Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~MARRASmasut viikko 8~~~

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Haluan mukaan joukkoonne. Täällä käyttämänne slangi on vierasta minulle vielä, joten yrittäkää kestää.. Meillä on marrasvauvan yritykset menossa ja kp 27 /30. Perheessä on vuonna 2000 syntynyt poika. Mieheni ja minä olemme 25- vuotiaita, molemmat opiskelijoita ja asustellaan kymenlaaksossa. Vauvakuumetta on ollut puolen vuoden ajan vahvasti, ja pari kk sitten alkoi yrittäminen. .

Ja nyt..

Oireita on nyt ollut kaikennäköisiä, liekö mielikuvitus tekemässä temppujan? Väsymys on voimakasta, pahoinvointia iltapäivisin ja ruuan jälkeen. Hajut etovat. Kahvi ei maistu. Olo on tukkoinen ja maha on turvoksissa.. Ajattelin malttaa testin tekemisessä vielä kuitenkin, vai voisiko jo nyt testit näyttää jos oisin raskaana? Entä nuo oireet? Eikai vielä edes pitäisi olla oireita?

Edellisestä raskaudestani on aikaa, enkä muista enää missä vaihheessa oireet tulivat..

Pahoittelen kaikkia kirjoitusvirheitäni.

Tsemppiä kaikille!

T.Vaavaa

Vierailija
22/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Haluan mukaan joukkoonne. Täällä käyttämänne slangi on vierasta minulle vielä, joten yrittäkää kestää.. Meillä on marrasvauvan yritykset menossa ja kp 27 /30. Perheessä on vuonna 2000 syntynyt poika. Mieheni ja minä olemme 25- vuotiaita, molemmat opiskelijoita ja asustellaan kymenlaaksossa. Vauvakuumetta on ollut puolen vuoden ajan vahvasti, ja pari kk sitten alkoi yrittäminen. .

Ja nyt..

Oireita on nyt ollut kaikennäköisiä, liekö mielikuvitus tekemässä temppujan? Väsymys on voimakasta, pahoinvointia iltapäivisin ja ruuan jälkeen. Hajut etovat. Kahvi ei maistu. Olo on tukkoinen ja maha on turvoksissa.. Ajattelin malttaa testin tekemisessä vielä kuitenkin, vai voisiko jo nyt testit näyttää jos oisin raskaana? Entä nuo oireet? Eikai vielä edes pitäisi olla oireita?

Edellisestä raskaudestani on aikaa, enkä muista enää missä vaihheessa oireet tulivat..

Tsemppiä kaikille!

T.Vaavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ja nyt..

Tsemppiä kaikille!

T.Vaavaa

Vierailija
24/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ja nyt..

Tsemppiä kaikille!

T.Vaavaa

Vierailija
25/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaavaalle oireista: kyllä hyvin voi oireilla jo ennen plussaa... Tai sitten voi mielikuvitus tehdä kepposia, molemmat mahdollisuudet on ;) Mutta siis hyvin nuo kuvailemasi oireet voi olla viitteitä alkaneesta raskaudesta, ja jollain herkällä testillä (acon10 esim. ) voisi jo raskaus näkyäkin.

Mutta plussaonnea kaikille tasapuolisesti. Ja Vilijonkka, toivotaan nyt että oli väärä hälytys se vuoto...

Vierailija
26/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi mikä olo... kauhea flunssa iski eilen. Toivottavasti tämä kohta alkaa helpottamaan. Nenä vuotaa ja kauhea väsymys päällä.

Nyt ei olis aikaa sairastella. Muutettiin viikonloppuna ja pitäis saada asuntoa kuntoon. Pahvilaatikoita lojuu vielä ympäri kämppää. AAPUUAAA!!

Marrastoive taisi kysellä miten olen näin rauhallinen. Noh, ajatukset on ollu muualla kuin raskautumisessa. Tekemistä meinaa riittää. Ja muutenkin yritän pysyä coolina, ettei pettymys ole sitten hirmuinen, kun täti kurvaa kylään. Niin ja olenhan minä testejä tehnyt.. tammikuussa kun vielä imetin ja olin lopettelemassa imetystä niin tuli pari testiä tehtyä.. mutta mutta yllättäen negaahan ne näytti.. Petyin aika paljon, vaikka tiesinkin, että en ole raskaana. Nyt siis otan ihan rauhallisesti.

