Laitoin pitkäperjantailounasta huolella.
Kanan rintafilepaloja uunivuokaan, johon mausteita, persikkakuutioita ja lientä, kookoskermaa ja tavallista kermaa. Toiseen vuokaan tein mausteisia veneperunoita. Valmistin riisin niin, että sulatin kattilassa voita ja kuullotin hetken riisejä voi- suola- kaneli-seoksessa. Lisäsin veden ja annoin porista kypsäksi. Salaatin tein jääsalaatti/lehtisalaattipohjalle. Lisäsin luomukurkkua, makeaa paprikaa, kirsikkatomaatteja, vihreitä oliiveja, fetajuustokuutioita liemineen, avokaadoa ja marinoituja valkosipulin kynsiä.
Jälkkäriksi tein kermaista mangorahkaa.
Aivan sairaan hyvää oli. Lapset ei tykänneet.
:(
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, ällömakeeta kookosta ja persikkaa ja ällösuolaista fetaa. Ei olisi meilläkään uponnut lapselle eikä mulle.
On se kaikille autisteille kauhistus kun ruuassa onkin makua.
Kuulostaa hyvältä perskikka-kookosbroileri. Mutta miksi on sekä perunoita että riisiä samalla aterialla?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä perskikka-kookosbroileri. Mutta miksi on sekä perunoita että riisiä samalla aterialla?
Ihan vaihtoehdon vuoksi. Itse otin molempia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kanan rintafilepaloja uunivuokaan, johon mausteita, persikkakuutioita ja lientä, kookoskermaa ja tavallista kermaa. Toiseen vuokaan tein mausteisia veneperunoita. Valmistin riisin niin, että sulatin kattilassa voita ja kuullotin hetken riisejä voi- suola- kaneli-seoksessa. Lisäsin veden ja annoin porista kypsäksi. Salaatin tein jääsalaatti/lehtisalaattipohjalle. Lisäsin luomukurkkua, makeaa paprikaa, kirsikkatomaatteja, vihreitä oliiveja, fetajuustokuutioita liemineen, avokaadoa ja marinoituja valkosipulin kynsiä.
:(
Uskomaton määrä aineksia yhdellä aterialla! Tuohan tuhoaa maku-aistin.
Kookoskermaa ja kermaa, miksi molempia?
Veneperunoita ja riisiä, taas: miksi molempia?
Miksi salaatissa oli niin paljon aineksia, kun jääsalaatti ja lehtisalaatti hyvän, itse tehdyn kastikkeen kanssa olisi riittänyt? Mitä se feta salaatissa teki, tuskin kenellekään jäi noiden muiden ainesten jälkeen nälkä?
Kanelitanko riisissä on hyvä idea persikkakanan kanssa. Kaikki kermat olisi voinut jättää pois ja uunivuuan paistoliemet + persikat olisi voinut soseuttaa kastikkeeksi. Pieni kermatilkka ehkä pyöristämään makua. Chilikään ei olisi ollut pahitteeksi makean persikan kanssa. Persikka ja maustepippuri voisi myös olla hyvä yhdistelmä. Mutta ei siis kaikkea yhtä aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:(Uskomaton määrä aineksia yhdellä aterialla! Tuohan tuhoaa maku-aistin.
Miksi salaatissa oli niin paljon aineksia, kun jääsalaatti ja lehtisalaatti hyvän, itse tehdyn kastikkeen kanssa olisi riittänyt? Mitä se feta salaatissa teki, tuskin kenellekään jäi noiden muiden ainesten jälkeen nälkä?
Kanelitanko riisissä on hyvä idea persikkakanan kanssa. Kaikki kermat olisi voinut jättää pois ja uunivuuan paistoliemet + persikat olisi voinut soseuttaa kastikkeeksi. Pieni kermatilkka ehkä pyöristämään makua. Chilikään ei olisi ollut pahitteeksi makean persikan kanssa. Persikka ja maustepippuri voisi myös olla hyvä yhdistelmä. Mutta ei siis kaikkea yhtä aikaa!
