Työkalupakin sisältö kotoa pois muuttavalle?
Mitä perustarvikkeita kannattaisi koota pieneen työkalupakkiin nuorelle, joka muuttaa ensiasuntoonsa? Vasara taulukoukkuja varten, ruuvimeisseli, 5 m rullamitta...? Nyt lyö tyhjää, auttakaa av-mammaa!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis kunnon työkaluja! Olen ritari rohkea, ja autan usein neitoja pulassa. Jos pyydän työkaluja, on "ei oon" vaihtoehtona työkaluja, joita on vaikea erottaa lasten leikkikaluista.
Kunnon työkaluja tarkoitankin. Kun ostaa kerralla hyviä, ne kestävät loppuiän. Osaisitko ehdottaa, mitä hankin ruuvarin ja vasaran lisäksi?
Ap
Kuusiokoloavainsarja, kärkipihdit ja ehkä sivuleikkuritkin. Nämä ainakin löytyvät omastakin työkalupakista, ettei aina tarvitse haeskella autotallista miehen romujen seasta.
Monta eri kokoista ruuvimeisseliä, ristipäänä ja tasaisena.
Muutama yleisin jakoavain, vaikka pyörän korjaamista tai huonekalujen kokoamista varten (10- 13). Kuusiokoloavaimia sarja. Pari pientä ruuvimeisseliä sähkö- ja pikkutöihin (vaikka silmälasien kehyksen ruuvin kiinnitys, lampun sokeripalan ruuvit). Jesaria ja maalarinteippiä rulla. Superliimaa. Työpuukko.
Mulla on vain yksi vehje vasaran lisäksi, ja se on Leatherman.
Onko se ensiasunto itse rakennettava?
Siinä tapauksessa moottorisaha ja harvesteri ovat työkalupakin keskeiset välineet.
+ Vasara, rullamitta
+ Ruuvimeisseli ura ja risti (mieluusti ainakin paria kokoa, esim. jos lampuissa sokeripalat niin tarvitsevat todella pienen meisselin joka pujahtaa sinne koloon)
Noilla pärjää jo hyvin pitkälle. Lisäksi jotain näistä
+ Kuusiokulma-avaimia, lenkki/kiintoavaimia, jakoavain, pihdit
Hyvälaatuinen ruuvimeisselisarja, joka sisältää kaikenkokoisia meisseleitä taltta- risti ja tähtipäisinä. Myös sitten minimeisselisarja laskimia ja silmälasinsankoja yms varten.
Sitten virranilmaisin (sellainen meisselin näköinen, jolla saa selville, onko jossain johtimessa tai lampun kannassa virtaa), vatupassi, saha, pidempi mitta, kulmarauta, kunnon vasara, hyvät työskentelyhanskat, suojalasit.
Kiitos avusta! Näillä pärjätään alkuun. Arvasin, että täältä saa apua :)
Ap
Sulakkeita, pari jatkojohtoa, lamppuja, taskulamppu, jonkinlaiset tikkaat.
Teippejä, jesaria, huopaa huonekalujen pohjalle.
Jos ostat poran niin kunnollinen iskulla. Halvat paskat vaan jyrsii palan seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuinen ruuvimeisselisarja, joka sisältää kaikenkokoisia meisseleitä taltta- risti ja tähtipäisinä. Myös sitten minimeisselisarja laskimia ja silmälasinsankoja yms varten.
Sitten virranilmaisin (sellainen meisselin näköinen, jolla saa selville, onko jossain johtimessa tai lampun kannassa virtaa), vatupassi, saha, pidempi mitta, kulmarauta, kunnon vasara, hyvät työskentelyhanskat, suojalasit.
Sahaa ja kulmarautaa vähän epäilen, koska remppaa ei tehdä. Vatupassi on hyvä, kiitos vinkistä!
Ap
Mulla on ihana naisten vasara. Sen varressa on ruuvimeisselit joka lähtöön. Ihan huippu vempele.
Ruuvimeisselit jo mainittiinkin. Hyvä, että huomasit lisätä mitan.
Asiasta viidenteen, ostaisin lisäksi vielä hyvät (Fiskarsin) sakset, teipin, nitojan, muistivihon ja/tai -lappuja ja hyviä kuulakärkikyniä.
Luutuja, tiskiharja, vessaharja, pesuaineita, keittiöpyyhe, kondomeja, liinavaatesetti, särkylääkettä, laastareita.
Vierailija kirjoitti:
Luutuja, tiskiharja, vessaharja, pesuaineita, keittiöpyyhe, kondomeja, liinavaatesetti, särkylääkettä, laastareita.
Mites noi kuuluu työkalupakkiin?
Itse en omista lainkaan työkaluja. Seinillä ei ole mitään, joten en ole tarvinnut edes vasaraa. Olen asunnut tässä kunnan vuokrakämpässä kohta 9-vuotta ja ilmankin olen pärjännyt.
Minusta kannattaisi hommata porakone ja siihen kunnon teräsarjat ja ruuvikärjet. Mitta, vatupassi, mattoveitsi. Näillä pärjää.
Jos on vanhanmalliset sulakkeet, osta niitä. En tiedä, lasketko niitä työkalupakin sisältöön mutta tuli vain mieleen - itselläni kun sulake paloi joskus keskellä yötä, tajusin vasta että niitähän olisi voinut varastoida jo etukäteen, oli aika hanurista kun jääkaappi ja pakastin lämpenivät ja kaikki ruoka lensi aamulla roskiin.
Kondomeja, miniviinapulloja, särkylääkettä, 20 e taksirahaa...
Mutta siis kunnon työkaluja! Olen ritari rohkea, ja autan usein neitoja pulassa. Jos pyydän työkaluja, on "ei oon" vaihtoehtona työkaluja, joita on vaikea erottaa lasten leikkikaluista.