Mut yks kysymys olis teille joilla on jo lapsia: Kuinka pian imetyksen lopettamisen jälkeen alkoi menkat? Minä olen nyt odottanut jo kuukauden eikä mitään näy. Voiko siinä mennä kauemminkin?? Kiitoksia jo etukäteen vastanneille. :)

- lillamaar ( ilman kp:a ) -

Vierailija
27/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri synnytti viime yönä tytön. Vähän olen tippa linssissä tässä. Toivottavasti pääsen pian katsomaan. Harmi, että välimatkaa on paljon, ettei tule kovin heposti lähdettyä.

Tippoja linssiin toivat myös teidän plussauutiset. Toivottavasti elämän alut pysyy matkassa ihan joka ikinen!

Mä suorastaan jo pelkään seuraavia kuukautisia. Välillä on ollut helpompaa, mutta nyt taas tuntuu, että romahdan täysin, jos ei meille vieläkään... Varsinkin kun tuttavapiiriin alkaa nyt syntyä vauvoja kuin sieniä sateella. Mitään ihmeempiä oireita ei ole, mutta toki olen tyytyväinen, että kohtu on päättänyt olla kipuilematta. Tulevat päivät pelottavat :/

Vierailija
28/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa joukkoon Vaavaa!

Täällä rintamalla ei uutta. Taas tänään jomotusta mahassa, joka kertoo alkavista menkoista. Varmaan viikonloppuna alkaa, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Viime kierto oli eka kierto ilman e-pillereitä ja kesti tasan 28 päivää niinku pillereidenkin aikaan. Nyt kierto on varmaan jo palannu vanhoihin uomiinsa ja kestää sen n.24 päivää niinkuin ennen pillereiden syöntiä.

VILIJONKKKA: Nyt me KAIKKI nostetaan peukut pystyyn ja toivotaan, et pikkuinen pysyy sun kyydissä! bdbd

EFFICA:Nyt mä kyllä uskallan jo sua onnitella! Toihan lupaa jo toooosi hyvää!:)

Meillä marrasmasuillahan alkaa plussatuulet hiljalleen puhaltaa! :)

Onko muuten kui monella ens viikolla piinailut edessä?

-KAKTUS- kp 21/28

Vierailija
29/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän mun piti ehdottaa, et pitäiskö loppu viikoks jo tehdä uus aloitus? tää tämän hetkinen alkaa olla jo niiiiiiin pitkä..

Vierailija
30/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun innoittama mittasin juuri lämpöni: 37,3 astetta! (ja kipeänä en ole) Normaali lämpöni on 36,4. Viime maanantainakin oli voipunut olo, ja lämpö 37. Toivottavasti en nyt ala toivomaan liikoja... Mutta taidan kuitenkin tilata testit...

Vierailija
31/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vilijonkka raasua, mää pidän täällä kuitenkin peukkuja pystyssä sulle !

Vierailija
32/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä vielä vaan, et mistä te tilaatte noita raskaustestejä?Netin kauttako?

Mieleni minunkin tekisi tilata, mutten uskalla, etten ala testailee joka vessareissu :D Mulla kun on tapana vähän yli-innostua.

Vierailija
33/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä uusi toivottu LA on 30.11.2006

Vierailija
34/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin apteekista hakemassa sunnuntaiksi uuden testin ja tuttu apteekintäti oli sitä mieltä, että voihan sen varmistaa, mutta haamukin tarkkoittaa, että istukkahormoonia on ja sitähän taas ei ole ilman RASKAUTTA! Hui... Parhalle kaverille (joka aloittaa kolmannen lapsen yrityksen kesällä) kerroin jo. Äsken vielä kurkkasin testiä ja nyt siinä oli kaksi samanlaista viivaa. Tesatin kurkkiminen testiajan jälkeenhän on tyystin kiellettyä ja tavatonta, eikö...? = ).

