Siis mitä?! Miehestä tuli vaisu, kun kerroin omistavani asunnon...
Emme ole vielä tavanneet kertaakaan, ainoastaan kirjoitelleet netissä. Tämä mies kysyi sitten asumisestani jne. Kerroin asuvani asunnossa, joka on mun oma. Sen jälkeen viestit ovat olleet todella lyhyitä, mitä olen tehnyt väärin?!
En ymmärrä. Taitaa olla parempi, että en tapaa tuota miestä livenä...? N38
Kommentit (45)
Mies ajatteli, että olette samaa tasoa, mutta oletkin häntä korkeammalla. Asuu siis itse vuokralla.
En osaa sanoa. Mun ajatusmaailmassa asunnon omistaminen on positiivinen asia, mutta ehkä vaan oot nyt sitten porvarisika. Tai sitten sun asuntosi on liian pieni, vanha, huonolla alueella, halpa. Ehkä toivoi että sulla ois varaa palatsiin. Ehkä sillä itsellään on huonompi rahatilanne ja vierastaa sen vuoksi naisia, joilla on jotain varallisuutta kertynyt.
No jos muutatte yhteen, niin todennäköisesti muutatte SINUN asuntoosi, josta varmaan jaksat muistuttaa häntä aina. Jos eroatte, joutuu mies muuttamaan sieltä asunnosta pois, koska hän on vain alivuokralaisena.
Joillekin miehille on vaikea niellä, että nainen on älykkäämpi, koulutetumpi tai rikkaampi kuin hän itse. Unohda koko tyyppi, jos tämä kuuluu tuohon miesjoukkoon. Et menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No jos muutatte yhteen, niin todennäköisesti muutatte SINUN asuntoosi, josta varmaan jaksat muistuttaa häntä aina. Jos eroatte, joutuu mies muuttamaan sieltä asunnosta pois, koska hän on vain alivuokralaisena.
Mutta, jos mies on se, jolla on valmiiksi omistusasunto, niin tämä ei ole ollenkaan ongelma? Tai ei ainakaan saisi olla ongelma, vaan naisen pitäisi olla vaan tyytyväinen, että mieheltä löytyy varallisuutta asunnon muodossa.
No sillä ei ole omaa asuntoa ja se kävi harmittamaan. Enkä kyllä mäkään muuttaisi miehen luokse, jolla olisi oma asunto. Sit jos siitä ei tulekaan mitään niin mun pitäisi taas muuttaa pois. Ei kiitos.
Onhan se tosiaan syvältä asua vuokralla puolison asunnossa. Itsekään en suostuisi kuuna päivänä. Joko ostaisin puolet tai sitten asuisin omassa vuokra/omistusasunnossa.
kysy mieheltä. voihan hänellä vaikka särkeä päätä jonka vuoksi vastailee oudosti.. ei välttämättä liity asuntoosi mitenkään
Olisit myös kertonut paljonko sulla on siitä pienestä kerrostalo solusta velkaa jäljellä. Olisi mies kummasti rauhoittunut.
Minusta yksi noloimmista asioista on kertoa, että "asun omassa isossa kaksiossa" tai vastaavaa, antaa kuvan todellisesta moukasta. Toki noidenkin keskustelujen aika tulee, mutta itselle ei tulisi mieleenkään korostaa asiaa ja menee maku heti maku miehestäkin, jos se on hänestä yksi olennaisemmista asioista. Ei siis omistamisessa tai mahdollisessa lainataakassa mitään pahaa, henkinen köyhyys on jotain, mitä ei voi rahalla korvata.
No asuu itse vuokralla jolloin ei välttämättä ole lainkaan varallisuutta jos suurin osa palkasta menee vuokraan. Ei ehkä voi ajatella teitä yhteen pidemmäksi aikaa, koska tulette olemaan aina hyvin erilaisessa elämäntilanteessa raha-asioiden suhteen
Vierailija kirjoitti:
Kerroin asuvani asunnossa, joka on mun oma.
Omistat siis koko talon? Muussa tapauksessa omistat osakekirjat, jotka oikeuttavat hallinnoimaan asuntoasi.
