Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?! Miehestä tuli vaisu, kun kerroin omistavani asunnon...

Vierailija
25.03.2016 |

Emme ole vielä tavanneet kertaakaan, ainoastaan kirjoitelleet netissä. Tämä mies kysyi sitten asumisestani jne. Kerroin asuvani asunnossa, joka on mun oma. Sen jälkeen viestit ovat olleet todella lyhyitä, mitä olen tehnyt väärin?!
En ymmärrä. Taitaa olla parempi, että en tapaa tuota miestä livenä...? N38

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kummallisia. Mulla kävi aikanaan päinvastoin.

Olen about n. 23-vuotias yliopisto-opiskelija ja ostanut juuri ihan omilla rahoillani oman asunnon, pienen kaksion.. Olin tottunut siihen, että soluasunnoissa asuvat kaverit katsoivat vähän ylöspäin ja arvostivat sitä, että olin saanut säästettyä niin paljon ja hankittua omistusasunnon.

No, sitten tapasin erästä miestä muutaman kerran. Hän oli about 30-vuotias, ammatiltaan lentäjä ja ajoi uudella isolla mersulla.

Hänen asuntoaan en ehtinyt koskaan nähdä, koska hän lopetti suhteemme siihen, kun kävi ensimmäisen kerran minun luonani: Hän ei pystynyt peittämään pettymystään ja kommentoi kämppää jotenkin siihen tyyliin, että tällaisessa pienessä murjussako sä asut? Hämmennyksissäni yritin varmaan selittää, että mutta kun olen vielä opiskelija ja ihan omilla säästöillä tämän hankkinut, mutta eihän se mennyt ymmärrykseen... Sen kerran jälkeen ei enää pidetty mitään yhteyttä.

Vierailija
22/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen about n. 23-vuotias yliopisto-opiskelija ja ostanut juuri ihan omilla rahoillani oman asunnon, pienen kaksion.. Olin tottunut siihen, että soluasunnoissa asuvat kaverit katsoivat vähän ylöspäin ja arvostivat sitä, että olin saanut säästettyä niin paljon ja hankittua omistusasunnon.

No, sitten tapasin erästä miestä muutaman kerran. Hän oli about 30-vuotias, ammatiltaan lentäjä ja ajoi uudella isolla mersulla.

Hänen asuntoaan en ehtinyt koskaan nähdä, koska hän lopetti suhteemme siihen, kun kävi ensimmäisen kerran minun luonani: Hän ei pystynyt peittämään pettymystään ja kommentoi kämppää jotenkin siihen tyyliin, että tällaisessa pienessä murjussako sä asut? Hämmennyksissäni yritin varmaan selittää, että mutta kun olen vielä opiskelija ja ihan omilla säästöillä tämän hankkinut, mutta eihän se mennyt ymmärrykseen... Sen kerran jälkeen ei enää pidetty mitään yhteyttä.

Siis OLIN 23v, tästä on aikaa yli 20v ja nykyisin minulla on iso omakotitalo ja neljä sijoitusasuntoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis OLIN 23v, tästä on aikaa yli 20v ja nykyisin minulla on iso omakotitalo ja neljä sijoitusasuntoa :)

Just joo. Ja nekin olet ihan omalla palkallasi maksanut kaikki ja yksin?

Vierailija
24/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti leuhkimiselta? Jos miestä kiinnosti asunnon tyyppi, kuten rivari.

Vierailija
25/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asuu itse vuokralla jolloin ei välttämättä ole lainkaan varallisuutta jos suurin osa palkasta menee vuokraan. Ei ehkä voi ajatella teitä yhteen pidemmäksi aikaa, koska tulette olemaan aina hyvin erilaisessa elämäntilanteessa raha-asioiden suhteen

Voi Jeesus noita teidän juttuja. Ei se omistusasunto nyt mitään niin erityistä ole tässä maassa, lainalla hankittua useimmilla ja yhteisen osto lienee jossain vaiheessa ajankohtaista jokaisella parilla oli lähtökohdat mitkä hyvänsä. Vai onko ap joku rikas perijätär, joka asuu velattomassa arvoasunnossa?

Siis mitä? Kyllä liki nelikymppisellä voi hyvinkin olla velaton omistusasunto jonka on ihan itse maksanut.

Luitko kunnolla tekstin? Et!

Kyllähän nyt jonkun taviskämpän pystyykin maksamaan kuka tahansa.

Ja missä on muista puhuttu kuin taviskämpistä? Toisaalta ei kaikki pysty siihenkään, eikä yhteistä asuntoa voi ostaa jos toinen ei syystä tai toisesta saa lainaa.