Noh, ehkä hiukan innostuin, totta. Kookosmaito ja kerma -yhdistelmä toimi kyllä oikein hyvin.
Feta taas salaatissa oli oikein paikallaan.
Peruna ja riisi taas... No, ei ollut mikään pakko ottaa molempia!
ap
Syökö joku pelkkää salaattia kastikkeella ?!
Härregyyd.
Tuhoaa makuaistin?
aspergerkö se siellä?
Oi, kuulosta hyvältä, nam! Saanko tulla teille syömään? :) Nyt tuli muuten kamala nälkä. :D
No kyllä mulle olis maistunut. Ainoa mistä en niin tykkää on kookoskerma ja mango.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:(Uskomaton määrä aineksia yhdellä aterialla! Tuohan tuhoaa maku-aistin.
Noh, ehkä hiukan innostuin, totta. Kookosmaito ja kerma -yhdistelmä toimi kyllä oikein hyvin.
Feta taas salaatissa oli oikein paikallaan.
Peruna ja riisi taas... No, ei ollut mikään pakko ottaa molempia!
ap
Kaikki me innostutaan välillä :)
Feta on hyvä lisä salaattiin, siinä missä homejuusto tai paistettu halloumikin. Mutta että runsaan, lämpimän ruuan lisukesalaattiin? Sitä mä vaan tuossa mietin. Kaikki nuo ainekset tekevät salaatista itsenäisen lounasruuan tai iltapalan.
Ja mä olisin lisännyt nesteeksi kookoskerman kaveriksi mielummin vettä tai kanalientä kuin kermaa, joka typistää kookoksen makua.
Mutta makuasioitahan nää kaikki on, pääasia että on innoissaan hyvästä ruuasta. Iloista pääsiäistä! (Ja kiitos kanelivinkistä.)
Hyi, kanelista riisiä pääruoalla. Ihan oksennus nousi kurkkuun ajatuksesta.
Aikuinen olen juu, mutta syömättä olisi jäänyt.
Rahkakerma menettelee jälkiruokana siinä mielessä, pääruoka on niin täyttävä että jälkiruoka syödään hiukan myöhemmin kahvin kera. Hieno ruokalista!
Oisin syöny hyvällä ruokahalulla, kuulostaa herkulliselta. Ehkä lasten makuaisti kypsyy vuosien saatossa arvostamaan muutakin kuin ranuja.
T:makaronilaatikkoa syövä opiskelija :D
Ihan kiva, että laitat perheelle monipuolista ruokaa. Vielä vaihtoehtoisia lisäkkeitäkin, itse en olisi viitsinyt. Ihmetyttää, miksi lapset eivät tykänneet? Teetkö arkisin aivan erilaista, vai mikä oli syynä?
Kannattaa laittaa lapsille erilaisia makuja. Itse olen kokkailut ihan erilaisista keittokirjoista ja blogeista ja mainoksistakin kaikenlaista arkenakin. Lapset söivät lapsena miltei kaikkea. Ja jos eivät tykänneet, ottivat vähemmän tai söivät sitten vain niitä osia ruoasta, mikä kelpasi. Tiesivät, että äiti kokkailee innolla ja haluaa tarjota hyvää, eivätkä juuri protestoineet. Ny ovat aikuisia ja tykkäävät hyvästä ruoasta, ja miltei kaikki kelpaa nykyisinkin. Ihana suunnitella taas pääsiäisaterioita, kun tulevat kotiin koko porukalla!
Kamalaa ruokaa, en olisi minäkään syönyt * oksentaa *.
Toivottavasti älysit tilata lapsille pizzat hyvitykseksi?
Nuorille nyt ei mikään kelpaa, eiväkä he varsinkaan tajua, että jos johonkin käyttää aikaa ja vaivaa niin sitä voisi arvostaa.
Hyi helvetti, ällömakeeta kookosta ja persikkaa ja ällösuolaista fetaa. Ei olisi meilläkään uponnut lapselle eikä mulle.