Vierailija kirjoitti:
kysy mieheltä. voihan hänellä vaikka särkeä päätä jonka vuoksi vastailee oudosti.. ei välttämättä liity asuntoosi mitenkään
Todennäköisempää on, että siellä on toinen nainen paikalla. Voi olla, että "oudot vastaukset" johtuu siitä, että se nainen on siellä vastailemassa.
Vierailija kirjoitti:
No asuu itse vuokralla jolloin ei välttämättä ole lainkaan varallisuutta jos suurin osa palkasta menee vuokraan. Ei ehkä voi ajatella teitä yhteen pidemmäksi aikaa, koska tulette olemaan aina hyvin erilaisessa elämäntilanteessa raha-asioiden suhteen
Voi Jeesus noita teidän juttuja. Ei se omistusasunto nyt mitään niin erityistä ole tässä maassa, lainalla hankittua useimmilla ja yhteisen osto lienee jossain vaiheessa ajankohtaista jokaisella parilla oli lähtökohdat mitkä hyvänsä. Vai onko ap joku rikas perijätär, joka asuu velattomassa arvoasunnossa?
Möisitkö ap asuntosi jos teillä alkaisikin synkkaamaan niin hyvin, että haluaisitte muuttaa yhteen ja mies haluaisi, että muutatte yhteiseen vuokra-asuntoon ja maksatte vuokran puoliksi?
Tuo on vaan yksi näistä +35-vuotiaan sinkun ongelmista. Omistusasunto vain toisella on huono, koska harvempi tahtoo muuttaa toisen nurkkiin ja jos molemmilla ei olekaan mahdollisuutta asuntolainaan niin ei yhteistäkään asuntoa voi hankkia. Harvempi tahtoo muuttaa takaisin vuokrallekaan, joten onhan se vähän mahdoton yhtälö. Joku tapailusuhde voi tietysti onnistua, mutta onko se pidemmän päälle ja hamaan tappiin asti vaihtoehto? Entä jos ajatuksissa on perhe ja lapset?
N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus noita teidän juttuja. Ei se omistusasunto nyt mitään niin erityistä ole tässä maassa, lainalla hankittua useimmilla ja yhteisen osto lienee jossain vaiheessa ajankohtaista jokaisella parilla oli lähtökohdat mitkä hyvänsä. Vai onko ap joku rikas perijätär, joka asuu velattomassa arvoasunnossa?
Siis mitä? Kyllä liki nelikymppisellä voi hyvinkin olla velaton omistusasunto jonka on ihan itse maksanut.
Mun miesystävällä on oma osake, jota toki makselee koko ajan niin paljon, ettei palkastaan jää juuri mitään. Ei ole edes remontoinut koskaan tuota lääväänsä. Itse asun vuokralla ja asuntoni on paljon modernimpi ja siisti. En ikinä muuttaisi tuohon putkiremppojakin odottavaan kämppään, vaan asun vuokralla mieluummin yksin.
Ap:ta voisi silti kysyä, että etkö mitään muuta miehelle kertonut kuin että asut omistamassasi asunnossa? Ettei ollut joku muu syy? Tai sitten kirjoitteli monille muillekin ja lähti treffeille jo jonkun muun kanssa, joka ei rehvastellut omaisuudellaan?
Saihan tuossa Suomen unelmien bachelorissakin heti lähtöpassit muija, joka kehui itseään ja tavoitteitaan just niinku työpaikkahaastattelussa niinku sanoi itekin. Eihän se mies ees tentannut sitä siihen tyyliin, vaan alkoi esitelmöidä itestään se tumma lyhythiuksinen. Noloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Kyllä liki nelikymppisellä voi hyvinkin olla velaton omistusasunto jonka on ihan itse maksanut.
Luitko kunnolla tekstin? Et!
Kyllähän nyt jonkun taviskämpän pystyykin maksamaan kuka tahansa.
Jos hänen oma taloudellinen asemansa on huomattavasti heikompi ja asuu esim. pienessä vuokra-asunnossa, nin saattaa kokea itsensä vähän surkeaksi sinun rinnallasi, jolla on oma asunto.