Vierailija
26/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos muutatte yhteen, niin todennäköisesti muutatte SINUN asuntoosi, josta varmaan jaksat muistuttaa häntä aina. Jos eroatte, joutuu mies muuttamaan sieltä asunnosta pois, koska hän on vain alivuokralaisena.

Mutta, jos mies on se, jolla on valmiiksi omistusasunto, niin tämä ei ole ollenkaan ongelma? Tai ei ainakaan saisi olla ongelma, vaan naisen pitäisi olla vaan tyytyväinen, että mieheltä löytyy varallisuutta asunnon muodossa.

Kaverini käski miehen myydä asuntonsa ja halusi, että asuvat vuokralla. Uskomatonta, mutta mies teki näin! Tosin pulla oli uunissa jo ekasta kerrasta lähtien ja eka kerta oli samana iltana kun tapasivat..

Vierailija
27/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asuu itse vuokralla jolloin ei välttämättä ole lainkaan varallisuutta jos suurin osa palkasta menee vuokraan. Ei ehkä voi ajatella teitä yhteen pidemmäksi aikaa, koska tulette olemaan aina hyvin erilaisessa elämäntilanteessa raha-asioiden suhteen

Voi Jeesus noita teidän juttuja. Ei se omistusasunto nyt mitään niin erityistä ole tässä maassa, lainalla hankittua useimmilla ja yhteisen osto lienee jossain vaiheessa ajankohtaista jokaisella parilla oli lähtökohdat mitkä hyvänsä. Vai onko ap joku rikas perijätär, joka asuu velattomassa arvoasunnossa?

Siis mitä? Kyllä liki nelikymppisellä voi hyvinkin olla velaton omistusasunto jonka on ihan itse maksanut.

Taisit nyt missata pointin kokonaan. Tavallinen velaton asunto ei ole mitään, mitä se nyt mahdollisesti vuokralla asuva mieskin ei voisi tulevaisuudessa saavuttaa ja kahden taviksen välillä ei ole yleensä mitään suurta taloudellista kuilua. Velattomissa miljoonakämpissä kuitenkaan harva liki nelikymppinen asuu vai siis mitä? Googlaa myös sana useimmilla, et taida tietää sen merkitystä. Ja kyllä, useimmat joutuvat ottakaa lainaa, niin ovat tehneet myös useimmat niistä, jotka ovat nyt velattomia.

Vierailija
28/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä on muista puhuttu kuin taviskämpistä? Toisaalta ei kaikki pysty siihenkään, eikä yhteistä asuntoa voi ostaa jos toinen ei syystä tai toisesta saa lainaa.

Juuri siinä, mihin kommentoit. Kysyttiin, onko ap rikas perijätär arvoasunnossa ja aloit jankuttaa aiheen vierestä.

Vierailija
29/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Ja nekin olet ihan omalla palkallasi maksanut kaikki ja yksin?

Kyllä, mutta se ei taida enää liittyä tähän keskusteluun ;) On mulla vielä lainaa yhden sijoitusasunnon verran ja mies omistaa talosta 25% jos se yhtään helpottaa.

Vierailija
30/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ite olisin heteromies niin todellakin koittaisin saada sellaisen naisen jolla on oma omistuasunto! sitten sitä voisi aikanaan muuttaa siihen ja tavallaan "elää siivellä" passaten/pitämällä naista hyvänä ja sopivalla tavalla olemalla myös renttu (jännämies) ettei kiinnostus lakkaisi ja siten kämppä alta. Vastikkeesta voisin maksaa osan mutta en liikaa.

Vierailija
31/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole vielä tavanneet kertaakaan, ainoastaan kirjoitelleet netissä. Tämä mies kysyi sitten asumisestani jne. Kerroin asuvani asunnossa, joka on mun oma. Sen jälkeen viestit ovat olleet todella lyhyitä, mitä olen tehnyt väärin?!

En ymmärrä. Taitaa olla parempi, että en tapaa tuota miestä livenä...? N38

Toi on vain sun versiosi siitä mitä tapahtui. Pyydä sitä miestä kertomaan omansa tänne, niin analysoidaan sitten vasta tilannetta.

Vierailija
32/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velaton asunto. Ap

Vierailija
33/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies pelästyi että olet persaukinen "asunnonomistaja". Kaikki rahasi menee asunnon lyhennyksiin ja elät luottokortin avulla kuukaudesta toiseen. Ikävästi on todellinen ilmiö Suomessa. 