Vierailija
35/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume on niin kova, että tuli nyt sitten tehtyä paluu tälle palstalle yli kahden vuoden tauon jälkeen. Eli esikoisen odotusajan jälkeen en oo käynyt, mitä nyt viimeiset pari päivää oon vähän lueskellut teidän juttuja. Menossa nyt kp 21/30. Oviksen tunsin tosi selvästi kp 14, jolloin yritettiin olla ahkeria ;). Kiinnittymistä en oo tuntenut, mutta tissit on arat ja tunteet eivät oo menneet tällaista vuoristorataa sitten viime raskauden. Tänään oon itkeskellyt kyllä tosi turhan päiväisille asioille.. Toivossa on hyvä elää, ja plussaonnea kaikille muillekin!!!!

Vierailija
36/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä se haamukin on plussa :) Mutta toisaalta olihan munkin pakko tehdä vielä varmistustesti, ihan vain huvikseen... Mutta vielä kerran ONNEA!!!

Vierailija
37/93 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

[color=red][size=3]Onnea effica ja Vilijonkkka!!!!!!!!!!!!![/size][/color]

Ja todella suuri virtuaalihali [B]vauvaksi ja Nipsu79[/B] *halii ja rutistaa* Toivottavasti tärppää nyt seuraavasta. Ja ette saa lopettaa palstailua... tarvitaan täällä toistemme tukea :) Joten vauvaksi siis ilmoittaa uuden toivotun La:n ;)

Vilijonkkkako se mietiskeli oranssia vuotoa??? olen kuullut että on ihan normaalia, kun ei vaan kamalasti vuoda. Tarrasukkia vaavalle masuun. Itsellä tuli esikoiselta ns.valemenkat (2 pv ruskeaa vuotoa) ja silti pysyi vauva kyydissä.

Anteeksi jos unohdin jonkun tästä, kun oli asioita tullut niin paljon päivän aikana :)

Omaa: tänään taas oli menkkamaista selkäsärkyä, rinnat ovat enään vain hieman arat, joten varmaankin alkaa menkat kohta. Iltalämmöt 37.2, mutta veikkaan flunssalla olevan jotain osuutta asiaan. Kp 27/30-34 eli muutama piinaava päivä jäljellä. Minä en enään marrasmasuihin pääse, kun menkat alkavat :( siirryn sitten yssiksee joulukuisiin... Mut yksi asia pitää pientä toivoa yllä ja se on MUN LISÄÄNTYNY RUOKAHALU :O en tiedä mistä johtuu, mutta syön kokoajan :P Yleensä en syö aamupalaa, mutta nyt on muutamana päivänä maittanut. Syö jumalattomia määriä ruokaa ja silti olen kohta taas syömässä. Toivottavasti tämä olisi jokin ohimenevä vaihe, kun alkaa masussa kasvamaan muu kuin vauva :O Laihikselle siis alettava kohta...

Vierailija
38/93 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole kerinnyt tänne kurkkimaan ja hymyn veti mun naamalle kun kerkisin tuosta sen verran lukaseen, että PLUSSIA on tullut! =)))

PALJON ONNEA!!!!!

Oma napa: Mä taidan kohta luovuttaa plussan suhteen. Alaselkäsärky jatkunee mullakin, aina aamupäivisin ja sitten se helpottaa. Kestänyt jo viikon verran suunnilleen(kummallista). Olen kuluttanut testejä yli sallittujen rajojen ja erimerkkisiä. *huippunolo* Jos ei muuta niin tiedänpähän sitten seuraavissa kierroissa, että miten ne käyttäytyypi. =0

Sain siis Sillon Apteekin Omalla sen värittömän viivan ja Vilja-testeillä samoin. Koitinpa Pregentilläkin ja jotain huippuhailakkaa viivantapaista tuossakin näkyy. Sit tilasin Aconeja(joo uskokaa tai älkää, mä olen vissiin pimpahtanut). Eilen tein sellaisen ja harmikseni en kerinnyt katsomaan testiä testiajan puitteissa kun mies tuli töistä. Tahdon kertoa vasta kun tiedän, että olenko vaiko en. Kun sitten mies lähti asioille ja kerkisin testiä katsomaan niin hailakkaa viivaahan se näytti.

Nyt aamusta uusin sen kun ajattelin, että näkisin, että tuleeko siihen se testiajan puitteissa vai oliko joku " roskishaamu" . Hmmm....enkä voi olla varma vieläkään sillä jotain olin näkevinäni.Noh, nyt se aika on jo umpeutunut ja kyllä siinä hailakkaa hailakampi haamu seisoo.

