Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarjoaisitte itse savustetun lohen kanssa?

Vierailija
26.03.2016 |

Mitä tarjoaisitte itse savustetun lohen kanssa vieraille? Olemme mieheni kanssa mökillä ja meillä on varattuna illaksi savustettavaksi 1 kg lohifilee. Mies kutsui tänne ystäväpariskuntamme ja nyt minun pitäisi keksiä tarjottavaa tuon lohen kanssa. Itse olisimme syöneet sitä vain ruisleivän päällä.

Pääsen käymään keskikokoisessa kaupassa ja mökillä on tuo savustin, grilli ja mikro. Hellaa tai uunia ei ole. Jääkaappi on mutta ei juoksevaa vettä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ehdottaa sellaista mitä yleensä tarjoan savustetun lohen kanssa, mutta huomasin että kyseessä on nimenomaan "itse" savustettu. Antaapa olla, koska en ole tarjonnut "itse" savustettua.

Ihan itsesi keksimä kirjoitus kuitenkin vissiin... :D

Vierailija
22/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin joku ehtii sanomaan että "mies keksii kun mies kutsui" todettakoon, että mies antoi minun nukkua koko aamun sillä aikaa kun mies on ollut puutöissä ja tyhjentänyt huussin. Mielelläni siis hoidan tämän tarjoilupuolen. :)

Otapas selvää siitä, missä se mies oikeasti on ollut. Eteläsuomalaisetkin huussit ovat nimittäin vielä niin jäässä, että niitä ei tyhjennellä vielä pitkään aikaan.

Jääkökkelöä on kyllä itseni mielestä helpompi siirrellä eli tyhjentää. Hajuhaitat yms, nimittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin joku ehtii sanomaan että "mies keksii kun mies kutsui" todettakoon, että mies antoi minun nukkua koko aamun sillä aikaa kun mies on ollut puutöissä ja tyhjentänyt huussin. Mielelläni siis hoidan tämän tarjoilupuolen. :)

Otapas selvää siitä, missä se mies oikeasti on ollut. Eteläsuomalaisetkin huussit ovat nimittäin vielä niin jäässä, että niitä ei tyhjennellä vielä pitkään aikaan.

Heh, kiitos huolenpidosta mutta ihan ITSE yhdessä eilen tarkistimme, että sen pystyy tyhjentämään. Meillä kun on sellainen umpisäiliö maassa, jossa ei enää eilen ollut jäätä, jos on ollut lainkaan. :)

Kiitos myös asiallisista ehdotuksista!

P.s. Itse savustettu lohi on ihan parasta!

Ap

Vierailija
24/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta salaattitarpeet, grillattavaa (1kg lohi on todella pieni), leipää, levitteitä, leikkeleitä.

Vierailija
25/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tena-vaippoja, kun kuitenkin menee pötsi sekaisin.

Vierailija
26/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grillatut vihannekset; paprikaa, kesäkurpitsaa, punasipulia, herkkusieniä..Lisäksi raikas salaatti; vihersalaattia, omenaa, kurkkua, viinirypäleitä, fetajuustoa, pinjansiemeniä.

Ei kai taas raikasta salaattia. Mitä jos vaan mentäisiin kuitenkin tunkkaisella salaatilla.

Ihanaa huomata että en ole ainoa jota tuollaiset typerät täytesanat ärsyttävät. "tarjoa lisäksi raikasta vettä" no älä helvetissä, ajattelin tarjota tunkkaista ja seisonutta.

Vierailija
27/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä itse täytetty huussi?

Vierailija
28/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse tarjoaisin? Savustetun kalan kanssa?

Vierailija
29/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin 2 salaattia...perunasalaatin ja "vihreän" salaatin ja tuoretta leipää. Jotain makeaa jälkiruokaa.

Vierailija
30/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa itseäsi.

Vierailija
31/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grillatut vihannekset; paprikaa, kesäkurpitsaa, punasipulia, herkkusieniä..Lisäksi raikas salaatti; vihersalaattia, omenaa, kurkkua, viinirypäleitä, fetajuustoa, pinjansiemeniä.

Ei kai taas raikasta salaattia. Mitä jos vaan mentäisiin kuitenkin tunkkaisella salaatilla.

Ihanaa huomata että en ole ainoa jota tuollaiset typerät täytesanat ärsyttävät. "tarjoa lisäksi raikasta vettä" no älä helvetissä, ajattelin tarjota tunkkaista ja seisonutta.

Minä en koskaan unohda, kun nuori mies ravintolassa topakkana tilasi pizzan kanssa juomaksi "ja kannu tuoretta vettä".

Hän halusi kai tehdä vaikutuksen pöytäseuralaiseen, tyttöystävään.

Tuore +vesi = hmmm?

Vierailija
32/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussalaatti ja grillissä halloumia ja kesäkurpitsaa. Ruisleivälle esim. ruohosipulituorejuustoa.

Vierailija
33/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiko AP itseensä?

Vierailija
34/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sitä itsekeskeisyyttä?

Vierailija
35/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä "kastike" lohen kaveriksi:

-creme fraiche

-vähän suolaa, pippuria

-kuivattua tilliä ja ruohosipulia

Sekota. Anna maustua hetki. Tarjoa lisäkkeenä.

Vierailija
36/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan sitten:

se kuuluisa bataatti sinne kuuluisaan mikroon.

Ihan parasta. Ei tarvitse kuin vähän pestä ensin, sehän syödään kuten uuniperuna.

Mikrotetaan tarpeeksi pehmeäksi, kunnolla.

Muita vaihtoehtoja esim valmismuusi.

Ranut ei taida mökillä onnistua, muuten suosittelisin luomuranuja.

Mikä tekee AP:n mikrosta kuuluisan? Onko se itse tehty?

Vierailija
37/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan unohda, kun nuori mies ravintolassa topakkana tilasi pizzan kanssa juomaksi "ja kannu tuoretta vettä".

Hän halusi kai tehdä vaikutuksen pöytäseuralaiseen, tyttöystävään.

Tuore +vesi = hmmm?

Joo. Eihän tuollaista voi koskaan unohtaa. Järisyttävä tapaus.

Vierailija
38/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunkkainen salaatti kuulostaakin eksoottiselta. Kerrohan viisaampana mitä se sisältää?

Vierailija
39/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katson tuon "raikasta vettä " olevan vain monipuolisempaa kielenkäyttöä, mutta ymmärrän, että joidenkin on vaikea ymmärtää tätä.

Vierailija
40/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuniin voi laittaa perunat, tai teet lumesta vettä,

sähköllä saa ilmasta kerättyä vettä.

ks kondensio vesi