiinni joskus, tyhmyyttäni, ei minua kuitenkaan koskaan jätetä. Olen hyvä puhumaan ja valehtelemaan, olen aina ollut.

Vierailija
352/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan...

Minua lohduttaa ajatus siitä, että voin satuttaa halutessani. Voin aina pahemman riidan tullessa kertoa pettäneeni. Voin kertoa, ettei mies ole minulle ykkönen. Voin vaikka hajoittaa kalliin television jos olen miehen luona, rikkoa ikkunan tai vaikka repiä veitsellä jälkiä seiniin. Haluan, että minulla on aina suojaava suunnitelma, en halua joutua nöyryytetyksi.

Säilytän aina kaikki tuttavieni avautumiset erilaisista salaisuuksistaan. Tiedän, että voin iskeä takaisin, jos jotain käy. Liittyi se sitten heidän parisuhteeseensa, työ- tai koulupaikkaansa, vapaaehtoistöihin... Ihmiset tykkäävät jostain syystä avautua minulle, myös viestitse, mikä on kylläkin vain outoa. Minullahan on sitten aina jotain heitä vastaan, jos he tekevät väärin minua kohtaan. Laitan usein puhelimeni nauhoittamaan keskustelua esimerkiksi sohvapöydälle tai syliini sohvalle, jos joku avautuu tai kertoo jotain kasvotusten.

Olen rikkonut työkavereideni puhelimia, kun he sanoivat minulle pahasti. Aiheuttanut vesivahinkoja asuntoihin. Pilannut ruokia ja vaihtanut uusia elintarvikkeita vanhentuneisiin ihmisten jääkaapeissa. Laittanut allergisoivaa maustetta tai ruoka-ainetta eväiden, työlounaiden ja nyyttäreillä yleisten tarjottavien sekaan. Kirjoitan aina muistiin, kuka on millekin allerginen, oli se sitten vaikka juurikin jokin ruoka-aine tai vaikka lääke. Taas ”kaiken varalta”.

Vierailija
353/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zykot usein yliarvioivat älykkyytensä. Ja astuvat lopulta ansaan itse.

Vierailija
354/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgit on usein. Leikkivät ihmishengellä ja kuvittelevat olevansa sairaalamaailman jumalia. Koulutus tuo ylimielisyyden ja halveksivan asenteen kanssaihmisiin.

Vierailija
355/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nauhoittanut kumppanini raivopuheluita.. vastaisuuden varalle.

Vierailija
356/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä miten ne kirjoitetaan. Buhaha buha buhahatzu!

Vierailija
357/414 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aahhahhaahhahaahaha

Vierailija
358/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopatia (antisosiaalinen persoonallisuushäiriö) on läheistä sukua psykopatialle sillä erolla että sosiopaatilla voi olla kykyä rajoittuneeseen empatiaan toisin psykopaatilla joka ei kykene lainkaan empatiaan.

Läheiselläni on diagnosoitu antisosiaalinen persoonallisuushäiriö nuorena ja hänen käytöksensä nyt lähempänä 40 vuoden ikää on selvästi pahentunut.

Hänestä on tullut erittäin aggressiivinen ja hänellä on väkivaltaisia toisten ihmisten tuhoamiseen liittyviä ajatuksia, on myös käynyt nyt lyhyen ajan sisällä käsiksi ihmiseen ja toisella kerralla jäi yritykseksi.

Hänellä on myös viehtymystä suoranaiseen kuolemaan ja hän nauttii selvästi toisten kärsimyksestä, ja hänen kanssaan keskustellessa myhäilee itsetyytyväisesti julmalla pahantahtoisella äänellä, naureskelee myös samalla äänellä.

Hänen lapsuuteen ja nuoruuteen kuului vahvaa alasajamista ja mitätöintiä, henkistä väkivaltaa siis muttei fyysistä kuitenkaan tietääkseni.

Sosiopatia syntyykin tutkimusten mukaan lapsuusajan traumoista enemmänkin kun taas puhdas psykopatia on synnynnäistä.

Vierailija
359/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tunnistaa että äänestää vihreitä, vasureita , demareita tai Rkp. Kannattavat poikien ympärileikkauksiakin nämä puolueet.

Vierailija
360/414 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatti on periaatteessa vain vähän haalistuneempi versio psykopaatista. Hyvin samanlaisia ovat. Psykopaateilla on usein kylmä läpitunkeva katse. Ei niitä kuitenkaan helposti tunnista jos ei ole lähemmin tekemisissä. Liikkuminen maailmassa kuin muut ihmiset olisivat vain ympäristöön sulautunutta puuroa on psykopaatin tyypillinen tapa. Toisten hätä ja tuska liikuttaa niitä tasan nolla. Mutta esittävät siis normaalia.

Tämä persoonallisuus olisi mielestäni hirvein olotila. Otan mielummin jopa raskaatkin tunteet kuin psykon tai sosiopaatin mikään-ei-tuota-edes-iloa-olotilan. Vahingonilo on niiden suurin tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi