Nyt on Syke kolmosen viisi ekaa jaksoa katsottu
Tulisi vaan loputkin Areenaan. Onpa muuten ärsyttävä tuo Tiina Lymin hahmo. En ikinä pitäisi kovin hyvänä tuollaista hoitajaa, joka itkee potilaan kanssa puhuessaan.
Kommentit (122)
Se ärsyttää, että Johanna on jo usean kerran ryhtynyt johonkin operaatioon, jota hoitaja ei saisi tehdä. Niin kuin kukaan tekisi tosielämässä noin. Joskus ihmettelen myös, että missä sen lapsi on ja kuka sitä hoitaa kun se on töissä, samoin Iiriksen lapsenhoitokuvioita ei ole enää yhtään näytetty.
Ihan kohtuu ok sarja, jos pystyy ignoroimaan nuo tässäkin ketjussa mainitut epäuskottavuudet.
naurattaa että ne valittaa koko ajan kauheaa kiirettä, ja silti aina kaks hoitajaa kattoo vieressä, kun kaks lääkäriä tutkii potilasta :D en sitte tiiä, onko se oikeasti traumapolilla niin, minä ku oon ihan vaan tavallinen hoituli..
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmettelen myös, että missä sen lapsi on ja kuka sitä hoitaa kun se on töissä, samoin Iiriksen lapsenhoitokuvioita ei ole enää yhtään näytetty
ÖÖÖÖÖ. Ketä kiinnostaa?! MIKSI sairaalasarjassa pitäisi näyttää työntekijöiden lasten hoitoratkaisujen? Missä muilla aloilla työskentelevien lapset on? Olisko vaikka päiväkodissa? Tiedoksi vaan, on olemassa vuoropäiväkoteja - joissa tosiaan on paljon esimerkiksi hoitoalalla työskentelevien lapsia. Lisäksi on olemassa yksityisiä lastenhoitajia ja ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Resursseista puheen ollen, kiinnostaisi tietää, että missä ja miten nuo vuoristokohtaukset on kuvattu, verovaroilla. Kun kaikesta pitää säästää, niin lähdetäänkö ulkomaille kuvaamaan älyttömiä kohtauksia. Vai onko nämä sponssattu, kun "ohjelma sisältää tuotesijoittelua"?
Ennen kuin väität täällä valheita totena, voisit ehkä miettiä että on muitakin vaihtoehtoja vuoristokohtausten kuvaamiseen kuin verovarat.
Vierailija kirjoitti:
85 jatkaa. Tässä on ihan paikallaan kysyä, haluaisitteko oman äitinne tai siskonne, tyttärenne, vaimonne vastaavan "hoidon" kohteeksi sairaalassa ja päälle naureskelut ja sen, että hoitsut vastaanotossa porukalla katselevat panovideoita.
Jos tämäkin perustuu jotenkin tositapahtumaan, tämähän on tosi iso juttu.
Siis oletko ihan tosissasi? Ihan varmasti jokaisella työpaikalla naureskellaan "asiakkaille", oli se sitten sairaala, kirjasto, koulu, ravintola.. Sehän on työn suola. Minä ihmeen jeesuksina sinä ihmisiä pidät? Kyllä olisi Sykettäkin tylsä katsoa, jos se näyttäisi sairaalamaailaman sellaisen kuin se halutaan nähdä, eikä sellaisena kuin se on (mitä nyt vähän faktoissa välillä vähän heittää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
85 jatkaa. Tässä on ihan paikallaan kysyä, haluaisitteko oman äitinne tai siskonne, tyttärenne, vaimonne vastaavan "hoidon" kohteeksi sairaalassa ja päälle naureskelut ja sen, että hoitsut vastaanotossa porukalla katselevat panovideoita.
Siis oletko ihan tosissasi? Ihan varmasti jokaisella työpaikalla naureskellaan "asiakkaille", oli se sitten sairaala, kirjasto, koulu, ravintola.. Sehän on työn suola. Minä ihmeen jeesuksina sinä ihmisiä pidät? Kyllä olisi Sykettäkin tylsä katsoa, jos se näyttäisi sairaalamaailaman sellaisen kuin se halutaan nähdä, eikä sellaisena kuin se on (mitä nyt vähän faktoissa välillä vähän heittää).
Jos minun äitini olisi paneskellut sairaalassa toisen potilaan kanssa, niin kyllä mua se naurattais. Vaikka asia vakava olisikin. Miksei hoitajia saisi naurattaa?
Marleena on kaikin tavoin just sellainen nainen, jota en voi sietää. Ja tota tyyppiä tuntuu valitettavasti riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Valot päälle nyt! Syke on fiktiivinen sarja eikä perustu mitenkään todellisuuteen. Se on viihdesarja ei mikään dokumentti.
Tuntuu monilla viestien perusteella olevan luulo, että Syke kertoo oikeasta sairaalaelämästä. Menee todellisuus ja fiktio sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän Marleena ja Ilari lapsen?!
Toivottavasti eivät. Minusta tuossa olisi ollut potentiaalia todella mielenkiintoiseksi juonikuvioksi, ja nyt sitä käsiteltiin todella pintapuolisesti. Jos tämä nyt kuitataan sillä, että Ilari "tuli järkiinsä" ja nyt eletään onnellisina elämän loppuun asti, niin hyi yök. Lisäksi ärsyttää, jos Marleena noin vain unohtaa tuon Ilarin perseilyn, koska mahdollisesti suostuukin lapsentekoon.
Munkin mielestä olisi imelä ja tylsä käänne, jos saisivat lapsen. Aivan ihana pari muuten, mutta jotain mielenkiintoa olisi kiva säilyttää.
Mä odotan innolla, että Marleena ja Ilmari saisivat lapsen! Ansaitsevat onnen. :)
Sitäkään en ihmettele, että fiktiivisellä traumapolilla tehdään operaatioita laidasta laitaan. Oikea traumapoli kun on päivästä toiseen ihmettelevänä aika tylsä paikka. Sarjaan pitää saada jännitystä ja vaihtelevuutta tosielämää enemmän.
Johanna superärsyttävä, Lenita ja Marjut suosikkeja. Samoin Jarkko on hot!
Muakin ärsyttää Marleenan jatkuva itkeminen. Vaihtais ammattia. Mä olen empaattinen ihminen, mutta osaan pitää työn ja tunteet silti erillään :D Ei tähän ammattiin voi ryhtyä jos on liian herkkä. En mäkään hoidettavana haluais että mun hoitaja alkaa itkemään mun nähden, se luo huonoa ilmapiiriä myös potilaalle. Toinen juttu joka ärsyttää on se, että salissa on aina samat hoitajat mitä potilaan huoneessakin :D Ei se mene noin.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää Marleenan jatkuva itkeminen. Vaihtais ammattia. Mä olen empaattinen ihminen, mutta osaan pitää työn ja tunteet silti erillään :D Ei tähän ammattiin voi ryhtyä jos on liian herkkä. En mäkään hoidettavana haluais että mun hoitaja alkaa itkemään mun nähden, se luo huonoa ilmapiiriä myös potilaalle. Toinen juttu joka ärsyttää on se, että salissa on aina samat hoitajat mitä potilaan huoneessakin :D Ei se mene noin.
Ei se menekään noin. Koita nyt erottaa fiktio todellisuudesta.
Mun mielestä tää kolmoskausi on ollut (tähän mennessä) jotenkin tosi pliisu ja pinnallinen verrattuna edellisiin. En tiedä, oliko itsellä sitten odotukset korkealla, mutta tuntuu että tapatumat menee kuin liukuhihnalla ja kaikki tapahtuu jotenkin tosi helposti. Ehkä jotenkin vähän liikaa yritetty ympätä noihin jaksoihin, niin siksi tapahtumia ei pysty käsittelemään kovin syvällisesti.
Ylättävä veto laittaa julkihomo Holma isän rooliin. Loppu oli kyllä koskettava. Johtui siitä biisistä, ihana!
Miksi se Johanna meni eilisen jakson lopussa sinne lestadiolaisperheeseen? En tajunnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se menekään noin. Koita nyt erottaa fiktio todellisuudesta.
Kyllä mä erotankin, kiitos vain :) Saa kai sitä silti tuoda esille asiat jotka huvittaa tai ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä kun ne aina rautalangasta vääntäen selittää sairauksien etenemisen:
"Sinulla on valtimoverenvuoto. Minun täytyy nyt imeä verta kallosi sisältä 30 min sisällä, muuten kuolet"
"Onko sinulla vuoristotauti? Sinun täytyy heti päästä alas, muuten hukut omiin ruuminnesteisiisi!"
Voisiko joku asiaa tunteva selittää minulle, miten se veren imeminen aivoista auttaa valtimoverenvuotoon?
Ärsyttää että joidenkin mielestä asioiden vääntäminen "rautalangasta" ja selittäminen sarjassa on turhaa. Sitten on tyyppejä joille kyllä kannattaa selittää. Jos aivovaltimo vuotaa verta, ei kallon sisällä ole sille tilaa koska se ei veny aikuisilla. Silloin aivopaine nousee ja jos nousee tarpeeksi, aivoverenkierto loppuu ja ihminen aivokuolee. Siksi veri täytyy poistaa kallon sisältä jotta aivot saavat taas tilaa.
No mutta onko se pakko selittää noin päälleliimaavasti :D
Samaa mieltä, vaikka ymmärrän kyllä että on vaikeaa tehdä uskottavaa sarjaa yleisölle, jossa osa bongaa pienimmätkin yksityiskohdat ja virheet, ja osa taas ei tiedä aiheesta hölkäsen pöläystä.
Mutta kai nuo voisi jotenkin enemmän rivien välissä selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä kun ne aina rautalangasta vääntäen selittää sairauksien etenemisen:
"Sinulla on valtimoverenvuoto. Minun täytyy nyt imeä verta kallosi sisältä 30 min sisällä, muuten kuolet"
"Onko sinulla vuoristotauti? Sinun täytyy heti päästä alas, muuten hukut omiin ruuminnesteisiisi!"
Voisiko joku asiaa tunteva selittää minulle, miten se veren imeminen aivoista auttaa valtimoverenvuotoon?
Ärsyttää että joidenkin mielestä asioiden vääntäminen "rautalangasta" ja selittäminen sarjassa on turhaa. Sitten on tyyppejä joille kyllä kannattaa selittää. Jos aivovaltimo vuotaa verta, ei kallon sisällä ole sille tilaa koska se ei veny aikuisilla. Silloin aivopaine nousee ja jos nousee tarpeeksi, aivoverenkierto loppuu ja ihminen aivokuolee. Siksi veri täytyy poistaa kallon sisältä jotta aivot saavat taas tilaa.
No mutta onko se pakko selittää noin päälleliimaavasti :D
Samaa mieltä, vaikka ymmärrän kyllä että on vaikeaa tehdä uskottavaa sarjaa yleisölle, jossa osa bongaa pienimmätkin yksityiskohdat ja virheet, ja osa taas ei tiedä aiheesta hölkäsen pöläystä.
Mutta kai nuo voisi jotenkin enemmän rivien välissä selittää.
Ei viihteen tarvitse olla uskottavaa.
Se kohtaus jossa Marjutilta tippuu tekoripset leikattavan potilaan sisään :D