Vierailija
34/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillahan Suomessa on velaton asunto kysyttäessä:D

Vierailija
35/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli vaan sitä että kaveri kysyy että minkälaisessa asunnossa asut niin rupeat selittämään että oma kämppä ja täysin maksettu.

ok, mutta ei se mitä kysyttiin ja lisäksi kuulostaa kun koittaisit kehuskella saavutustasi :)

Vierailija
36/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit nyt missata pointin kokonaan. Tavallinen velaton asunto ei ole mitään, mitä se nyt mahdollisesti vuokralla asuva mieskin ei voisi tulevaisuudessa saavuttaa ja kahden taviksen välillä ei ole yleensä mitään suurta taloudellista kuilua. Velattomissa miljoonakämpissä kuitenkaan harva liki nelikymppinen asuu vai siis mitä? Googlaa myös sana useimmilla, et taida tietää sen merkitystä. Ja kyllä, useimmat joutuvat ottakaa lainaa, niin ovat tehneet myös useimmat niistä, jotka ovat nyt velattomia.

No ei kaikki saa lainaa syystä tai toisesta, eikä näillä usein ole sitä velatonta asuntoakaan jonka voisi myydä joten kyllä se yhteisen asunnon ostaminen jää haaveeksi. Ei se omistusasunto ole mikään automaatio kaikille ihmisille vaikkei se mitään luksusta olekaan. Eiköhän liki nelikymppisellä ole jo se asuntolaina, tai vaihtoehtoisesti jo velaton asunto, jos se omistuskämpän hankkiminen on tärkeää ja/tai mahdollista.

Vierailija
37/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siinä, mihin kommentoit. Kysyttiin, onko ap rikas perijätär arvoasunnossa ja aloit jankuttaa aiheen vierestä.

Sinähän se tempaisit ne perijättäret ja arvoasunnot tähän jostakin ja aloit mussuttamaan vaikka kyse on ollut ihan normi omistusasunnoista. Kyllä siinä ollaan pahasti eri viivalla jos toinen on maksanut ikänsä vuokraa eikä käytännössä omista mitään ja toisella on itse maksettu asunto. Ei kaikki saa edes lainaa ja asuvat siksi vuokralla.

Vierailija
38/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vaan yksi näistä +35-vuotiaan sinkun ongelmista. Omistusasunto vain toisella on huono, koska harvempi tahtoo muuttaa toisen nurkkiin ja jos molemmilla ei olekaan mahdollisuutta asuntolainaan niin ei yhteistäkään asuntoa voi hankkia. Harvempi tahtoo muuttaa takaisin vuokrallekaan, joten onhan se vähän mahdoton yhtälö. Joku tapailusuhde voi tietysti onnistua, mutta onko se pidemmän päälle ja hamaan tappiin asti vaihtoehto? Entä jos ajatuksissa on perhe ja lapset?

N39

Nuo asiat minullekin tuli mieleen. Jos mieskin on about nelikymppinen eikä ole siihen mennessä omistusasuntoa hankkinut, voi kynnys asuntolainen ottamisessa olla jo melko korkea. Siis vaikka siihen tulojen puolesta olisikin mahdollisuus. 

Vierailija
39/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikillahan Suomessa on velaton asunto kysyttäessä:D

No se että sulla ei sitä ole, ei tarkoita etteikö toisilla voi olla. Kateus haisee susta tänne saakka.

Vierailija
40/45 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vaan yksi näistä +35-vuotiaan sinkun ongelmista. Omistusasunto vain toisella on huono, koska harvempi tahtoo muuttaa toisen nurkkiin ja jos molemmilla ei olekaan mahdollisuutta asuntolainaan niin ei yhteistäkään asuntoa voi hankkia. Harvempi tahtoo muuttaa takaisin vuokrallekaan, joten onhan se vähän mahdoton yhtälö. Joku tapailusuhde voi tietysti onnistua, mutta onko se pidemmän päälle ja hamaan tappiin asti vaihtoehto? Entä jos ajatuksissa on perhe ja lapset?

N39

Nuo asiat minullekin tuli mieleen. Jos mieskin on about nelikymppinen eikä ole siihen mennessä omistusasuntoa hankkinut, voi kynnys asuntolainen ottamisessa olla jo melko korkea. Siis vaikka siihen tulojen puolesta olisikin mahdollisuus. 

Niinpä. Harvempi muutenkaan on nelikymppiseksi vuokralla jos ajatuksissa on omistusasunto ja siihen on mahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi