Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaminen on lapsiperheessä tosi ikävä juttu!!!

Vierailija
26.03.2016 |

Omat vanhempani erosivat kun olin 8 v. Siitä alkoi isän uusien naisystävien ehtymätön ketju. Suunnilleen vuosi per nainen tahdilla. Hän kuoli kuitenkin hyvin yksinäisenä 62-vuotiaana. Viime vuonna erosi mieheni veli sekä kaksi ystäväperhettä. Kenelläkään ei näytä menevän paremmin kuin ennen eroa. Miehen veli ikävöi lapsiaan koko ajan, ja lapset oireilevat koulussa ja päiväkodissa. Tuttavaperheen lapsia heitellään isälle ja äidille äidin työvuorojen mukaan, kun ei ole ketään, joka lapsia katsoisi esim. Iltavuoroviikolla. Isä joustaa, miettii, milloin saa taas lapset "oikeasti" sopimuksen mukaisina aikoina ja milloin ne ilmestyvät reput selässä päivän varoitusajalla, kun äidille tulikin työvuoron vaihdoksia. Mitä järkeä on erota, jos lapset joutuu kärsimään?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu nainen erosi, koska hän ja mies ovat vain ystäviä. En sanonut mitään vastaan, koska asia ei kuulu minulle. Ihmettelen vain, että mikä vika on ystävyydessä, jos on monta lasta? Eikö olisi paljon helpompaa elää yhdessä siihen asti, että lapset muuttavat kotoa? Sehän on ihan sairaan kallista, kun kumpikin vanhemmista maksaa isoa asuntoa ja lapset seilaavat edestakaisin. Eikö yhdessä kodissa olisi mahdollista elää sovussa, vaikka omissa makuuhuoneissa? Onko se "vain ystäviä"-suhde oikeasti "vain vihamiehiä"-suhde, koska ei kai kukaan ystävästä halua eroon? Ovatkohan naiset katsoneet liikaa romanttisia elokuvia?

Vierailija
62/64 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eniten olen miettinyt sitä, miksi lapset joutuvat vaihtaa kotia? eikö olisi lasten kannalta mukavampi, että sovussa vuokrattaisiin joku kämppä, missä toinen vanhempi käy välillä asumassa, vuoroviikoin? aina lapset on ne, jotka joutuvat vaihtaa paikkaa, mielestäni se on epäreilua koska he eivät alun alkaen ole halunneet että perhe hajoaa. tottakai siis ymmärrän, että avioero on monessa tilanteessa se ainoa vaihtoehto, ja että lapsetkin ovat onnellisempia, kun äiti ja isä eivät ole väkisin yhdessä..

Käytännössä minä, Sari Sairaanhoitaja, saan nettona palkkaa käteen 2100€ kuussa. Tästä maksan rivitalokolmion asuntolainalyhennystä ja lainavakuutusta 900€ /kk. Vesi, sähkö ja yhtiövastike yht. 400€ / kk. Vakuutukset noin 200€ / kk. Palkasta jää siis 600 € kuussa ruokaan, hiustenleikkauksiin, sanomalehteen ja bensakuluihin. Kahden lapsen lapsilisät tulee myös minun tililleni, ja ne käytän aina lasten vaatteisiin ja kenkiin, harrastuksiin yms. Meillä on ollut sohva rikki 4 kk, ei ole varaa uuteen. Minulla ei ole kunnollista toppatakkia, entisestä hajosi vetoketju ja kiinnitin tilalle tarranauhaa. Nuorempi lapseni on ekaluokkalainen. Lopetin iltapäiväkerhon häneltä, koska se maksoi satasen kuussa, ei ollut varaa. Ex-miehelläni on vielä pienemmät tulot kuin minulla eikä hän saa lapsilisiä ja lapset on puolet ajasta hänen luonaan. Kuinka luulisit meidän pystyvän vuokraamaan ja kalastamaan vielä kolmannen kodin???? Ettei lasten tarvitsisi siirtyä kotien välillä. Väitän, että suurin osa suomalaisista pienten lasten vanhemmista on tällaisia tavallisia keskituloisia, joilla on rahat aina tiukilla, eikä tule yhteiskunnalta avustuksia.

Sinulla on liian suuri ja liian kallis asunto. Vakuutukset 200 euroa kuussa? Mitä helvettiä? Kuka maksaa 2400 euroa vuodessa vakuutusmaksuja. Täysi idiootti!

Et osaa hallita rahojasi. Siinä on syy miksi sinulla ei ole varaa.

Ai, paljonkos teidän vakuutusmaksut sit on? Mun autovakuutus maksaa about 700 /v. Kasko. Ja ei oo vanha auto edes. Liikennevakuutus siis 170 ja kasko 530, just katoin. Lasten pelivakuutukset maksaa 50 /v./lapsi, eli yhteensä 150. Kotivakuutus 700 /v. Sisältää myös irtaimistovakuutuksen. Henkivakuutukset 17 /kk, eli tuleeks siitä vuodessa alle 200. Lainaturva autoon sekä kotiin 24 /kk, eli 290 /vuosi. Kyllä vaan ylittyy 2000 vuodessa ihan reippaasti, vaikkei oo mitää hoitokuluvakuutuksii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu nainen erosi, koska hän ja mies ovat vain ystäviä. En sanonut mitään vastaan, koska asia ei kuulu minulle. Ihmettelen vain, että mikä vika on ystävyydessä, jos on monta lasta? Eikö olisi paljon helpompaa elää yhdessä siihen asti, että lapset muuttavat kotoa? Sehän on ihan sairaan kallista, kun kumpikin vanhemmista maksaa isoa asuntoa ja lapset seilaavat edestakaisin. Eikö yhdessä kodissa olisi mahdollista elää sovussa, vaikka omissa makuuhuoneissa? Onko se "vain ystäviä"-suhde oikeasti "vain vihamiehiä"-suhde, koska ei kai kukaan ystävästä halua eroon? Ovatkohan naiset katsoneet liikaa romanttisia elokuvia?

Teoriassa kaunis ajatus mutta käytännössä tuskin toimisi. Entä kun kuvioihin tulee uudet seurustelukumppanit? Vai pitäisikö pidättäytyä moisesta kunnes nuorinkin lapsista muuttaa kotoa pois? Millaisen kuvan lapset saavat parisuhteesta? Isä ja äiti nukkuvat eri huoneissa, eivät halaile, suutele tms. toisiaan.

Vierailija
64/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vakuutukset menevät jo yli 3000 euron, kun on kaksi autoa, ja kotivakuutus sekä sairausvakuutukset maksavat jo 1600 euroa/vuosi. Minulla on perussairaus, jonka vuoksi sairausvakuutus on erittäin tärkeä.