Juhlitaanko yliopiston tai amk:n valmistujaisia?
Kommentit (30)
Tohtorinkaronkka on iso juhla, maisterista kannata niin hötkyillä.
Jokainen voi tehdä niin kuin tykkää. Itse olen valmistunut molemmista ja molemmilla kerroilla juhlin sekä sukulaisten että ystävien kanssa ja näin on omassa tuttavapiirissäni muutenkin tehty. Yliopistosta valmistuminen oli mielestäni huomattavasti suurempi saavutus kuin ylioppilaaksi pääsy ja juhlitaanhan sitäkin. Amk:sta valmistumisen lasken suunnilleen samantasoiseksi saavutukseksi yo-tutkinnon kanssa, joten totta kai sitäkin voi juhlia.
Minä juhlin. Kutsun tosin vain pari sukulaista kahville ja illalla kavereiden kanssa. Olen niin helpottunut koko roskan loppumisesta että sitä sietääkin juhlistaa...
Meillä juhlittiin perhepiirissä ja sukulaisten kanssa viime vuonna kahta maisteria. Muunmuassa kummit ja isovanhemmat olivat mukana.
Saa itse juhlia miten haluaa.
Kannattaa juhlia , on syytä.
Osta kuohuviiniä monta pulloa ja pidä vaikka kavereiden kanssa bileet tai piknik.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylioppilaaksi pääsemisestä hötkyillään ja juhlistetaan perinteisesti suht näyttävin menoin? Kyseessä erittäin helppo, yleensä vain kolme vuotta kestävä koulutus.
Minun mielestäni kaikkia valmistujaisia voi juhlia! Niin ylioppilaaksi pääsyä, ammattikoulusta valmistumista, amk:sta valmistumista, yliopistosta valmistumista, tohtoriksi väittelyä... saavutuksia kaikki. Tuskinpa kenenkään elämässä on liikaa juhlanaiheita, joten ainakin itse mielelläni vastaanotan kutsuja kaikkiin valmistujaisiin - olipa sitten kyse minkätasoisesta tutkinnosta hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylioppilaaksi pääsemisestä hötkyillään ja juhlistetaan perinteisesti suht näyttävin menoin? Kyseessä erittäin helppo, yleensä vain kolme vuotta kestävä koulutus.
Puhumattakaan rippijuhlista. Nekin ovat nykyään isoja.
Millaisia nuo valmistujaisjuhlat yleensä on? Asun yksiössä, eikä siellä hirveästi mitään juhlia voi.
Olen valmistunut sekä AMK:sta että myöhemmin yliopistosta maisteriksi, mutta en ole mitään juhlia järjestänyt. Jos joku haluaa juhlia niin ok, mutta mielestäni moukkamaista alkaa ainakaan mitään valmistujaislahjoja vierailta odottamaan.
Amk:sta valmistumisen lasken suunnilleen samantasoiseksi saavutukseksi yo-tutkinnon kanssa, joten totta kai sitäkin voi juhlia. [/quote kirjoitti:
:(
En ole juhlinut eikä suvussa muutkaan. Osa kavereista on juhlinut tyyliin kakkukahvit tai lämpimään aikaan piknik.
Vierailija kirjoitti:
Amk:sta valmistumisen lasken suunnilleen samantasoiseksi saavutukseksi yo-tutkinnon kanssa, joten totta kai sitäkin voi juhlia. [/quote kirjoitti:
:(
No okei yo-tutkinto on haastavampi. Ei saa olla surku
Jotkut pienimuotoiset kahvitukset jos haluaa.
Tästä ei ole sitten tarkoitus tulla mikään amk:n haukkumisketju. Niitä on täällä muita.
Ap
No ei jos valmistuu yliopistosta perustutkintoon. Kaveripiirissä saatetaan juhlia. Yksi mun vaimon ystävätär opiskeli aikuisena kauppatieteen maisteriksi ja hän järjesti juhlat isolle porukalle kotonaan mutta samalla hän täytti myös 40. Helsingin Yliopisto järjestää maisteripromovaaaation mutta se on vain joka viides tai kymmenes vuosi, että on saattanut mennö useampi vuosi siitä kun on valmistunut että itse juhla jörjestetään. Silloin on isot iltajuhlat avec jossain ja sukulaisia kai kutsutaan johonkin päivätilaisuuteen.
Aina kannattaa juhlia. Varsinkin saavutuksia.
Mulla koko suku odotti valmistujaisjuhlia kun pääsin AMK:sta. Äiti intoili ja mummokin ehdotti että hän voisi järkätä ne. Itse en juhlia halunnut, koska masensi tuleva työttömyys, en nähnyt syytä juhlia. Jos olisi ollut työpaikka heti tiedossa, olisi fiilis voinut olla toinen.
Mutta mielestäni kaikkia valmistujaisia saa juhlia niin paljon kuin haluaa :)
Kaikkia kannattaa juhlia! Ison työnhän siinä aina on tehnyt, kun valmistuu jostain.
Ei ainakaan minun lähipiirissä juhlita.