Jotenkaan vaan en meinaa uskoa raskauden mahdollisuuteen, koska ajattelisin saavani tässä vaiheessa vahvempaa viivaa. TIEDÄN ettei välttämättä näin käy jos ovis olikin vasta silloin kp13 tai 14 kun Lh-huippua näytti kp12 uudemman kerran. Mutta kun on kokemusta siis, että on aikasemminkin näyttänyt.

Onkohan nuo Aconit sitten oikeasti niin herkkiä? Kun sen muistan, että sillon kun plussasin Pregentillä kovin varhain niin koitin Aconia ja se antoi superhailakan viivan, haaleamman kun Pregent. Se oli silloin se Aconin kasettitesti ja nuo on nyt liuskoja.

Plaah...eipä tässä nyt kauaakaan joudu enään jännäilemään kun tätikin jo kohta saapunee mikäli on saapuakseen.

Nyt on siis kp 23/25...voi olla, että kierto on taas tuon 25, mutta voihan se venahtaa 28:kin jos ovikseen on luottamista.

Tää selkäsärky vaan on kummallista ja vetää mieltä vähän alemmas, väkisinkin. Muutoin olotila on sellainen, että muista oireista voisin päätellä olevani raskaana.

Nälkä kun yllättää niin iskee myös pahoinvointi yms.

Voiko siis kaikki olla hyvin (jos olen raskaana) kun viivat noin hailakan hailakoita? Kun luulis noin herkän testin antavan jo voimakkaampaa tässä vaiheessa. (?)

Mutta nyt minä menen siivoilupuuhiin kun huomenna on pojan synttärit niin pitää vähän laitella paikkoja kuntoon.

+++++TUULIA! :)

Vierailija
39/93 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only1, haaleista viivoista... Itse testasin viime la kp 28/24(-30) aconilla (10) haalean plussan. Itsekin sitä mietin, että eikö noin herkän testin pitäisi näyttää voimakas plussa, sillä uskon tuossa vaiheessa hedelmöittymisestä olleen noin 16 päivää vähintään. Mutta ei tullut vahvaa viivaa, sellainen haalea, selvästi erotettava, mutta haalea. Kuivuessaan (eli testiajan jälkeen) vahvistui tosi paljon. Ja siis mulla olis jo pitänyt menkkojen oikeasti alkaa, kun tuon haalean sain!!! Mutta edelleen vaan olen raskaana, tein varmistustestin vielä keskiviikkona Sure Stepillä ja siihen tuli heti vahva viiva. Tuolloin siis jo menkat n. viikon myöhässä. Oireetkin lisääntyy koko ajan, joten uskottava tämä on. Jotenkin itsekin oletin, että kun Acon on _niin_ herkkä, että se näyttää heti sen vahva viivan... Mutta ei ainakaan mulla. Joten uskon kuule että sullekin viiva vahvistuu, sillä sinä olet kuitenkin raskaana, usko pois :) Toki se voi mennä kesken niin kuin kellä tahansa (esim. mulla...), mutta siis parempi lähtötilanne tuo on kuin jos et olisi saanut edes haaleaa viivaa!

Että odottele rauhallisin mielin, vaikka vaikeaa varmasti on...

Minä pidän nyt " palstataukoa" viikonlopun, meillä on sen verran kiireinen v.loppu tulossa, huomenna on juhlat ja sunnuntaina muutto... Että ei ehdi tätä vauva-asiaakaan varmaan niin värkätä :) Toivottavasti te plussaatte täällä oikein porukalla viikonlopun aikana :)

Marrastoive rv 4+5

Vierailija
40/93 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jaksat luoda muhun toivoa. Kyllähän se hieman heräsikin. Mutta mun nuo viivat vaan on oikeasti sellaisia " hyvä kun näkee-viivoja" ja kun oikein tiiraa niin niissä on aavistus väriä sillä viiva on yhtä leveä kuin kontrolli eli ei ohut viivanpaikka.

Hmm...ottikohan tuosta nyt mitään selvää? ;)))

Jos kerkisit nyt poistua niin oikein leppoisaa palstataukoa ja tarrasukkia! =)